19

313 41 27
                                    

Jag förmodar att anledningen till dina blickar mot Mille är för att du vill beskydda mig. Vill hålla ett extra öga på mig som din mamma bett dig.
Du släpper mig sällan med blicken och låter mig max vara tio meter bort när du pratar med dina vänner. Inte för att det är något problem när jag självmant väljer att vara där du är. För det vore konstigt och aningen läskigt att vara på Strand hänget själv, utan dig vid min sida.

Jag sveper med blicken runt omkring oss på stranden och inser till min glädje att det nästintill inte är någon som är full. Dock är det inget att ropa hej för.., då klockan inte är så mycket än. Men ändå.

Jag tar mig fram till stenmuren som sträcker sig en bit längs strandens övre bit. Hoppar upp på den och blickar ut över det glittrande vattnet. Undrar om det är havet?
Det ser härligt ut.

I ögonvrån ser jag hur någon hoppar upp vid min sida.
Det är du.
"Är allt okej med dig?"
undrar du och jag får syn på de två glasen i dina händer. Nickar, men rynkar pannan åt glasen.
"Alkoholfritt.", förklarar du och räcker mig det ena.
"Säkert?"
"Säkert."
"Kan jag lita på dig?"
"Jag hade gjort det.", skojar du. "Nej men seriöst Felix. Det är alkoholfritt. Lita på mig. Jag tänker inte dricka.-Och sedan finns anledningar till att det måste vara alkoholfritt. Liksom annars kommer vi få sådan skit av mamma."
"Vi? Snarare du."
Du ler. "Sant."
Vi låter surret från människorna på stranden ta över medan vi bara sitter där tillsammans. Smuttar på den alkoholfria cidern.
När det rätt som det är dyker en tjej upp från ingenstans.
Jag känner igen henne.
Elsa.
"Hej.", hälsar hon artigt mot mig. Hon känner igen mig med.
"Hej", svarar jag.
"Oscar?" Hon vänder sig mot dig. Dina ögon möter hennes och jag inbillar mig att det uppstår något mellan er. Är det kärlek? Jag vet inte.
"Elsa?" svarar du på samma sätt. Din röst svajar till och jag kan inte svara på varför.
"Har du tid en stund?"
"Inte nu kanske. Jag har lovat mamma att ta hand om Felix.".
"Oscar. Du får det att låta som om jag inte kan ta hand om mig själv.", säger jag tyst och smått skämtsamt. Du brister ut i ett kort skratt.
Solens svaga strålar spelar i ditt hår och får det att glänsa på ett nytt sätt.

"Jag ville bara dansa med dig.", fortsätter Elsa försiktigt.
"Oscar, dansa med henne.", hör jag mig själv säga och du ser plötsligt allvarligt på mig.
"Men är det lugnt med dig?"
Jag nickar och jag ser hur du lämnar ditt plastglas bredvid mig på muren, innan du hoppar ner i sanden. Landar bredvid henne. Hon tar din hand i sin.
"En dans och jag är tillbaka sen.", säger du.
Ni försvinner iväg bort mot dansbanan de byggt upp i trä en bit bort. Era händer sammanlänkade. Det är fint. Jag tänker på hur du frågade "Men är det lugnt med dig?". Något säger mig att du menade det på ett djupare sätt. På ett sätt jag inte vet själv.
Jag ser ut över solnedgången. Himlen är färgad i rött och rosa.

|| Hei! Nu åker jag bil igen❤️ Så jag hann redigera klart och lägga till lite saker i detta kapitel.

Andra delen av kapitlet kommer senare hehe🙈
Det blev att jag delade upp det ändå.

Kan vi köra en liten lek. Gissa sången? Bra då kör vi❤️

"När du inte orkar, orkar jag för dig.
När du slutat å hoppas,  ja då hoppas jag för dig.
Jag upprättar dig kära, när du faller omkull"

-

"Har du hört berättas om en sång mellan drömmar och verklighet
Sägs den spela gång på gång, hjärtats sång.
Och här står jag, en enkel man utan stora och vackra ord
Visst, jag gör så gott jag kan, men ibland"
(var tvungen att ta med den låt haha. Liksom spännande att se om någon känner igen texten 🙈)

-

"It's inevitable that everything that's good comes to an end.
It's impossible to know that after this we can still be friends. I know you're saying you don't wanna hurt me. But maybe you should show a little mercy."
(vet inte varför jag älskar den här låten... Eh..)

-

"Jag vill att vi hittar tillbaka
himlen ramlar ner när vi pratar
det känns som du är delad på mitten
jag ser dina brister precis när det brister"

~~~~~~~~

Okej nu ska jag inte uppehålla er mer hehe förlåt mig. Tycker bara om att konversera och prata med er. På något sätt kommunicera med er. Ni är så härliga människor.

Ha det bra och kram❤️
Det kommer ett kapitel till idag som sagt 🙈

Att älska dig || FoscarDonde viven las historias. Descúbrelo ahora