Puf~
Api hijau yang memakan Ryea, Jungkook, Jimin dan Yoongi timbul kembali.
Ryea melangkah kebelakang. "K..kita..x..x...bleh pgi..haff haff.." Ryea kelihatan penat.
Yoongi pergi kepada Ryea. "Waeyo??"
"Mustahil..msti ad sesuatu.."
"Mcm mne kita nk ke vampire world.." tanya Jimin.
"Ikut saya .." ujar Ryea.
Dia memakai hoodienya lalu berjalan ke arah hutan.
"Khaja.." ajak Jimin.
Jungkook dan Yoongi mengangguk dan terus memgikuti langkah Jimin.
◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆
Pak!
"Siapa?!" Tanya Ryea.
Kini mereka berada ditengah-tengah hutan. Walapun tidak bertukar, gelap hutan itu tidak menghalang kerana sememangnya vampire boleh melihat dalam gelap.
Pak!
"Ryea..ap tu.." tanya Jungkook.
"Jangan berpisah.." ujar Jimin.
Ryea memandang tepat kearah celah-celah pokok yang agak bersemak itu. Dia membaca satu mantera.
"Veritea.." segugus api keluar dari tapak tangannya. Dia menyuluh kearah pokok tersebut.
Perlahan lahan mereka bergerak ke belakang apabila daun disitu bergerak sedikit.
"Ryea??" Suara itu mengejutkan mereka.
"Amber.." ujar Ryea.
Langkahnya untuk pergi kepada Amber terhenti apabila cahaya bulan memerangi Ryea
"Ah.." Ryea tersungkur ke tanah. Tangannya digenggam. Sakit sungguh seluruh badannya ketika itu.
"Ryea..kau.." Amber yang datang dari celahan pokok bersama Haiwan perliharaannha Heacoath mengundur kebelakang.
"Ryea.." Jungkook mahu membantu Ryea.
"ANDWAE!!!" Ujar Amber.
Saat itu, seluruh badan Ryea menjadi berbulu dan terus mengeras. Urat-urat kebiruan timbul dimerata badannya. Mukanya ditumbuhi bulu lebat. MAtanya keorenan seperti Taehyung. Kakinya membengkok seperti Kucing. Kukunya tajam mencengkam tanah.
"A woooo.." Ryea menyalak seperti seekor anjing.
Buntang mata Amber. "Kau ...adalah.. Crealer.." ujar Amber terkejut.
◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆
To Be Continue
Huhu klakarlah..udah ada makhluk batu..ap tu Heacoath dan Crealer..nntikan sedutan akan dtg..
Thanks
Vote & Comment
YOU ARE READING
(C) Dangerous Love
FantasyVampire vs werewolf? Tapi kalau jatuh cinta dan merupakan mate? Apa yang akan jadi? Untuk sinopsis seterusnya sila baca part 1 Bye. Enjoy Reading Highest Ranking #52 Highest Ranking #32 💓