Taehyung tersungkur dihadapan Lady Selene.
"Hhahaha...kau semua kalah!!"
Gelak tawa Lady Selene bergema di padang besar itu. Hoseok, Jin dan Namjoon membantu Taehyung bangun.
"Gwenchanha??" Tanya Jin.
"Eo.."
Mereka berundur sedikit ke belakang. Kumpulan Royal Werewolf dan White Witch menjadi sikit. Kumpulan Dark Werewolf dan Black Witch tidak berubah.
"Its time.." ujr Lady.
Dua Black Witch muncul di hadapan Lady Selene. Terdapat dua susuk tubuh digendong mereka berdua.
"Sarah! yoon!" Teriak Jin.
"X mngkin.." ujar Taehyung.
"Kenape?"
"Diorg nk gunakan nyawa Sarah dan Yoon untuk bangkitkan orang yang dah mati..diorg nk tgkatkan tentera ." Ujar Namjoon.
"Ma..macm mne kau tahu??" Taehyung memandng ke arah Namjoon.
"Aku ad baca dlm buku kau yg kau letk dlm almari semlm.." balas Namjoon.
"Hahahaha..Vesrus mulakan.."
"Ya tuanku.." ujar Vesrus.
Vesrus mengambil pisau belati yang tersisip di belakang badannya. "Seve ie fata.." ujar Vesrus.
Pisau belati itu mengeluarkan cahaya merah. Asap hitam yang keluar dari pisau itu masuk ke dalam mulut Sarah dan Yoonmin yang terbaring di tanah.
Terangkat tubuh mereka seketika. Sementara menerima semangat itu. Buntang mata Taehyung. Tidak apa yang boleh mereka lakukan.
Habis sahaja melakukan upacara tersebut dihadapan Royal Werewolf dan White Witch.
"Hahahahahaha.." gelak Lady Selene. "Goodbye...my prince.."
Habis shaja kata-kata Lady selene. Semua pengikutnya serta dia hilang bersama kepulan asap hitam yang menerbangkan mereka semua.
White Witch dan Royal Werewolf memgelilingi Sarah dan Yoonmin yang terbaring kaku di tanah.
"Sarah..yoon.."
Taehyung dibantu Jin dan Hoseok pergi ke arah Sarah dan Yoonmin. Namjoon turut mengekori mereka.
Kwuarrkk!
Bunyi Heacoath terbang bergema di situ. Saat Keempat-empat Heacoath mendarat semua mengundur kebelakang. Amber dan Ryea turun dari Heacoath.
"Ryea.." teriak Taehyung.
"Taehyung ah gwenchanha??" Ryea mendapatkan Taehyung yang dibantu Jin dan Hoseok.
"Na gwenchanha.."
"Sarah?" Jimin yang baru sahaja turun dari belakang Heacoath mendekati tubuh kaku Sarah.
Amber membawa semua orang ke hutan berhampiran untuk berehat dan merawat luka masing-masing. Setelah semua orang tiada.
"Yoon!!" jungkook berlari kepada Yoonmin.
"Apa yang jadi?" Tanya Jimin
"Diorg dah tukar..."
"Apa!!" Marah Jungkook.
Korang……
"Nugu?" Tanya Ryea.
Kami di sini..
"Sarah? Yoon??" Ryea menoleh ke belakang.
Dua roh berdiri dibelakang mereka.
"Yoon!" Jungkoo cuba memegang tangan Yoonmin tapi gagal.
Mereka tidak boleh memegang Yoonmin mahupun Sarah.
"Sarah..kenape jadi macam ni.."
Unnie kna halang Lady..mereka dah bangkitkan orang yang dah mati..
Ryea..aku akn tolong..
"Korang akan kembali !!" Ujar Ryea.
Kau tahu tu mustahil.
"X! Aku akan lwan Lady!!"
Kau x cukup kuat..
"X..dia kuat.." ujar Yoongi.
Maksud oppa?
"Ryea..adalah Crealer.." ujar nya lagi
Crealer..
Serentak kedua roh Sarah dan Yoonmin pergi dari situ.
"Yoon / sarah!" Jimin dan Jungkook berteriak. Mereka sedih dan marah.
"Aku akn bunuh perempuan x guna tu!!" Maki Jimin.
"Ryea..awk..crealer??"
"Ya..dn sya x kn biarkan Yoonmin dan Sarah mati!.."
"Ryea.." ujar seseorang.
Mereka semua menoleh ketepi. Mata Ryea terbuka luas. Dia tidak menyangka yang lelaki itu akan berada dihadapannya. Setelah sekian lama mereka tidak berjumpa.
◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆
To Be Continue..
Kkk persoalan..siapa lelaki itu??
Thanks
Vote & Comment
YOU ARE READING
(C) Dangerous Love
FantasyVampire vs werewolf? Tapi kalau jatuh cinta dan merupakan mate? Apa yang akan jadi? Untuk sinopsis seterusnya sila baca part 1 Bye. Enjoy Reading Highest Ranking #52 Highest Ranking #32 💓