"Korg betul nk ikut??" Tanya Yoonmin.
"Kitorg yakin.." ujar Jin.
Yoonmin mengalih pandangannya kepada Sarah. Sarah kelihatan teragak-agak mahu menyetujui cadangan Hoseok. Yang meminta Yoonmin dan Sarah untuk membawa mereka ke Creature World
"Akerta Haimo.." apabila ayat itu bertitian di mulut Sarah. Satu cahaya menerangi rantainya.
Sarah memandang Jimin dan yang lain. Dia turut memandang Taehyung yang masih terbaring lemah di katil.
"Khaja.." ujar Sarah.
"Chamkan.." potong Yoonmin. "Pakai ni.." yoonmin menghulur sehelai jubah berhoodie hitam kepada sema yang ada disitu.
"Untuk ap??" Tanya Namjoon.
"Jubah ni adalah pakaian kami. Semua Creature kna pakai ni klu nk ke Vlad Town. " ujar Sarah.
"Vlad Town??" tanya Yoongi.
"Nnt sarah cite kn.."
"Jom..kita x bleh lengahkan masa. Kita kna blik sebelum malam.." ujar Yoonmin.
"Knape x bleh??" Tanya Jin.
Yoonmin memandang Sarah. Mereka berdua bertukar pandangan.
"Sebb malam ni adlh malam perjumpaan semua makhluk Creature.." ujar Yoonmin.
◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇
Sarah berdiri dihadapan Keenam namja yang telah lengkap memakai jubah berhoodie hitam itu.
"Minum potion ni.." yoonmin menyerahkan sebotol seorang potion merah. "Potion ni akn bleh kn korg paham bahasa yang Creature pakai.." ujad Yoonmin lagi.
"Satu lagi..lepas korg minum potion ni korg akn hilg sense manusia. Jadi korg akn jdi vampire sekejap. Smpai matahari jatuh. Lps tu korg akn kmbali kpada asal. Dan jangan terkejut dengan rupa kami yang berlainan. " terang sarah tegas.
Keenam namja itu hanya mengangguk faham. Mereka membuka botol potion itu.
"Ap benda ni??" Tanya Jin.
"Darah Vlad.." Ujar Sarah.
"Nae?? Darah??" Terkejut Hoseok mendengarnya.
Jimin, jungkook, namjoon terus saaja teguk botol itu. Habis potion itu diteguk mereka.
"Korg.." ujar Hoseok.
Setelah itu, muka Namjoon berubah. Giginya menjadi taring dan mukanya pucat tidak berdarah.
"Nam..namjoon.." terketar yoongi melihatnya.
Jimin dan Jungkook juga turut mengalami perbubahan yang sama. Oleh kerana rakan yang lain telah berubah. Hoseok, Yoongi dan Jin terus meneguk habis potion itu.
Kini, mereka semua menjadi vampire. Sarah tersenyum melihat perubahan itu.
"Khaja.." ujar Yoonmin. Dia melangkah masuk ke dalam portal diikuti Sarah dan yang lain.
◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆◇◆
Semua vampire yang berada dikeliling lorong kecil yang gelap itu memandang kelapan mereka. Semua orang tunduk apabila melihat Sarah dan Yoonmin. Mungkin kerana sarah berketurunan Elder dan Yoonmin berketurunan Ravel.
Sampai di sebuah simpang kecil.
"Sarah apa tu??" Jimin menunjukkan sekumpulan Vampire yang berkumpul di tengah Vlad Town.
YOU ARE READING
(C) Dangerous Love
FantasyVampire vs werewolf? Tapi kalau jatuh cinta dan merupakan mate? Apa yang akan jadi? Untuk sinopsis seterusnya sila baca part 1 Bye. Enjoy Reading Highest Ranking #52 Highest Ranking #32 💓