srry dat t n poosje duurde tot dit hoofdstuk online kwam, maar ik was inspiratieloos... ik heb trouwens ook een nieuw personage in mijn verhaal gedaan. misschien is het handig om even iets over haar te lezen in het hoofdstuk waar ik de personages voorstel. verder heb ik ook nog een paar kleine aanpassingen gedaan in een paar hoofdstukken, maar de belangrijkste aanpassing is dat Eefje one direction niet op maandag tegenkomt, maar op woensdag. nu ga ik maar snel het hoofdstukje zelfs schrijven, anders komt daar nooit wat van
p.o.v. Isa
ik wist nog steeds niet hoe ze hier waren gekomen, en waarom ze hier waren, maar dat maakte helemaal niets uit. ze waren hier, hebben in onze woonkamer gezeten en ik heb hun nummers!!! ik ben eefje zoooooo dankbaar!!! en dat is niet het enige, we hebben nu ook concertkaartjes!!! we hebben kaartjes voor staanplaatsen helemaal voorin en we kunnen daarna ook back stage om nog even met de boys te praten!!! ik ben eefje echt heel veel schuldig nu... maar daar moet ik nu niet aan denken, ik moet nu denken aan wat ik ga aandoen naar hun concert. o shit!!! ik heb helemaal niks leuks om aan te trekken.
p.o.v. Eefje
we zaten allemaal op de bank met big smiles en we waren te blij om ook maar iets te zeggen. ik keek naar amy en isa. ze waren waarschijnlijk even blij als ik was, maar opeens zag ik iets veranderen in de ogen van isa. wat zou er zijn? zou ze geen zin hebben in het concert? Ze wilde er toch zo graag heen? ik wist niet zeker of ik kon vragen waarom ze opeens een stuk minder blij was, maar ik was te nieuwsgierig en vroeg het toen toch maar. "isa? waarom ben je opeens een stuk minder blij?" isa schrok op uit haar gedachten en keek me somber aan. "ik heb niks om aan te trekken..." huh? zei isa nou net dat ze geen leuke kleding had? okey, het was miss ook wel een poosje geleden dat we kledig zijn wezen shoppen, maar ze had super leuke kleren en het kwam ook vaak voor dat ik stiekem haar kledig aanhad (die ik stiekem uit haar kast had gestolen, maar ze kwam er natuurlijk achter zodra we elkaar zagen bij het ontbijt), dus ik kon vast wel een leuk setje voor haar uitkiezen. ze had geluk dat bijna alles haar leuk stond. dat was bij mij niet het geval. ik was voor de meeste leuke kleren veel te dik, waardoor ze dus niet leuk stonden... kleding was echt een ramp voor mij. "jij hebt genoeg leuke kleding" zei ik. ze bleek me nog niet te geloven, dus stond ik op en liep ik naar de deur. "en om dat te bewijzen gaan we nu iets uitzoeken wat jij naar dat concert aan kan!" zei ik enthausiast. isa dacht even na maar stond toen op. ik gebaarde naar amy dat ze ook mee moest komen en we liepen met z'n drieën naar isa's kamer. we deden haar kast open en na een half uur hadden we een leuk outfit. (outfit staat hier rechts!) het stond haar echt geweldig! ik was echt trots op mezelf dat ik zo'n leuk outfit voor haar had uitgezocht! het maakte mij niet heel erg uit wat ik aandeed, en ik zou wel een outfit kiezen net voor we naar het concert gingen. ik zou vast wel iets leuks kunnen vinden en anders deed ik wel iets normaals aan... ik had niet zulke leuke kleren in mijn kast. we zouden morgen langs Amy's huis gaan om voor haar een leuk outfit uit te kiezen. het kwam goed uit dat we vrijdag vrij hadden (doordat de leraren een studiedag hadden). dat betekende dat we die dag lang genoeg de tijd hadden om ons klaar te maken voor het concert. het was al 11 uur, maar we hadden nog geen zin om te gaan slapen, dus we besloten om een film te gaan kijken. isa had morgen het eerste dus die was al wel naar haar bed maar amy en ik hadden het derde dus we konden lekker uitslapen. we kozen voor ice age 4 omdat we geen zin hadden in een romantische drama film. we hebben meer gepraat dan dat we op de film gelet hebben. we hadden ook te veel om over na te praten. het moet er wel raar uitgezien hebben. twee meiden die aan het fangirlen waren tijdens ice age 4. we hadden niet door dat de film al een half uur afgelopen was tot we begonnen te gapen. we zette de tv uit en gingen naar boven.ik liep naar de badkamer en amy liep naar mijn kamer om haar tandenborstel en tandpasta te pakken en kwam terug in de badkamer met haar pjama al aan. (Ze had standaard slaapspullen bij ons liggen omdat het heel vaak voorkwam dat ze bij ons sliep. zo had ik ook mij spullen bij haar liggen.) we poetste onze tanden en pakte het matrass dat al opgemaakt onder mijn bed lag. (dat lag ook daar zodat we niet helemaal meer het matrass moesten pakken en opmaken als ze zou komen logeren). we praatte nog even en gingen toen slapen.
