"Vi kan väl bada?" frågar jag och ser på dig. Vi står inne i det lilla huset.
"Absolut! Har inte badat så mycket i år." Du skiner upp i ett leende.
"Samma här."
Jag böjer mig ner för att börja leta efter badkläderna i min väska. Du gör detsamma. Mina badbyxor är orangea. Dina är svarta med något mönster i vitt.
Jag försöker tyda vad det är för mönster på de, när de bara försvinner framför mina ögon. Du har kastat de på en av enkelsängarna i rummet och drar nu av dig din tröja.
Min blick hamnar på din mage och snabbt vänder jag bort blicken.
Istället drar jag av min egen tröja likt dig. Sedan vänder vi oss båda bort från varandra per automatik, så vi har ryggarna mot varandra.
Du tar din handduk och virar runt midjan. Jag härmar dig och vi byter om till badbyxor.
När vi är klara går vi ut ur den lilla stugan under tystnad. Vi fortsätter barfota över marken bort till bryggan. Båten guppar stillsammast vid bryggkanten.
"Det här ska bli skönt.", yttrar du och sedan lämnar du bara min sida. Du tar sats och springer över hela bryggan ut till kanten. Sedan försvinner du ner i vattnet, landar med ett rejält plask. Jag springer efter. I vanliga fall vågar jag inte hoppa direkt från bryggan, men något i mig får mig att våga nu. Här med dig.
Splash!
Vattnet omsluter mig och jag skriker till.
Jag hör ditt bubblande skratt och jag simmar upp till ytan. Hämtar luft och får syn på dig. Du simmar mot mig.
"Snyggt hopp.", konstaterar du och jag känner din hand löst på min axel. Jag ryser till av din svala hand mot min hud.
"Visst är de-ojsan- varmt.", fortsätter du och slår med din fria hand efter en broms som ilsket försöker bita dig.
Varmt? Jag är på gränsen till att fråga 'menar du din hand mot min axel eller något annat?'. Men kopplar snart att du menar vattnet. Jag känner efter. För att vara sjö-vatten är det varmt. Över 20°c i alla fall.
"Ja det är det."
Din hand lämnar min axel och av någon anledning känns det kyligt när du lyfter bort den.
Du simmar iväg och jag ser att du trivs bra i vattnet. Jag själv håller mig mest stilla, men njuter av friheten jag känner. Det känns skönt att vara bara vi två här på en ö. En bit ifrån civilisationen.Jag får vatten i ansiktet och inser att du börjat någon form av vattenkrig.
"Du där ska du få igen för.", skrattar jag och skvätter tillbaka. Hade det varit förr hade jag blivit arg. Nu skrattar jag bara.
Vi fortsätter att plaska och skvätta vatten på varandra, tills jag till slut vill gå upp.
Du följer med mig upp och vi lägger oss på våra handdukar, bredvid varandra på bryggan. Solens strålar värmer upp oss och jag ser upp mot himlen. Fler moln täcker himlen än tidigare, men det gör mig inget. Dock oroar det dig.
"Jag tror det kan börja regna snart.", säger du och jag vrider huvudet mot dig. Inser att vi ligger väldigt nära varandra. Du vänder ansiktet åt mitt håll med och det skiljer inte överdrivet mycket mellan oss. Två decimeter? Det fladdrar oväntat till i magen på mig när du möter min blick och jag tvingar mig själv att se bort.
"Eh, jag tror jag går och fixar upp en eldstad så vi kan grilla sen.", säger du och reser dig upp. Jag ser kort på dig. Dina kinder är rödaktiga. Vänta va? Du rodnar.|| Jag har inget vettigt att säga idag. Känner mig lite flummig och trög. Men aja❤️
Usch för skrivkramp still... :(
Idag lyssnade jag på jullåtar btw. Vad ens?? Dock är det för att samla lite inspiration men ändå haha...
Hur mår ni idag? Och vad gör ni?
Jag funderar på att baka något eller sätta mig och rita? Vad tycker ni jag ska göra? 🙈
Kramar till er❤️
YOU ARE READING
Att älska dig || Foscar
FanfictionVi borde kanske inte egentligen. Men vi gör det ändå; Vi älskar varandra.