Ps: Dengar lagu atas kalau nak feel dalam babak ni. Kalau korang naklah.😂
Yerin: Yugyeom....Ireona..Kajima sekya..*nangis teresak*
Ketua: *bangun dengan lemah* Vampires, bunuh pompuan tu.
Vampires tu tak nak tapi diorang tak dapat nak kawal badan diorang dan diorang pun bertukar jadi ganas. Yerin pula tak kesah. Dia tak nak tinggalkan Yugyeom.
"Yerin ah. Kaja." Kata Mark sambil memegang tangan Yerin.
Yerin: Shireo...Korang pergilah..Aku tak nak tinggalkan yang lain kat sini.
Jackson: Janganlah macam ni Yerin...Kami pun tak nak tinggalkam diorang tapi dalam situasi ni, kita tak dapat lawan balik.
Mark: Jackson belakang kau jaga-jaga!! *jerit*
Beberapa vampires cuba nak serang Jackson. Jackson tak sempat nak elak dan dia cuma mampu tutup mata. Tapi dia tak rasa apa pun lepas tu. Dia buka matanya semula dan dapati yang vampires tu dah ada kat lantai mati.
Jimin: Mian kami lambat. *tercungap*
Geng bts sampai juga akhirnya. Mereka memandang sekeliling dan dapati beberapa ahli got7 dah mati. Mereka lalu memandang ke satu arah yang mengeluarkan bunyi tangisan. Yeap. Suara Yerin.
V: Gwenchana?
Yerin tak menjawab dan hanya menangis. Dia memeluk badan Yugyeom yang sudah tak bernyawa. Dia asyik mengimbas semua kenangan mereka bersama. Dia tak dapat nak terima yang rakannya dah takde.
Ketua: geng ni ke yang dah culik mangsa aku? Vampires, kill them. *angkuh*
Mereka semua pun berlawan. Ketua tersebut berjalan ke arah Yerin sambil tergelak sinis. Dia mentertawakan Yerin yang tengah menangis.
Ketua: seronok tak tengok orang yang kau sayang mati depan kau? Janganlah sedih. Aku akan bunuh kau juga. *sinis*
Yerin lalu memandang Ketua tu dengan wajah serious. Dia nekad. Dia berdiri dan mendekati Ketua tu.
Yerin: B-Bwo? Bunuh aku? You've got to be kidding me. You can't kill me, because I'm going to kill you first.
Yerin pun mula menyerang ketua tu. Mereka berlawan dengan hebat. Menyerng dan mengelak serangan. Mantap😂
Dan akhirnya, Yerin berjaya memenggal kepala Ketua tu. Setelah ketua tu mati, semua vampires yang lain dan yang masih hidup terus tersedar dan larikan diri. Mereka bukan lagi dalam kawalan ketua vampires tu sebab diorang dah bebas.
Jungkook: Yerin!
Yerin: *pandang ke arah Jungkook*
Jungkook mendekati Yerin dan memeluknya. Jungkook takut yang Yerin dicederakan dan lagi teruk di bunuh. Mata Jungkook berkaca bila nampak je Yerin masih hidup. Lega rasanya dalam hati.
Jungkook: Mianhae...Jinjja mianhae. Aku tak datang tolong kau masa kau perlukan aku. Mianhae...
Yerin: *tolak Jungkook* I hate you. *pergi ke arah Yugyeom*
Jungkook: Yerin...
Mark dan Jackson mengangkat mayat rakan mereka dan bersedia untuk mengubur mereka. Yerin juga turut serta tapi sebelum tu dia menatap wajah rakannya kali terakhir. Dia menangis teresak sambil menutup wajahnya. Mark dan Jackson memeluk Yerin. Kini, tinggal mereka bertiga antara geng vampires hunter yang masih hidup.
Jimin: Kami akan tolong angkat mayat diorang.
Mereka pun mengangkat mayat Yugyeom, Youngjae, Jb, Jr dan Bambam. Separuh daripada geng bts menggali kubur dan yang lain pula pastikan keadaan selamat. Manalah tau tetiba ada serangan dari vampires lain pula.
