A Spell (To Be Vampire & Werewolf)

1.2K 106 0
                                    

Malam ini merupakan malam ketiga Sarah dan Yoonmin diculik.Malam itu juga merupakan malam bulan penuh akan keluar.

"Korg setuju??"

"Emm.." Yoongi memandang yang lain.

"Aku stuju .." balas Jungkook.

"Aku pun.." ujar Jimin juga.

"Yang lain??"

"Aku..aku akn tolong.." ujar Hoseok.

Mereka memandang sesama sendiri. "Demi persahabatan..kitorg sanggup.." ujar Jin

Yang lain turut memgangguk.

"Baguslah.." ujar Ryea. Namun, dia berasa pelik. Giginya seakan mahu menjadi taring. Bukankah dia tidak bleh menjelma sebagai makhluk creature kerana dia sudah pun menjadi manusia sepenuhnya.

"Wae?" Tanya Taehyung.

"Aniya..em korg.."

"Aku dengan Jungkook akan jadi vampire.." ujar Jimin.

"Yang lain??" Tanya Taehyung pula.

"Namjoon, aku dan Hoseok..akn tolong kau taehyung.." ujar Jin.

"Aku akn jadi vampire.." ujar Yoongi.

Maka, apabila mereka sudah pun setuju. Mereka berjalan keluar istana Ravel. Terdapat dataran yang membentuk bintang. Yang peliknya bintang itu hanya membentuk kepada empat.

"Vampire x cukup sorg.." ujar Jungkook.

"Sya akn jadi vampire..." ujar Ryea.

"Awk..awk.bru je jdi manusia.."

"X pe..lgipun asal sya mmg vampire.."

"Tpi.."

"Taehyung ah gwenchanha...berkumpul..kita akan mula dengan Werewolf.."

Jin, Hoseok, Namjoon dan Taehyung berkumpul di setiap sudut bintang itu.

Ditengah bintang itu ada sebuah batu besar. Dataran itu dipanggil sebagai Trans.

Trans adalah penghubung kepada Vampire world dan Werewolf World. Mengikut bacaan mantera ia akan membawa kita kemana sahaja yang kita  mahu.

"Under the moonlight, we came as a werewolf , so send us as a werewolf , to the werewolf world , give us the power of full moon , let us fill the werewolf world as a half human., from that we call the spirit to bring us there." Ujar keempat mereka.

Tidak lama kemudian. Api hijau membakar mereka dan mereka hilang dari pandangan.

"Korg dh sedia?." Tanya Ryea.

"Nae.." balas ketiga mereka.

Mereka berkumpul seperti mana Taehyung dan yang lain.

"Ikut saya.."

" Under the moonlight, we came as a vampire, so send us as a vampire , to the vampire world , give us the power of full moon , let us fill the vampire world as a half human., from that we call the spirit to bring us there. " ujar keempat mereka.

Api hijau memakan mereka namun, sesuatu telah berlaku. Sesuatu yang tidak di jangka. Amatlah pelik bagi Taehyung dan yang lain. Satu lagi rahsia terbongkar disebabkan itu.

◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇

To Be Continue.

Haha..k fine pelik..

Thanks

Vote & Comment.

(C) Dangerous LoveWhere stories live. Discover now