"Aku dgn Ryea akn cri wound tu..aku x nk korg ikut..sbb bnda bahaya.." ujar Taehyung.
Yang lain menoleh memandang Ryea dan Taehyung.
"Tapi aku nk ikut korg..aku nk buat sesuatu untuk slmtkn sarah.." jimin menegakkan pendiriannya.
"Aku pun.." tomah Jungkook menyetujui permintaan jimin tadi.
"X sya x bnrkan..korg kna blik..tolong jaga Sarah dengan Yoon.." ujar Ryea.
"Tapi.." kata-kata jungkook dipotong Hoseok.
"Ada baiknya kalau kita blik..sekurg-kurgnya..ad org nk jga Sarah dengan Yoon.." Hoseok menepuk bahu Jungkook.
"Huh.." jungkook mengeluh berat. BEgitu juga dwngan Jimin. "Kalau macamtu, baiklah kitorg balik. Tapi aku harap sangat korg dapat cri smua crux tu.. aku rindukan yoon sngt.."
"Jgn risau. Kitorg pasti akn dpt bunuh semua crux tu.." balas Taehyung.
"Qumawo.." ujar Jimin.
◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆
Vex Wound
Satu tongkat ahli sihir yang sangat patuh pada Seorang Witch bernama Clinch. Clinch dibunuh oleh Krexvic sang pemburu ahli sihir dan kini telah ditanam disesuatu tempat yang tiada siapa ketahui. Tongkat itu pada mulanya telah Krexvic hadiahkan pada Raja dan Permaisuri, ibu bapa Helena dan Selene yang merupkan moyang kepada Ryea. Namun, disebabkan keganasan tongkat tersebut yang telah pun memberi sumpahan kepada Lady Selene dengan separuh nyawanya adalh milik tongkat tersebut.
Selepas mereka pulang, Ryea dan Taehyung berjalan meredah hutan.
"Awk.."
"Waeyo?"
"Sya rse..semua ni jadi sbb sya.." Ryea menundukkan wajahnya.
Taehyung memandang Ryea. "Ani..bukan sbb awk..ni semua sbb Lady...dh lah awk jgn lah rse mcm tu.."
"Huh.." Ryea mengeluh berat.
"Ryea.." panggil Taehyung.
Ryea angkat wajahnya dan memandang Taehyung.
"Sarah dgn Yoon cukup brtuah ad awk sbgai kawan.." taehyung mencempung muka Ryea dengan kedua tapak tangannya.
Ryea tersenyum pahit. "Qumawo.."
Taehyung kemudiannya menarik Ryea kepelukannya. "Gwenchanha..skang ni kita kna cri wound tu..arasseo?"
"Nae.."
◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇
#Istana lama
"Sya x pnh dtg sini." Ujar Ryea.
Pintu gerbang masuk istana ditolak Taehyung. Terlihat istana besar yang masih tesergam di depan mereka.
Istana bereka bentuk asli Scotland Castle itu, sangat cantik namun hanya cat warna nya telah pudar dan sebahagian dari bangunan tersebut di tumbuhi lumut.
"Awk x pnh tau ke??"
"X..sya ingt sya ank vampire biasa..sya x tahu yg sya ad darah Lady Selene.."
"Sbb tu awk nk jadi manusia??"
"Nae.."
"X pelah..jom msuk..sya nk tgok ap yang ad dalam istana ni.."
"Arasseo.."
Mereka berjalan beriringan ke dalam Istana lama itu. Terkejut mereka, walaupun bangunan tersebut sudah lusuh dan agak buruk, barangan peraboy didalamnya masih tersusun cantik dan bersih. Tiada tanda-tanda ditinggalkan.
YOU ARE READING
(C) Dangerous Love
FantasyVampire vs werewolf? Tapi kalau jatuh cinta dan merupakan mate? Apa yang akan jadi? Untuk sinopsis seterusnya sila baca part 1 Bye. Enjoy Reading Highest Ranking #52 Highest Ranking #32 💓