29

203 27 18
                                    

Jag hinner inte prata med dig som din mamma bett mig om innan middagen, eller snarare beslutar jag mig för att vänta med att försöka prata med dig tills efteråt.
Jag märker dock under middagen hur dina föräldrar gör några små försök till att luska fram något om varför du är så nere och frustrerad. Varför du bråkade med Mille.

"Såå, hur var träningen?" försöker din pappa, som kommit hem passande till middagen.
"Okej." svarar du kort.
"Vad gjorde ni?"
"Spelade fotboll..."
"Du gjorde ett snyggt mål hörde jag.", fortsätter din pappa.
"Det var ingen viktig match. Det var en träningsmatch och så snyggt var det inte.", mumlar du ner i tallriken.
"Och Mille då? Hur mådde ha...", din mamma avbryts av dig.
"Så Felix, vad gjorde du hemma medan vi var borta?". Du blickar försiktigt över mot mig, ser inte alls lika självsäker ut som du brukar. Du ignorerar även din mammas fråga, vilket får mig att förstå att din fråga är ett försök till att slingra dig från dina föräldrars frågor. Trots det svarar på din fråga. Inleder även ett nytt samtal om ett nytt nöjesprogram som börjat sändas på kanal 4.
Det rycker lite i din mungipa när jag berättar om en komisk scen i programmet, men någon annan reaktion än så får jag inte. Jag är nöjd ändå. Ett halvt leende är ett bra tecken trots allt.

|| Kort kort kort men vill ge något. Fortsättning kommer så snart jag får ihop det ❤️

Varför tror ni att Mille och Oscar har bråkat?
Vad tror ni händer härnäst?

Ta hand om varandra.
Och glöm inte att ni är så fantastiska som ni är, just för att ni är de ni är.

Ha det bra ❤️

Att älska dig || FoscarWhere stories live. Discover now