- 1 bulan kemudian -
Semua vampire dah lupa kejadian tentang Yerin. Ketua polis vamp pula dah takleh bertugas sebagai polis sebab kakinya yang dah takleh berfungsi.
Manakala keadaan bts pula....
"Korang dah dapat semua bahan?"
Mark&Jackson: Eo. *mengeluarkan sebotol cecair berwarna merah*
Jungkook pun ambil botol tersebut. Mereka semua memandang Jungkook dengan wajah serious. Keadaan menjadi sangat serious. Mereka berasa di bilik Yerin di kediaman bts. Mereka semua memandang Yerin yang tengah terbaring dengan tak bernyawa di atas katilnya.
Selama sebulan ni, mereka menjaga badan Yerin dengan baik. Mereka mandikan Yerin dan segala macam lagi. Tapi bab mandikan mestilah pompuan yang mandikan oleh itu, mereka minta bantuan Naeun. Naeun okay je sebab dia rasa terhutang budi ngan Yerin sebab telah satukan dia dan Hyunwoo.
Mereka bergilir-gilir jaga Yerin setiap malam walaupun mereka tahu Yerin dah tak bernyawa. ( tak logik la lepas sebulan mayat masih elok tapi takpe layan je la yer😂😂)
Jungkook: Inilah masa yang kita dah lama nantikan. *duduk di katil Yerin*
Jungkook mula membuka penutup botol yang berisi cecair merah tu. Dia mula memasukkan cecair tu dalam alat penyuntik dan dia menyuntik Yerin tepat di uratnya. ( cehh hentam je😂😂)
"Kata pembuat cecair ni, ambik masa seminggu untuk Yerin sedar selepas disuntik oleh cecair ni. Itupun kalau....Yerin bernasib baik." Kata Jackson.
Sebenarnya semasa keesokan hari setelah pemergian Yerin, mereka berbincang untuk mencari pembuat potion untuk jadikan manusia kepada vampire. Selalunya kalau vampire nak jadikan manusia tu vampire senang aje. Tapi itupun kalau manusia tu masih hidup.
Yerin mempunyai antibody yang kuat so bila dia di gigit oleh geng bts dulu, dia tak jadi vampire. Oleh disebabkan itu, susah sikit nak hidupkan Yerin sebagai vampire.
Dulu semasa got7 dibunuh dan dihidupkan semula sebagai vampire, ketua vampire jahat ( kalau korang masih ingatlah😂) juga menggunakan cecair merah yang sama. Tapi ianya mudah untuk hidupkan got7 semula sebagai vampire sebab antibody mereka tak berapa kuat.
Mereka pun mengangguk tanda faham. Mereka telah bersusah payah untuk dapatkan potion tu. Mereka telah meminta manager diorang untuk beri mereka cuti selama beberapa bulan memandangkan managernya juga faham akan situasi sekarang ni.
Mereka juga tak ke sekolah sebab sibuk untuk mencari si pembuat potion tu di seluruh dunia vampire. Pembuat potion sebegini jarang sekali ditemui sebab mereka asyik sembunyi. Jika mereka dijumpai pihak polis, mereka akan ditangkap kerana pembuat potion ni selalu membuat potion yang merbahaya.
- Kediaman bts // petang -
"Tak lama lagi kita akan mula bekerja semula." Kata Jin kepada rakan-rakan btsnya. Mark dan Jackson dah balik ke rumah kerana mereka perlu pergi kerja pula selepas ni.
Jhope: Yelah...Siapa nak jaga Yerin kalau dia belum sedar lagi dan kita pula perlu kerja?
Jungkook: Akulah.
Jimin: Aku pun nak jaga Yerin.
V: Aku pun.
Jin lalu menggeleng kepala sambil tersenyum. Dia rasa bangga dengan rakannya yang tak penting kan diri dan setia menjaga Yerin.
Tetiba telefon Jungkook berbunyi bermaksud someone menghantar mesej kepadanya. Dia lalu mengeluarkan phonenya dan dia pun membaca mesej tersebut.
From Hyunwoo
YOU ARE READING
[c] Vampire Kiss S.1 ( BTS )
VampireIt's about BTS and this is a Malay fanfic. Wanna know the story line? Read it then. This story is a lil bit of byuntae and lots of cursing words. So if you cant deal w it then bye bye