Mereka semua pun masuk ke dalam rumah. Habis tenaga sebab terpaksa layan peminat. Macam bukan hari graduasi bagi mereka.
Suga: Siapa masak? *hairan*
Mereka semua hairan bila Suga berkata begitu selepas je dia masuk dapur tadi. Suga keluar dari dapur sambil memandang mereka kehairanan. Mereka semua lalu masuk ke dalam dapur kerana ingin tahu apa maksud Suga.
Bila mereka masuk je, mereka dapati yang ada banyak makanan terhidang atas meja. Sepertinya baru saja dihidangkan kerana nampak masih panas.
Jungkook: Jangan-jangan ada orang masuk rumah kita?!
Jungkook segera berlari masuk ke bilik Yerin untuk memastikan Yerin tak apa-apa. Geng bts yang lain mengikutnya dari belakang. V sempat makan udang yang dihidang tu lalu dia mengikut yang lain ke bilik Yerin.
Bila mereka periksa je bilik Yerin. Mereka terdiam. Apa lagi Jungkook yang seperti kehilangan arah tuju. Yerin yang sepatutnya terbaring atas katil...Dah takde.
Jimin: Takkan ada sasaeng fans dapat tahu pasal Yerin dan culik Yerin? *panik*
Jungkook: Aku sumpah akan bunuh mereka!! Tak kisah lah diorang susah-susah masakkan kita makanan, diorang sentuh je Yerin...Takde belas kasihan. *nada marah* *mata berkaca*
"Apa yang korang marah sangat ni?"
Mereka lalu memandang ke arah suara tersebut. Pemilik suara tersebut baru saja keluar dari bilik mandi sambil mengeringkan rambutnya yang basah dengan tuala.
Mereka semua terdiam. Sekali lagi. Mata mereka tak henti memandang pemilik suara tersebut.
"What?" Kata pemilik suara tersebut.
Mereka semua lalu memeluknya dengan erat sambil air mata mereka semua mengalir keluar. Kecuali lah Jungkook yang masih terpaku di tempat dia berdiri. Dia masih memandangnya dengan wajah tak percaya.
"Yerin!!! Bila kau bangun?!!!" Kata V dengan nada gembira. Mereka seperti tak nak lepaskan Yerin.
Yerin: Baru je? Kenapa korang gembira semacam je ni? Luculah😂 Macam baru nampak mayat bangun semula.
Mereka semua lalu tersenyum tawar. Sebenarnya, Yerin tak tahu yang dia dah mati sebelum ni. Dia juga tak tahu yang sekarang ni dia ialah vampire. Dia cuma ingat yang dia ditembak. Bila dia bangun je, dia hairan juga kenapa dia masih hidup. Dia sangkakan yang bts telah rawatnya dengan baik. Tapi memang pun😂
"Jungkook?" Kata Yerin.
Jungkook berlari keluar dari bilik Yerin. Dia ke biliknya dan menghempas pintu dengan kuat. Geng bts semua tergelak kecil bila Jungkook buat macam tu.
Yerin: Kenapa dengan dia? and kenapa korang gelak?
Namjoon: Takde ape😂 Jungkook cuma terkejut je tu.
Yerin: Wae? Kenapa nak terkejut?
Jhope: Pergi tanya dia sendiri.
Mereka memeluk Yerin sekali lagi. Setelah tu, mereka pun gelak sambil keluar dari bilik Yerin. Mereka rasa happy betul sekarang ni.
"Jangan lupa makan! Aku ada masak!" Jerit Yerin.
"Eo!! Arasso omma!!" Jerit mereka semula.
Yerin pun menggeringkan rambutnya lalu dia berjalan ke bilik Jungkook. Dia mengetuk beberapa kali namun tak kena buka. Takde siapa buka. Yerin cuba untuk pulas tombol pintu dan yeap ianya tak berkunci.
Yerin masuk ke dalam bilik Jungkook dan menutup pintunya semula. Jungkook tengah berdiri di balcony biliknya sambil menenangkan diri.
Yerin: Jungkook?
Jungkook masih tak bersuara. Kali ni dia mula menutup telinganya. Seperti dia baru kena panggil oleh hantu.
