Chap. 4

7.1K 486 82
                                    

- Pangkalan// 11.30 p.m.// Bilik mesyuarat -

"Tuan Sunghoon. Pasukan 002 melaporkan diri." Kata Yerin sambil menunduk tanda hormat.

Mark, Bambam, Jb, Jr, Jackon, Yugyeom dan juga Youngjae pun turut sama tunduk tanda hormat. Mereka baru saja sampai dari meronda kawasan bandar.

"Macam mana keadaan bandar?" Tanya pengerusi organisasi vampire hunter. Iaitu Encik Choo Sung Hoon.

"Baik tuan." Jawab mereka serentak.

"Takde vampire?" Tanyanya lagi.

"Er..." Baru je Yerin nak cakap, Mark dah terlebih dahulu mencelah. Rude man rude!😂

"Takde tuan." Jawab Mark dengan pantas.

"Yah." Kata Yerin dengan nada rendah sambil memandang Mark dengan wajah tak percaya.

"Baiklah. Kalau takde, korang boleh balik awal hari ni." Jelas Sunghoon. Dia lalu keluar dari bilik mesyuarat tersebut.

"Bwoya neo!" Marah Yerin sambil menolak Mark.

"Mian Yerin. Tapi kalau kau bagitau Tuan Sunghoon yang kita jumpa vampire tapi gagal tangkap setan tu, habis kita." Jelas Mark.

Yerin lalu terdiam. Dia tak tahu nak cakap apa memandangkan apa yang Mark cakap ada betulnya.

"Argh!!" Jerit Yerin. Marah betul dia dengan vampire tu😂

- Keesokan harinya// 7 a.m.// Wednesday// Fiore Academy-

"Yerin. Kitorang nak bincang sikit ni." Kata Jackson dan Youngjae sambil mendekati Yerin yang tengah berbual dengan Yuni.

"Wae?" Tanya Yerin.

"Ini berkenaan dengan..." Youngjae berkata sambil memandang Yerin lalu Yuni lalu Yerin semula.

"Er...Yuni. Kita jumpa rehat nanti okay?" Tanya Yerin sambil menepuk perlahan bahu Yuni.

"Yelah yelah! Jumpa masa rehat tau!" Kata Yuni lalu berlalu pergi. Dia memang tahu hal ni mesti tentang vampire jadi dia tak nak ambik tau.

"Ah apa?" Tanya Yerin lagi.

"Macam mana kau nak urus budak baru tu? Diorang boleh bawa ancaman kat pelajar lain tau." Kata Jackson.

"Aku tahulah. Biar aku uruskan. Jumpa masa balik." Kata Yerin lalu menepuk bahu mereka perlahan dan berlalu pergi ke kelas.

Yerin's POV

- Kelas 5A -

Aku masuk ke kelas macam biasa sambil memandang semua pelajar di dalam kelas tersebut. Datang pula budak berdua tu!!!😡😡

Aku act cool dan duduk di tempat duduk aku macam biasa. Aku dapat rasa yang mereka tengah pandang aku dengan pandangan maut.

Kelas bermula dan cikgu Insung pun masuk. Macam takde cikgu lain je😒 Asyik-asyik cikgu gila tu.

"Hah Yerin. Yang kau pandang cikgu semacam tu dah kenapa? Jangan kata jatuh hati?" Gurau cikgu. Alahai, lawaknya. Lawak sangat sampai aku rasa nak patahkan leher dia.

"Takdelah cikgu. Aku nak pergi tandas." Kataku lalu keluar dengan selamba. Dah biasa dah dengan cikgu tinggi ni.

"Eleh si ketot ni. Layan cikgu macam layan angin. Baik benor gaya!" Sindir cikgu. Whatever.

Aku keluar dari kelas dan menuju ke tandas.

Tap tap...tap tap...

Ada orang ikut aku. Siapa ya? Stalker? Kenapa kebelakangan ni aku asyik kena ikut orang je?! Ke bukan orang....?

[c] Vampire Kiss S.1 ( BTS ) Where stories live. Discover now