p.o.v. Amy
huh? waar ben ik? waarom hangt er een Harry poster boven mijn hoofd?? owja, natuurlijk! ik ben bij eefje! dat is waar ook. waarom schrik ik altijd als ik niet wakker word met een niall poster aan het plafond? ik keek naar eefje en zag dat zij nog heerlijk aan het slapen was. ik besloot alvast een douche te nemen, dus ik pakte m'n handoek en liep naar de badkamer. ik zette de douche lekker warm en stapte er na een tijdje onder. onder de douche kon ik altijd heel helder denken dus was dat ook het moment van de dag dat ik alle dingen die de vorige dag gebeurd waren op een een rijtje zette. vandaag had ik veel om over na te denken. de ontmoeting met one direction, de stress op het vliegveld en de uitnodiging om naar hun concert te komen. ik douchte daardoor ook langer dan normaal. toen ik klaar was met douchen zette ik de kraan nog even op koud en moest van mezelf 7 seconden onder de koude douche staan. dat deed ik altijd en het holp me om wakker te blijven. 5,6,7 eindelijk! wat duurde zeven seconden toch lang! ik draaide snel de kraan dicht en stapte uit de douche. ik kleed me snel om in het setje wat ik al klaar had liggen, en ja ik had ook een paar leuke setjes kleren bij eefje liggen. ik liep weer naar boven en zag dat eefje nog aan het slapen was. ik besloot haar wakker te maken omdat we anders nog te laat zouden komen. ik prikte in haar wang en bleef haar naam zeggen tot ze wakker werd. (xbeautje weet maar al te goed wat ik bedoel) dat werkte altijd. na 40 seconden in haar wang geprikt te hebben werd ze eindelijk wakker. ze keek me met een boze blik aan en draaide zich om zodat ze weer verder kon slapen, maar dat liet ik niet toe. ik boog me over haar heen en prikte weer in haar wang, terwijl ik het kussen dat ze naar mijn hoofd gooide behending ontweek. toen ik haar eindelijk wakker had gemaakt ging ze douchen en ging ik ontbijt en lunch maken. ik maakte een eitje voor ons en toen eefje uit de douche kwam gingen we ontbijten. ik had ook onze lunch al klaar gemaakt, en na het eten gingen we naar school. omdat ik mijn fiets niet bij me had gingen we met de auto. eefje was aan de beurt om ons naar school te rijden in onze eigen auto. ja we hadden samen een auto en we zouden over een paar maanden ook samen op kamers gaan. ik had daar echt zin in. ik checkte mn twitter even en ik zag dat ik 1300 volgers erbij had. 1300??? WAT DE F***!!!! HOE KOM IK AAN 1300 NIEUWE VOLGERS? ik keek even naar mn mentions, en zag allemaal tweets van onbekende mensen die vroegen wat one direction bij Eefjes huis kwamen doen. hadden ze ons herkend? hoe kwamen ze aan mijn twitternaam? ik keek even op de tijdlijn van de lads en ik zag dat ze me nu allemaal volgde. daf*q, hoe kwamen hun aan mijn twitternaam?? ik pakte het mobiel van eefje en eefjes mentions stonden ook vol met vragen van directioners. ik las haar dm's en ik zag dat niall haar gevraagt had wat mijn twitter naam was. en ze had hem mijn twitternaam gestuurd. zo komen ze dus aan mijn twitternaam. weg privecy... nu werd ik gevolgd door 1300 extra directioners... konden ze me niet gaan volgen op mijn fanaccount ipv op mijn prive account? waarom had eefje niall ook mijn prive twitter gegeven? we kwamen gelukkig op tijd op school, en we stopte onze boeken en jassen in onze kluisjes en liepen naar het lokaal toen de bel ging. we liepen de klas in en we zaten nog niet eens toen het pestpaar weer naar ons liepen. "heey eefje," zei julia op een gemene toon. eefje negeerde ze te negeren, maar dat pikte julia niet. "mij negeren he? ik dacht het niet... tenminste heb ik nog kans bij one direction. ik ga naar hun concert en jullie niet! haha je zal harry nooit zien! en als je hem tegenkomt zal die denken dat je een zwerver bent. zo lelijk ben je" ik voelde me boos worden. HOE KON DIE BITCH DAT NOU ZEGGEN?? HOE KON ZE? DIT GING TOCH ECHT TE VER! okey, rustig... kalmeer je! door haar te slaan los je echt niets op! we hadden wel afgesproken dat we niks zouden zeggen over de uitnodiging voor het concert en ook niet over dat de lads samen met ons this is us hadden gezien. het pestpaar liep met een dat-heb-ik-maar-goed-gefikst blik terug naar hun plaatsen. de les begon en ik keek bezorgt richting eefje, maar mijn gedachten werden bevestigt. het deed haar niks vandaag. ik was heel erg blij en ik richte mijn aandacht toen weer op de les.
*een paar uur later tijdens het laatste lesuur*
*bzzzz bzzzz* ik hoorde dat Eefjes mobiel trilde en ik zag haar vinger omhoog gaan en ze vroeg of ze even naar de wc mocht. ze stond op en liep weg. toen ze na 5 minuten nog niet terug kwam begon ik me zorgen te maken. zo lang kon het lezen van een smsje toch niet duren? na nog drie minuten stak ik mijn vinger op om te vragen of ik even mocht gaan kijken of het goed ging met eefje, maar op dat moment kwam ze binnen. ik keek naar haar en schrok. ze was lijkbleek.
hey, nog een keer sorry dat het zolang duurde voordat ik uploade. ik hoop dat jullie dit een leuk hoofdstuk vinden, en vinden jullie leuk als ik vaker plaatjes van een outfit erbij zet? of lezen jullie dit op je mobiel en heeft het dus totaal geen zin om ze erbij te zetten? ik zou het leuk vinden als jullie zouden voten en commenten, zodat ik weet dat jullie mijn verhaal leuk vinden, of juist niet en zoals altijd zijn tips en ideeen ook altijd welkom. xxx Joëlle
JE LEEST
i will never stop loving him (a dutch one direction fan fic)
ФанфикEefje word gepest op school, maar wat gebeurt er nadat haar hele leven in een keer veranderd? stopt het pesten of wordt het erger? en heeft ze wel het recht om verliefd te zijn?