Chap.43

4.3K 356 14
                                    

"Urm.." Yerin membuka suara. Semua geng bts termasuk dirinya berada dalam limo mereka. On the way nak balik dari sekolah.

"Wae?" Tanya Jin dengan senyuman tak bermaya.

Yerin: U-Urgh...Korang semua...Hm...suka aku ke?

Semua ahli bts tersentak kecuali Jimin dan V. Mereka lalu memandang Yerin dengan mata membulat. Mereka tak percaya yang Yerin sedar tentang tu.

Yerin: Well...I'm just askin? Bukan niat aku nak perasan ke apa ke tap-

"Yes."

Mereka semua menjawab serentak. Yerin agak terkejut. Bukan je diorang mengaku, siap cakap ngan serentak lagi ewahh😂

Yerin: wow. Urm...I don't know what to do...

Namjoon: Let's just talk about this at home. *serious tone*

- Kediaman bts -

"Now tell us. Siapa antara kami yang kau paling suka?" Tanya Suga. Yerin terdiam. Mereka berada di meja makan tengah bincang.

"B-Bwo? I-I like all of you?"

Jhope: That's not what we want to hear. Name it.

Yerin dah lama takut benda ni berlaku. Tapi dia tak sangka semua ni akan berlaku. Dia ingat hanya Jungkook, Jimin dan V saja yang suka dia. Dia kelu.

"Yah yah. Relax. You guys scare the hell out of this pretty girl here." V memegang bahu Yerin. Yerin tersenyum memandang V.

Jimin: Majayo. Korang ni kesianlah kat Yerin. *sandar kepala kat bahu Yerin*

Jejaka jejaka kacak yang memandang tu pun jealous lerr😂😂

Namjoon: Bukan korang dua pun suka dia? 😠😠

V: Kami? Well yeah. Kita kan dan bincang pasal ni petang kelmarin?

Yerin: B-Bincang?  *hairan*

Flashback on

Suga baru sampai ke rumah sorang diri. Hasil kena tinggal masa buat performance kat vamp mall tadi😂

Jin: Oh? Dah bangun? *smirk*

Yang lain tengah duduk di sofa sambil ketawa. Suga hnya buat muka derk lalu join mereka.

Suga: Tadi aku terserempak dengan Yerin. Dia kata dia tak balik petang ni. Dia akan terus ke sekolah nanti.

Mereka hanya mengangguk faham. Lalu Jungkook mula membuka suara. "I like Yerin."

Bts: B-Bwo?!!

Jungkook: I know this is wrong but please give me a chance. I don't care even if she is human. I love her and will always be.

Mereka masih membuat muka tak percaya.

"But I love her too." Yang lain serentak bersuara. Mereka terkejut lalu memandang sesama sendiri. Apa lagi Jungkook. Terdiam berjuta bahasa.

"B-But how...? Jin you said that you hate human! Namjoon you said that she is not your type! Jimin you always did something cruel to her! Jhope you said that she is feisty and you don't like feisty girl! Suga you said that she talks to much and you hate her! And V, you said...you can't feel more than just a friend toward her because you killed her friend?" Jungkook bertanya kepada setiap ahli kumpulannya. Matanya membulat besar kerana tak percaya apa yang baru berlaku.

Jin: It's different now. She changed my life and the way I look at human being...

Namjoon: She...is fragile enough that she makes me wanna protect her. She cries a lot and....

Jimin: Aku cuma...Aku tak sangka yang dia sngat menarik orangnya. Dia buat aku tersenyum dan urgh aku sedar sedar je aku dah jatuh cinta dekat dia.

Jhope: Aku memang tak suka gadis ganas tapi dia buat aku ubah pendapat aku. Hanya dia gadis ganas yang menarik perhatian aku.

Suga: She sure talks too much but...She actually just wanna be friendly. She cares about us and she actually a very nice person. I love it.

V: Well, when I told her that I killed her friend ( kat dapur tu😂 hah kalau tak ingat check balik shu😂)...She didn't get mad or kill me or hurt me but she praised me instead. Dia kata aku ni tak macam vampire lain sebab aku minta maaf atas kesalahan aku dan aku tak tahu kenapa, start situ aku suka dia.

Jungkook terdiam dengan penjelasan mereka. Dia lalu terduduk sambil menyerabutkan rambutnya.

Jin: Let's just do this. Jangan buat apa-apa langkah dulu dan jangan confess dulu. Biar Yerin pilih.

Suga: Agree. Fair and square.

Mereka lalu mengeluh dan setuju kecualilah Jungkook yang masih stress😂😂 "Dan jangan cuba nak confess kat dia masa majlis nanti!" Namjoon melemparkan pandangan maut.

Flashback off

Jimin: Dan itu dia Jungkook yang break the rules. Sebab tu lah macam ni hah situasi.

Yerin tak sangka yang mereka semua sukakan dia setulus hati. Dia pula, tak terfikir pun nak bercinta dengan salah sorang daripada mereka.

"Mianhae guys. I can't think about it now. You guys really need to see the difference between friendship and love. Think about it okay?😊" Kata Yerin sambil tersenyum.

Yerin: Mark! Jackson! Let's go!

Mark dan Jackson pun turun dari bilik. Diorang terus turun lepas Yerin panggil.

Jimin: Kau pergi mana?

Yerin: Lawat Yugyeom dan yang lain. Wanna come?

Semua ahli BTS terus angguk laju. Sebenarnya Yerin cuma bawa Jimin dan V😂😂😂 tapi dah alang-alang tu kan dia bawa ajelah yang lain terus.

- Dalam limo -

Mark menyandar kepalanya di bahu Yerin lalu dia bermain phonenya dengan asyik. Yerin pula bermain batu kertas gunting dengan Jackson dan siapa kalah kena cubit pipi.

Zooooom sikit muka geng bts sebab diorang tengah jealous gila sekarang ni😂😂 Setelah sampai, Yerin dengan Mark dan Jackson pun keluar dulu. Mereka membawa bunga untuk diletakkan di kubur mereka.

Yerin: It's been a while guys. *letak bunga di setiap kuburan rakannya*

Mark: Yugyeom. Girlfriend kau ni dicintai ramai jejaka. 7 pula tuuu wahh👏👏👏

Jungkook: Girlfriend? *terkejut*

Geng bts semua terkejut. Tak pernah Yerin cerita kat diorang yang Yugyeom ni namchin dia.

Yerin: Yah. Don't confuse them like that bitch! *pukul belakang Mark*

"I thought you guys knew that Yugyeom like Yerin? Aren't it obvious lol😂😂" Kata Jackson sambil merosakkan rambut Yerin. Yerin hanya tergelak kecil.

Geng bts semuanya clueless. Sememangnya diorang tak perasan😂 diorang ingat sebab bestfriend ke apa ke sebab tulah rapat semacam.

Yerin: Yugyeom ah. How are you? I miss you. Damn much. Can't you guys just....come back to life...You're  vampires right..? *nangis*

Mark dan Jackson lalu memeluk Yerin. Diorang dapat rasa kesedihan Yerin. Angin bertiup dengan sepoi-sepoi. Membuat keadaan menjadi lebih sedih. Geng BTS pula turut simpati akan kehilangan rakan mereka.

xxxxxxxxxxxx

[c] Vampire Kiss S.1 ( BTS ) Where stories live. Discover now