"Fine. You know what? You're acting weird. If you're mad at me, just tell me." Dengus Yerin lalu berjalan menuju ke arah pintu bilik Jungkook. Dia baru nak buka pintu tapi Jungkook dah memegang tangannya terlebih dahulu.
Jungkook: I-I'm sorry... I just can't believe that you're here.
Yerin: Kenapa pula? *hairan*
"Okay first, just shut up and let me hug you." Jungkook mula memeluk Yerin dengan erat sekali. Dia memeluk Yerin sambil air matanya mengalir dengan deras.
Yerin meleraikan pelukan Jungkook dan memandang Jungkook. Dia sebenarnya keliru dengan keadaan sekarang ni. Tetiba je mereka semua macam ni. Dia tak faham.
"Hey, what happened? Kenapa korang semua jadi macam ni? Macam baru jumpa aku lepas sebulan." Kata Yerin sambil mengelap air mata Jungkook. Mereka berdua lalu duduk di atas katil untuk berbincang dengan lebih lanjut.
"Aku bukan nak buat kau sakit jantung ke apa ke tapi....dalam masa sebulan ni, kau mati."
Yerin terdiam. "B-Bwo? You've gotta be kidding me😂😂" Katanya sambil tergelak. Dia tak percaya. Sebab dia rasa semua tu tak masuk akal.
Jungkook: I'm serious. Kau kena tembak-
Yerin: Sebanyak tiga kali oleh ketua polis vamp. I know that.
Jungkook: Lepas tu, kau mati. Selama sebulan kau terlantar kat atas katil.
"I died?! Wtf. Dan korang letak aku atas katil dan bukannya kubur aku? Wow korang memang pandai jaga orang mati." Sindir Yerin sambil menyilang tangan didadanya.
"What?! Aku sayang kau dan aku takkan benarkan kau pergi begitu saja! Kau ingat aku akan biarkan aje kau mati lepas tu kubur kau dan bersedih sepanjang umur hidup aku? You're wrong because I'll do everything to make you alive again." Jelas Jungkook. Yerin terdiam dan juga terharu dalam masa yang sama.
Yerin: Soo....Macam mana aku boleh hidup semula?
Jungkook: Kami suntik kau dengan potion. Erm....There's something that you must know. Sebenarnya, kau sekarang ni vampire.
Yerin: Aku salah dengar ke apa? A-Aku vampire?!!!! *berdiri sebab terkejut sangat*
"Wait I can explain this...Please don't be mad. Kau mesti jadi vampire barulah kau boleh hidup semula." Jelas Jungkook sambil berdiri dan cuba memujuk Yerin.
Yerin: I-I don't know Jungkook...This is too sudden. I'm speechless. Aku tak sangka aku dah jadi vampire. Imma vampire hunter and now I'm a vampire?!! *marah tapi tak berapa nak marah*
"Oh c'monnn! Being a vampire is not that bad. Buktinya, kau suka aku? Aku vampire. Kawan kau Mark, Jackson tu hah jadi vampire okay je."
Yerin: But that's different bullshit.
Jungkook: Wowww mencarut? *silang tangan di dada*
Yerin: I'm sorry....*pout*
Jungkook lalu meletak tangannya keliling bahu Yerin.
"It's okay sweetheart. I missssss you soooo much that I feel like kissing you right now." Kata Jungkook lalu mencium pipi Yerin banyak kali sambil keluar dengan Yerin untuk ke dapur.
- Dapur -
Jimin: Ewahhhh, nak menunjuk lah tu. *sindir*
Jungkook dan Yerin pun duduk bersebelahan di kerusi kosong. Yang lain mula lah nak menyindir. Sindir sebab jealous😂
"Aigooo these jealous boys😂" Kata Jungkook sambil menyandar kepalanya di bahu Yerin.
Jin: Nak makan, makan. Kalau datang nak berlovey dovey je baik korang berambos. *sindir*
xxxxxxxxxx
YOU ARE READING
[c] Vampire Kiss S.1 ( BTS )
VampireIt's about BTS and this is a Malay fanfic. Wanna know the story line? Read it then. This story is a lil bit of byuntae and lots of cursing words. So if you cant deal w it then bye bye