Yerin: Wae...You guys don't deserve this...It's supposed to be me. I am the one that should be killed. *menangis*
Mereka tengah berdiri depan 5 kuburan yang dah di hias dengan bunga-bungaan. Mark dan Jackson duduk di sebelah Yerin. Mereka bertiga menangis bersama bila terkenang akan kenangan mereka semua bersama.
Sejak mereka dalam usia muda lagi, mereka dah dijadi kan sepasukan. Mereka menangkap vampires bersama dan tak pernah gagal.Yerin masih ingat lagi waktu mereka terkurung dalam sebuah bangunan dulu.
Flashback on
Yerin: Mianhae.. Sebab aku korang terkunci sama kat dalam ni.
Jb: Yah! Bukan salah kau lah. Kami yang ekori kau sebab curious tentang kau. Baru seminggu lepas kita jadi sepasukan dan kau pula ketua kami.
Yugyeom: Kami cuma hairan kenapa Tuan. Sunghoon pilih perempuan jadi ketua kami. Apa yang bagus sangat dengan kau? *curious*
Bambam: Lawa kot? Sebab kau ni memang lawa. *usha*
Youngjae: Bodoh! *ketuk kepala Bambam*
Yerin: Aku pun tak tahu kenapa Tuan Sunghoon nak aku jadi ketua korang. Selama ni aku tak pernah jalankan tugas bersama kumpulan. Aku selalu alone. Takde siapa nak jadi partner aku sebab aku perempuan. Diorang kata aku ni menyusahkan dan aku ni malang. Aku minat jadi vampire hunter tpi aku langsung tak pandai berlawan. Setiap kali aku diberi tugas, aku takut tapi Tuan Sunghoon selalu percayakan aku. I'm grateful for it. *senyum bersalah*
Mark: Apa kau buat kat bangunan lama ni? *tukar topik sebab mula rasa janggal*
Yerin: Aku nak tenangkan diri. Pintu tu memang rosak so aku tak tutup supaya aku boleh keluar.
Got7 semuanya pandang Mark: Kau kan tutup pintu tu masa kami semua dah masuk? 😒😒😒
Mark: W-Well I didn't know that the door was broken!
Yerin: It's okay. Pecahkan aje. Lagipun ini bangunan lama, siapalah nak kisah kalau satu pintu rosak. *muka derk*
Got7: Yelah. *dumbfounded*
Mereka dah on the way nak pergi pecahkan pintu tapi Yerin menghalang mereka.
Yerin: Chamkan..
Mereka pun memandang Yerin dengan wajah hairan. Mereka pandang sesama sendiri lalu memandang Yerin smula.
Yerin: I...Aku faham kalau korang tak nak aku jadi ahli kumpulan korang lebih-lebih lagi ketua. Aku okay je kalau korang nak buang aku. Biar aku cakap dengan Tuan Sunghoon. *senyum*
Got7 mula tergelak kecil. Mereka mendekati Yerin dan mengusap kepalanya.
Jackson: Yah. Kami tak kata pun kitorang tak setuju yang kau jadi ketua kami.
Mark: Kalau kau tak pandai lawan, biar kami ajarkan. Kmi akan jaga kau arrasso?
Bambam: Yeap. Kami suka gaya kau. Bersemangat dan confident.
Jr: Sesuai untuk jadi ketua kami. *thumbs up*
Youngjae: Lagipun, kami tak pernah jumpa vampire hunters perempuan selama ni soooo mesti kau ni berbakat walau apapun ia.
Jb: Your kindness melt our heart. Kau memang sangat sesuai untuk jadi ketua kami. Percayalah.
Yugyeom: We will be the best vampire hunters. I promise. And when that happened, nobody will ever forget you. Until that, we will protect you. You won't feel lonely anymore.
Flashback end
Yerin: Thank you for protecting me, for taking care of me. I'll never forget you guys... I love you guys....*nangis*
xxxxxxxxxxxxxxx
Kinda short huh? Wait for the next chapter eyy😂😘😘
YOU ARE READING
[c] Vampire Kiss S.1 ( BTS )
VampireIt's about BTS and this is a Malay fanfic. Wanna know the story line? Read it then. This story is a lil bit of byuntae and lots of cursing words. So if you cant deal w it then bye bye