Yoongi, Jungkook, Jimin berdiri disebelah kanan menghadap antara Namjoon, Jin dan Hoseok. Ryea pula berada di hujung bersama Taehyung.
"Korang yakin korg bleh??" Tanya Ruea pada Taehyung dan yang lain.
"kami yakin! Klu vmpire dan werewolf kmi bleh jadi..xmngkin witch kmi x bleh.." ujar Hoseok.
"Tpi proses ni menyakitkan.." ujar Ryea.
"Kitorg sanggup.." balas Taehyung.
"Baiklah.."
Setelah mengetahui kebolehan dirinya, Ryea semakin hari semakin boleh mengawal segala kuasanya.
"Alvera teaku.."
Muncul satu bekas. Saat tangan Ryea melalui atas bekas tersebut. Muncul satu api Biru.
"Rex Fire.." ujar Ryea. "Spe nk mulkn dulu?"
"Saya akn mulakan dulu.."
"Taehyung.."
"Nae.."
"Mian.." ujar Ryea. Sungguh dia tidak sanggup.
"X pe..palli..kita x de mse.."
Ryea mengangguk. Satu tongkat hitam dikeluarkan dari sisi baju nya.
"Fere ta.." Ryea mengeluarkan api yang membulat seperti bola. Api tersebut dicampak pada Taehyung.
"Argggg!!" Habis terbakar seluruh badan Taehyung.
Terkejut yang lain. Namun, tidak sampai beberapa saat taehyung menjadi abu dan abu tersebut berterbangan membentuk tubuh yang baru.
Semua bahagian terbentuk dan akhirnya Taehyung muncul kembali dengan pakaian jubah hitam yang berhoodie.
"Taehyung!" Ryea berlari memeluk taehyung. "Mian.."
"Gwenchanha..sya dh jdi witch.."
"Nae.."
Ryea melepaskan pelukan. Taehyung memgangguk pada Ryea.
"Korang masih nk teruskan?" Tanya Ryea.
"Aku yg seterusnya.." ujar Namjoon.
"Tpi Ryea ..x bleh ke klu buat skali..skurg-kurgnya kitorg x kn rse tkut.." cadang Jin.
"Kalau macam tu..korang kna bagi kerjesama.."
"Kami x kesah.."
"Kite mulakan.." ujar Ryea.
Ryea berdiri di hadapan enam lelaki itu. Tongkatnya diangkat dan dihayun pada Rex Fire. Kemudiannya. Enam api yang timbul itu dicampak satu persatu kepada mereka.
"Arghhhh!!" Jeritan yang terdengar pada satu masa. Jeritan enam lelaki itu namunnya diakhiri dengan penghidupan semula.
Mereka terbentuk kembali menjadi seorang ahli sihir berhoodie hitam.
"Kita dh reborn.." ujar Hoseok.
"Kita dh jdi witch..tpi.." jimin terhenti seketika.
"Korg tetap Creature..Aku ttp werewolf..cuma kebolehan aku meluas..sama mcm korg..korg witch tapi korg ttp werewolf dan vampire.." terang Taehyung.
"Jadi..skanrg ni.." jungkook membulatkan matanya.
"Ya..kita semua masih x setanding Lady Selene..jadi sebb tu kita kna bunuh semua crux.." ujar Taehyung lagi.
"Crux yang pertama.."
◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇
Groncus
Seekor kuda hitam yang dilahirkan semasa Lady Selene menyumpah terhadap negara tersebut apabila dia dikunci dalam lukisan. Kuda hitam itu telah dilepaskan dalam hutan terlarang dan dijaga oleh Rio. Anjing hitam gergasi yang berkepala Tiga.
"Macam mne kita nk cari benda tu??" Tanya Jimin.
"Kita kna masuk Hutan Terlarang.." balas Taehyung.
"Tapi kita.."
"Jangan risau..korang ikut saya.." ujar Appa Ryea yang sedari tadi melihat perbuatan tujuh jejaka itu.
Mereka memandang antara satu sama lain. Mereka akur dan membuntuti langkah Appa Ryea.
Mereka dibawa kesebuah tempat ditemgah hutan padang itu. Tangan Appa Ryea dihulur kedepan.
"Vereta.."
Saat itu mucul satu rumah usang yang agak besar. Rumah yang berdekorasi seperti Rumah di Scotland.
"Mari.." ajak Appa Ryea.
"Wah daebak.." ujar Yoongi.
Rumah itu diletakkan pelindungan agar selamat. Oleh kerana didalamnya terdapat beribu bola kuasa dan tongkat yang khas buat ahli sihir. Pelik dibuatnya, manakan seorang vampire seperti appanya dapat ketahui perkara sulit ahli sihir.
"Mne appa tau??"
"Appa pmah nampak Lady Selene ke sini..dn appa dpt dgr ap yg dia ckp..jdi appa hrp semua ni mbantu kamu.."
"Jadi tongkat ni.." Ryea mengeluarkan tongkatnya. "Appa ambik kat sini??"
"Nae..korg msuk lah...pilih wound yang sesuai .."
"Arasseo.." Ketujuh jejaka itu masuk dan mula meneroka ke dalam rumah itu.
BUM!
Bunyi letupan kecil itu mengejutkan semua orang. Mereka menjenguk kepada Hoseok.
"Knape hoseok??" Tanya Ryea
"Pfft..haha" Yoongi dan Jin telah pun memggelakkan Hoseok.
"Kau.buat ap..smpai meletup ni??" Tanya Jimin sambil menahan tawa.
"Aku just hayun-hayun je x sngka mletup.."
"korang..aku rse.." jungkook tiba-tiba sahaja bercakap dari suatu sudut.
"Kenape??"
"Ni semua untuk kita.." ujar Jungkook lagi.
Satu almari kaca yang terapung yang juga memuatkan tujuh tongkat elder untuk mereka. Setiap tongkat terdapat nama mereka.
"Cool.." ujar Namjoon.
Mereka mengambil setiap satu tongkat elder tersebut.
"Korang dh bersedia??" Tanya Ryea.
"Nae!" Mereka menyebut serentak.
"Crux yang pertama.."
◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇
To Be Continue..
Hahax..mengarut k sori..
Thanks
Vote & comment
YOU ARE READING
(C) Dangerous Love
FantasyVampire vs werewolf? Tapi kalau jatuh cinta dan merupakan mate? Apa yang akan jadi? Untuk sinopsis seterusnya sila baca part 1 Bye. Enjoy Reading Highest Ranking #52 Highest Ranking #32 💓