"Mwo !? Aku dtg.." jawab taehyung. Telefonnya disisip ke dalam poket seluar.
"Knape??" Tanya jungkook.
"Ryea.." taehyung terus berlari ke rooftop.
Yang lain juga turut mengikut Taehyung. Sampai di atas.
"Jimin!!"
"Taehyung cpt.." panggil Jimin. Di pangkuannya kelihatan Ryea terbaring lemah.
"Ryea.." taehyung berlari kepada Jimin. "Knape ni?" Tanya taehyung.
"Aku..aku nm..nm..nmpk ad b..en..da c..cekik...d.dia..m..mcm..hai...haiwan..tpi bila aku jerit..d..dia..hilg.." ujar Jimin gagp.
Black Knight!!!
"Jimin tolong bwk Ryea blik..aku ad bnda nak buat...pggil sarah sekali." Ujar Taehyung.
Taehyung terus berdiri. Mukanya menjadi bengis kerana menahan marah. Seram rakan yang lain.
"Jagakan Ryea.." taehyung menggenggam tangannya. Sungguh geram rasanya ketika itu.
"N..nae.." jawab Jin.
◆◇◆◇◆◇◆◇◆◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆
Satu portal dibuka oleh Taehyung. Sesampai dia di dunia Werewolf. Terus dia ke istana Royal Werewolf.
Taehyung melangkah merentasi bilik-bilik yang ada. Semua pembantu yang bekerja memandangnya terkejut. Tudak menyangka yang dia akn pulang.
"Putera dh blik?" Tanya salah seorang pembantu disitu.
"Mne Black knight?!" Jerit Taehyung. Berubah terus mukanya.
Kelihatan pembantu itu takut-takut hendak menjawab. Muka taehyung digeruninnya. Itulah kali pertama dia melihat putera ceria ini marah sehingga sebegitu rupa.
"BLACK KNIGHT!!!!" Jerit Taehyung. Bergema istana itu.
Suaranya didengari oleh Raja dan Permaisuri disitu. Yang merupakan Eomma dan Appanya.
"Taehyung.." ujar Permaisuri.
"Eomma..appa mne?" Tanya taehyung kasar.
"Sabar dulu...knape bru blik skang..?" Tanya Permaisuri.
"Taetae dan jumpa Mate tae tae.." ujar Taehyung sambil tersenyum.
"Bagus..tapi bukan dengan vampire tu!" Jerkah Si Raja dari arah belakang.
"Appa ! Appa yang arahkan black knight bunuh mate taetae?" Tanya Taehyung
" ye! Sbb appa x nk terulang lagi perkara mcm tu kat dunie kita! Vampire musuh bukan mate!!"
"Appa x berhak sentuh mate taetae.." tegah Taehyung.
"Appa berhak aturkan hidup kmu.."
"Appa kita bukn manusia yang hidup kita kna aturkan sendiri..Dunia Creature dah tentukn spe mate kita! Jadi appa x berhak!" Ujar Taehyung.
Dia berjalan meninggalkan Permaisuri dan Raja. Dia naik ke biliknya.
Bilik yang sebesar sebuah perpustakaan itu dituju. Matanya sedari tadi hanya keorenan. Mungkin rasa marah itu masih ada.
" Guardian!!" Panggil taehyung.
Beberapa orang Guardian msuk menghadap Taehyung.
"BAWA JACKSON DAN MARK KESINI!" jerit taehyung.
Lima orang Guardian yang tidak berupa itu keluar dari bilik Taehyung setelah mengangguk.
Guardian merupakan penjaga kepada Taehyung. Makhluk yang tidak mempunyai muka itu menjadi hamba kepada Werewolf kerana sebuah lagenda. Ketua kepada Guardian telah mati dibunhuh Vampire Black Witch.
Demi keselamatan. Mereka lari bersembunyi di kawasan Dunia Werewolf. Makhluk bersayap besar itu disalah anggap sebagai penceroboh. Jadi seluruh makhluk Guardian ditangkap dan dihadapkan kepada Raja.
Namun, Raja telah menerima mereka dengan janji akan memusuhi Vampire sehingga bila-bila. Janji diikat dengan darah. Anak kepada ketua Guardian yang telah mati itu berjanji dengan membunuh diri sendiri agar Keturunan Werewolf dapat melindungi Keturunan Guardian dari ancaman mana-mana makhluk sama ada dari Keturunan Vampire ataupun Keturunan Ravel.
"Putera Taehyung.." tunduk Guardian serentak setelah si ketua mengatakan hormat.
Jackson dan Mark mengikuti dari belakang.
"Ye..putera..." ujar Mark.
"Grr...." taehyung berubah rupa dan badan. Mukanya bengis sekali.
Ketakutan mula menjalar di badan setiap makhluk yang ada disitu.
"Tuanku.."
"JANGAN KAU GANGGU DIA LAGI,!!" Marah taehyung.
"Tapi.."
"Arghh!!!" Mark dan Jackson diterkam. Kuku-kuku tajam taehyung mencengkak tengkuk mereka kuat.
Bagai harimau mencekak mangsa. Mata haiwan taehyung bagai menikam urat saraf kedua Black Knight itu.
"Pu..putera.." ujar Mark tersekat.
"Putera jangan terlalu ikutkn perasaan.." balas Guardian.
Tenang seketika Taehyung dibuatnya. jackson dilepaskan. Namun Mark dicampak ketepi. Badan Mark terhentak pada tiang katil miliknya.
"Ergg!!" Taehyung terus keluar dari kamarnya. Risau nya pada Ryea tidak kepalang.
Guardian menunduk hormat saat Taehyung berlalu di hadapan mereka.
"aku akn bunuh vamp. Tu..sbb dia putera dingin dengan semua orang.." balas Mark.
◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇
To Be Continue..
Huwarggh taehyung ah seramnya kau mengamuk..
Thanks ..
Vote & Comment
YOU ARE READING
(C) Dangerous Love
FantasyVampire vs werewolf? Tapi kalau jatuh cinta dan merupakan mate? Apa yang akan jadi? Untuk sinopsis seterusnya sila baca part 1 Bye. Enjoy Reading Highest Ranking #52 Highest Ranking #32 💓