Jimin duduk di sisi katil Sarah. Sarah masih lagi tidak sedarkan diri. Setelah dia terkena penangan kuasa Permaisuri, kuasanya menjadi lemah. Sukar untuk menyembuhkan luka sendiri.
"Huh.." Jimin mengeluh. Kepala Sarah diusap perlahan. "Ireonna.." ujar Jimin.
"Jimin.." tegur Yoonmin
"Kau nk ape?!" Marah Jimin.
"Mian..sbb libatkan Sarah..sya thu awk marah..tpi sya x brniat.." tunduk Yoonmin.
Jimin bangun dari duduk dan mendekati Yoonmin. Jungkok yang risau dengan tindakan Jimin itu bangun dan terus mendapatkan Yoonmin. Tangan Yoonmin digenggam erat.
"Park Jimin! Ni bkn slh Yoon je..Sarah jugak yg nak ikut Yoon.." terang Jungook. Sungguh dia tidak betah melihat Yoonmin yang tidak habis dengan rasa bersalahnya.
"Yoon.." pnggil Jimin.
Yoonmin memandang jimin dihadapannya.
"Tolong slmtkn Sarah.."
Yoonmin hanya tersenyum pahit. "Sya cuba.." balas Yoonmin.
Muka Yoonmin berubah. Matanya menjadi kelabu dan rambutnya menjadi Hijau.
Yoonmin melepaskan pegangan Jungkook. Dia berjalan ke katil Sarah. Perlahan-lahan tangannya diletakkan di dahi Sarah.
Mulutnya terkumat-kamit membaca sesuatu. "He tie.." ujar Yoonmin.
Satu bayang-bayang hitam keluar dari badan Yoonmin dan masuk ke dalam badan Sarah. Saat itu juga, Yoonmin terduduk ke lantai.
"Yoon!" Jungkook merapati Yoonmin.
"Awk okay??" Tanya Jimin.
"Gwenchanha.." Yoonmin tersenyum pada Jimin. DIa memandang Sarah di atas katil.
SARAH POV.
Perlahan-lahan aku membuka mata, aku lihat sekeliling. Yoon unnie sedang duduk dilantai. Jungkook Oppa dan Jimin Oppa juga disitu.
"Opp..pa.." panggilku. Langsung Jimin Oppa menoleh.
Jimin pergi kepada Sarah dan terus memeluk Sarah. "Neo gwenchanha??"
"Eo..mcm mne sarah.."
"Yoon.."
"Unnie..neol gwenchanha??" Tanya Sarah pada Yoonmin.
Yoonmin mengangguk. "nae.."
"Dahaengida.." ujar Sarah.
"Korang!" Teriak seseorang dari luar.
"Nugu??" Tanya Jungkook.
"Korang! Haff haff.." tersekat-sekat nafas Yoongi.
"Kenape??"
"Ta..taehyung.." balas Yoongi.
"Waeyo?" Tanya Yoonmin.
MANA MATE AKU!!!
Suara teriakan itu mengejutkan seluruh Werewolf Castle.
"Dia dh hilg kawaln.." ujar Yoonmin.
Jungkook memandang Yoonmin. "Ape?"
"Tolong hlang taehyung ..cepat..dia .."
BAMM!!
Bunyi bagai bangunan roboh, kuat terdengar dari luar bilik itu.
Sarah terus bangkit. "Unnie sarah pergi dulu.."
"Eo.." balas Yoonmin.
Sesungguhnya Yoonmin tidak dapat berdiri ketika itu. Sakitnya masih lagi terasa.
YOU ARE READING
(C) Dangerous Love
FantasyVampire vs werewolf? Tapi kalau jatuh cinta dan merupakan mate? Apa yang akan jadi? Untuk sinopsis seterusnya sila baca part 1 Bye. Enjoy Reading Highest Ranking #52 Highest Ranking #32 💓