Chap. 18

5.7K 380 16
                                    

Yerin's POV

Matilah aku.....Apa aku nak cakap ni?!!!

"Park Yerin. Kenapa kau tak nak ikut kami balik?" Tnya Yugyeom. Sikit aku terjatuh melutut kat tmpat kejadian. Lemah giler lutut aku dengar soalan tu!!

"A-Aku...Sebab aku tak nak. Aku tak boleh nak percaya korang lagi." Sekelip mata ekspresi wajah aku berubah jadi garang. Aku tak nak diorang tahu sebabnya. Sebab kenapa aku tak ikut diorang..

"Keure? Ke kau dah suka nak berkawan dengan vampires tu?!" Yugyeom mula bersuara dngan nada tinggi. Terkejut aku.

"Aku benci diorang. Sma macam aku benci korang! Jadi jangan nak banding-bandingkan siapa lebih baik sebab korang smua tak guna!" Marahku lalu berjalan ke arah kelas. Acting skill level 100000. Ye ye aku tau aku pro😏😏😂

- Kelas 5 Red -

Aku masuk dengan selambanya lalu duduk di tempat duduk aku. Jungkook pula asyik pandang aku. Rimas pulaaaa aku rasa.

"Apa pandang-pandang? Aku tau lah aku buruk." Kataku dan membuat Jungkook tertawa kecil. Buruk sangat ke aku sampai dia ketawa bila aku cakap macam tu? Ish. Tak kesahlah.

"Mana budak sorang tu?" Tanya V.

"Entah." Jawabku ringkas. Malas aku nak jawab soalan tu. Kejam sngat ke aku tadi? Jangan jelah si Yugyeom tu pergi cari senapang nak bunuh aku.

- Kediaman BTS // 3 p.m. -

"Orang gaji!!" Jerit Jhope. Sikit-sikit orang gaji. Aku tendang juga kepala otak dia.

"Apa?" Tanyaku malas. Hish. Penat juga nak layan kerenah dia yang macam baby ni. Minta ini minta itu. Aku bagi penumbuk kang.

"Darah." Katanya.

Aku pun mula berjalan ke dapur. Tapi dia pegang pula tangan aku.

"Bukan minuman kotak buruk tu. Aku nak darah fresh. Darah kau." Katanya sambil jilat bibir. Ewwww! Kenapa diorang suka sangat jilat bibir! Aku potong juga bibir tu buat lauk.

"Tak." Kataku. Tak mungkin aku nak biarkan dia gigit aku. Dah 3 antara diorang yang gigit aku. Yang paling extreme tu hahhh si Jiminie paboo siall tak guna!

"Relakan atau guna paksaan?" Tanyanya. Apa maksud dia ni. Jngan cakap dia nak paksa aku? Heh tak akan ku biarkan nak oi!

Jhope lalu mendekati ku perlahan-lahan dengan pandangan entahlah nak kata seksi tu...bolehlah. Tapi gerun juga aku tengok. Macam nak terkam aku je!

Aku pun lari naik atas masuk bilik aku. Kunci lepas tu sembunyi dalam tandas dekat tab mandi sambil tutup langsir tab mandi. Hah ambik kau!

Tap...Tap...Tap...

Bunyi tapak kaki. Biar betul dia ni?!! Aku ni dah penatlah nak berlari. Ada tingkap tak kat sini?! Aku meneliti bilik mandi aku dan ternyata tak adaaa tingkap! Matilah aku.

Bunyi tombol pintu dipulas beberapa kali dengan kasarnya. Macam cerita horror pula. Kalau ikutkan betul, memang aku dalam cerita horror lah ni! Jadi orng gaji tak berbayar oleh vampires gila darah.

Tetiba bunyi tapak kaki berjalan menuju ke arah bilik air. Alamakkk!! Lupa pula aku dia ni tuan rumah! Mesti dia pakai kunci pendua. Pintu bilik air di buka dan perlahan-lahan bayangan dapat ku lihat menerusi langsir tab mandi.

Dia tengah otw nak buka langsir! Siiikiiiit lagi....sikiiiittt lagi...

Lepas dia buka je! Aku terus siram air. Kelihatan wajah Jhope tengah basah kuyup. Dia memandang aku dngan wajah nak sepak aku sangat-sangat. Padanlah dengan muka kau sial.

[c] Vampire Kiss S.1 ( BTS ) Where stories live. Discover now