Human Love (Can't Stop Looking At Her)

2.4K 166 0
                                    

Taehyung melirik matanya ke kanan.

"Mne dia pegi?" Matanya mencari ke seluruh kelas.

"Hey.." jungkook menepuk bahu taehyung perlahan. "Kau x nk mkn ke??"

"Ah..ye..jom lah.." taehyung bangun lalu mengemas bukunya.

"Jom.." ajk jungkook lagi.

Mereka bertujuh jalan beriringan ke kantin.

"Tto?" Tanya hoseok.

"Wae?" Taehyung memandang pelik rakan-rakannya.

"Tu.." Namjoon menunding jarinya ke arah sebuah meja makan yang dipenuhi roti.

"Knape?"

"Meja kitorg..cublh sehari x dipenuhi dengan hadiah jimin.." jawab jin.

"eih eih..bukn hadiah aku je..korg pun ad k.." tegah jimin.

"kau pnya paling bnyk lah .." balas jin.

"Yellah.." balas jimin selamba.

"Untunglah femes.." puji taehyung.

"Dh lah korg x nk mkn ke?? Aku dh lapar ni.." blas namjoon.

"Makan banyak ..berat x naik pon.." usik yoongi pada namjoon.

"Aku sado sbb tu x naik.."

Yang lain hanya membuat mimik muka menyampah.

"Haih nk buat pe ni.."

Belum sempat sesiapa mahu membalas dua org perempuan datang menegur.

"Hi.." ujar perempuan itu manis pada taehyung.

"Err..ye?" Balas taehyung.

"Nak ap mina??" Tanya jimin.

"Alah awk ni jgnlh garang sngt..dont worry sya setia dgn awk..ni hah jiyeon ni nk bgi hadiah dkt tae.."

"Hi tae..ni roti awk.." kata jiyeon.

Hati taehyung bagai dibakar. Sakit hatinya mendengar perempuan panggilnya dengan nama "tae"

"Aku x nk ko smpan lah roti tu..x pon ko bgi kat org lain..stu lagi aku nk ckp..x de spe bleh pggil aku tae..klu aku dgr lagi siap kau.." taehyung memberi amaran keras pada jiyeon dan mina.

Pucat muka Jiyeon dan Mina mendengarnya.

"NAk ap lagi? Blah lah.." marah taehyung.

Tergamam yang lain melihatnya.

"Awk jual mahal dengan sya..x pe..awk tgoklah nnt.." Jiyeon berlalu pergi sambil menarik Mina pergi.

Sebaik sahaja Jiyeon dan Mina pergi.

"Weih daebak!" Puji yoongi.

"Asal?"

"Yellah..x pnh2 ad lelaki tolak si jiyeon tu tau x.." balas jungkook pula.

"Knape plak..x lah lawa mna aku tgok.." ujar Taehyung jujur.

"Kau ni dtg dri mme hah ..ckp jiyeon tu x cntik?" Tanya jimin.

"Korg rse cntik ke??"

"X lah jugak..cntik lgi Ryea.." Ujar Hoseok

"Ryea?? Spe??"

"Ryea ...pelajar perempuan paling cantik..tpi syg..dia x pnh bergaul..kitorg pun x tau.." namjoon mengangkat bahu perlahan.

Baru sahaja nama Ryea disebut. Gadis itu lalu disebelah mereka tanpa sebarang reaksi.

"Ryea!" Tegur jimin.

Ryea berhenti seketika lalu memandang ke arah jimin.

"Ad pape yg sya perlu tahu??" .

Ryea berjalan ke arah jimin. "Hi.." ujar Ryea pada ketujuh-tujuh mereka.

"So? Ad pape berita..??" Tanya jimin lagi.

"Nah.." Ryea memberi satu poster kepada jimin.

Jimin dan yang lain meneliti poster tersebut. " Prom Night?"

"Emm.." Ryea sekadar mngangguk. Setelah itu dia terus sahaja pergi.

"Eih jap..nk kitorg tolong tampalkan ke??"

"Emm .." Ryea hanya mengangguk perlahan.

Taehyung tidak lepas memandamg Ryean. "She's beautiful.." terlepas kata-kata itu sari mulut taehyung.

"See? Aku dh ckp..taehyung pun suka.." ujar jimin. "Eih tpi dia aku punya.." balas jimin.

"Mate kau ke??" Taehyung terlepas kata. Dan menyebabkan yang lain melihtnya.

"Mksud aku..gf kau??" Tanya taehyung lagi.

"Eish..x lah..aku just suka je..dia tu x lyn org..tah tah..manusia pon dia x lyn.." balas jimin.

"Knape aku tgok dia okay je dgn jimin.." tanya taehyung lagi.

"Sebab dia penolong presiden pelajar..dn presiden tu aku..so ..sbb tu lah aku slalu ckp dengan dia.." jelas jimin.

"Ouh.."

◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆

Sepanjang waktu kelas taehyung tidak dapat menumpukan perhatian matanya hanya teralih pada Ryea.

Dia tidak tahu perasaan itu. Mungkinkah dia jatuh hati pada Ryea. Tapi tidak mungkin. Bagi seekor werewolf, mereka telah ditetapkan seekor mate. Mate yang akan menemani mereka seumur hidup.

Sukar untuk menjumpai werewolf yang mempunyai mate manusia. Taehyung berasa pelik. Tidak dinafikan dia ingin lebih mengenali Ryea. Ryea seperti ad sesuatu.

Perangai misterinya menarik perhatian Taehyung. Mukanya digemari taehyung walaupun mukanya kelihatan pucat. Susuk tubuhnya pula kalah seorang model.

"Ryea.." bisik taehyung di dalam hati.

Klu betul ap yang aku fikirkan ..baguslah..tpi mcm mne aku nk bgi tau Leader Royal Werewolf..

◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇

"Ryea ni nk tmpl kat mne??" Tanya jungkook.

"Sepanjang kaki lima.." bals Ryea dingin.

"Okayh.."

Sedang sibuk taehyung menampal.

Bukk..

Berterabur kertar poster yang dipegang Ryea. Dia terlanggar Taehyung yang sedang berdiri di hadapan koridor untuk menampal poster.

"Mian.." ujar taehyung. Dia tunduk membantu Ryea mengutip kertas.

"Emm.." Ryea bngun dan terus berlalu pergi. Sempat Taehyung perhati kelakuan Ryean. Dia kelihtan seperti menahan sesuatu dri mulutnya.

Ryea berlari ke Blok belakang sekolah. Taehyung hanya mengekori gerak geri Ryea. Sampai di suatu tempat Ryea berhenti.

"Ryea.." taehyung memgang bahu Ryea.

Terkejut Taehyung melihat muka Ryea.

"Neo..

To Be Continue...

◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇

Huwarggg! Ap yg tae nmpk tu??

Thank you

Vote & Comment.

(C) Dangerous LoveWhere stories live. Discover now