Enemy Reveal (Vampire vs Werewolf)

2.2K 159 1
                                    

SKIP

Dua minggu berlalu sejak Taehyung mengetahui identiti Ryea.

Suatu hari Ryea berjalan melalui koridor untuk ke perpustakaan. Lngkahnya terhenti apabila dia terasa seperti ad yang mengekorinya.

Makin laju langkah kakinya, makin laju makhluk itu mendekatinya. Sampai di satu kawasan sunyi.

Tangan Ryea ditarik sesuatu. Mukanya terus berubah ketika ditarik. Matanya yng keperangan bertukar merah menyala. Gigi taring di kiri kanan mulutnya tumbuh sekilas.

"Kau nak ape? " marah Ryea.

"Grr.." taehyung memukar wajahnya. Urat-urat nya yang timbul menjadi kebiruan. matanya oren bak haiwan yang sedang kelaparan. Gigi-gigi taringnya tumbuh banyak. bulu-bulu halus haiwan mula terlihat di tengkuknya.

"Ap tujuan kau datang ke dunia manusia.." marah taehyung

"Ap tujuan aku x pntg ..kau x perlu tahu!" Marah Ryea. Matanya semakin menyala kerana marah.

"Kae larelta itaemo.." taehyung mnyebut ayat-ayat keramat yang membuatkan Ryean terkunci di situ.

"Kau nk ap! Dri aku! " jerit taehyung.

"Aku dtg sini x de kna mngena dgn kaulah!" Maki Ryea pula. "La areata!! " saat itu kaki taehyung tidak menjejak ke tanah. Ryea menggunakan kuasa telekines nya untuk mencekik taehyung dari jauh.

"Jangan kau dekat dgn aku lagi! Ap tujuan aku kau x perlu tahu! Aku dtg dengan aman. Selagi keturunan kau x ganggu keturunan aku! Aku akn diam!" Marah Ryea. Taehyung di campak ke dinding.

"Ergg!" Taehyung mengerang kesakitan. Mukanya berubah normal.

Ryea juga begitu. Mukanya kembali normal. "Aku x nak cetuskan perang antara kita. Cukuplah..kita kat dunia manusia.." Ryea berlalu pergi.

"X guna!" Marah taehyung.

◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆

Knape dia vampire!! Argh!! Aku x kan jtuh cinta pada vampire!! Vampire tu musuh!! Sbb diorg aku dihntar ke dunia mnusia.!!

Taehyung duduk didalam kelas. Mukanya berkerut seribu.

"Kau knape taehyung??" Tanya Jimin.

"X de ape..just.."

"Aku tgok kau dgn Ryea tu dingin semacam je.."

"Hah??mne adlah.."

"Yeke?? Pelik..Dah lh aku nk kna gi bilik pengetua ni ad budk baru lagi..pning aku..."

"Hah yellah.."

"Aku gi dulu..kau lepak ah dgn yg lain.."

"Wokayh.."

Setelah Jimin keluar dari kelas, Taehyung berjalan ke arah lima orang rakannya yang lain.

"Jungkook kau tahu x ad yeoja yg nak msuk klas kita?" Tanya jin

"Tau knape??" Angguk jungkook.

"Dgr cite budk tu cntik.." balas hoseok.

"Yelah tu cntik..dtg2 mcm teletubbies.." sampuk taehyung.

"Teletubies?!" Gelak namjoon. "Kejam betol kau.."

"Oouhu ad aku kesah?" Bals taehyung selamba.

"Duduk tempat msing2.." ujar ssaem yang bru sahaja melangkh masuk ke kelas bersama seorang murid baharu.

Semua pelajar duduk ditempat masing-masing. Taehyung memandang sekilas pelajar baru itu.

"Dian.." taehyung mengetap giginya.

"Kau knape?" TAnya jimin.

"Dri mne kau ni?"

"Dari tdi aku duduk sini kau x prasan??aku tgok kau pndg budk baru tu smcm je...apsal??"

"Dia.."

Mata jimin membulat sedikit. "Dia? Dian?"

Flashback..

Jimin: taehyung spe dia yg kau ckp tdi??

Taehyung: Dian..dia tipu aku..

Jimin: maksud kau??

Taehyung: dia gunakan aku untuk kepentingan dia.

Jimin: kepentingan?? Harta?

Taehyung: hmm..

Jimin: patutlah kau mrh ..

Taehyung: Dian panggil aku tae..sbb tu aku x suka org pggil aku tae..aku rse mcm dian tu ad dkt..

Jimin: ouh.

End flashback..

Dian memperkenalkan dirinya pada kelas.

"Anyeonghaseyo. Dian imnida. Taehyung sshi oreun maniyo.." ujar Dian smbil tersenyum.

"Shit..." maki taehyung peralahan. Sakit sungguh rasanya. Bila berjumpa dengan orang yang telah mengkhianat cintanya.

"Awk knal taehyung?" Tanya Ssaem..

"Ye..dia ex boyfriend saya." Dian tidak langsung berasa malu menyatakan hal itu.

Taehyung hanya mengerutkan dahinya. Muka nya hampir saja berubah kerana marah. Namum ditahan sebaik mungkin kalau tidak habislah terbongkar rahsianya.

◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇

Klu dia knal taehyung. maknanya dia pun werewolf jugak. Kenapa banyak musuh plak ni. Susah lah mcm ni. Klu diorg serang mcm mne? Kuasa aku dah x kuat. Snow flakes aku tinggal tiga...

Gusar hati Ryea memikirkannya. Namun, suatu suara pertelingkaran mengejutkannya.

"Huk?" Terkejut Ryea. Dian dan Taehyung sedang bertengkar. Untuk mengelakkan diri. Ryea cuba berlagak biasa dan mahu pusing ke arah bertentangan. Namun,

"Chamkmman!" Panggil taehyung.

Ryea agak takut pada mulanya.

Buat ap aku tkut..ish ni x leh jdi! Vampire x blh takut pada werewolf!

"Mwo?" Ryea memberanikan diri memandang taehyung dan Dian.

Taehyung melangkah ke arah Ryea. Lengan Ryea dipaut. "Untuk pengetahuan kau! Yeoja ni mak we bru aku! " jerkah taehyung pada Dian.

"Nae?!" Marah Dian. "Kau!! Kau x knal aku! Aku akn pstikn kau mati!!" Maki Dian. Dian terus berlalu dengan perasaan marah.

"Yah!!" Marah Ryea. "Kau tau x kau ckp ap tdi?!"

"Heh aku just ckp kau mak we aku tu je.." balas taehyung selamba.

"Kau tau kau tu ap?!" Marah Ryea.

"Werewolf."

"Jadi! Cukuplh libatkan aku dlm masalah kau Putera Taehyung."

"Kau knal aku?" Taehyung tersengih jahat.

"Spe x knal Kim Taehyung.. werewolf berdarah royal yang terkenal kat dunia werewolf?" Jelas Ryean.

Ryea berlalu meninggalkan Taehyung sendirian.

To Be Continue..

◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇

Huwaaa mengarut!!

Thank you

Vote & comment.

(C) Dangerous LoveWhere stories live. Discover now