"So where should I go? Any suggestions?" Tanya Yerin kepada Mark dan Jackson. Yerin dah bersedia untuk pergi.
"Well...I don't know.." Jawab Jackson yang tengah berfikir dengan bersungguh-sungguh.
Mark pula baru tiba dari hutan. FYI dia buang mayat tu kat hutan bighit. Sebaik dia masuk, dia terus tutup pintu dan berlari ke arah Yerin dan Jackson.
"Wait I have an Idea! But...."
Jackson: But what Yerin?! We don't have any choices! Just spill out the idea.
Yerin: Okay...Aku akan ke dunia manusia.
Mark: Wait what? You wanna leave us here?
Yerin: N-No! But I don't have any choices right? I need to go. Kalau tak, korang akan dapat masalah begitu juga BTS.
"Tapi kau takkan dapat keluar dari dunia vampire tanpa vampire." Jelas Jackson.
Yerin: Korang kan ada? *aegyo*
Mark dan Jackson: Ewwww wtf stop it.
Yerin: Fine! Nak tolong aku atau tak? 💢💢
Jackson: We're coming with you. Jom keluar dari dunia ni dan tinggal di dunia asal! *menjerit keriangan*
Yerin: No Jackson! You can't. Korang ialah vampire. Tempat kamu kat sini. Kamu takkan dapat kawal diri tanpa darah dan korang akan start bunuh orang. Sini ialah syurga korang! Korang tak payah bunuh manusia sebab dah ada darah kat sini macam air di dunia manusia.
"No we won't leave you. What are you thinking and plus if you go there, there won't be anyone there. Big hit city was all ruined. Just stay here and we will find a way. I promise." Kata Jackson dengan mata berkaca.
Yerin: Please...I will visit you guys when I have time? Or you guys will? Boy just help me! For me?
Mark: But we don't wanna leave you alone out there! We love you!
Yerin: Mark, Jackson...I love you too! And that's why I'm doing this! Stop being a crybaby. You know that this is the best way. I'll take care of myself and besides, human world is more safer than this place. Do you want to see me get killed here? Do want to see me get eaten by them forcely or whatever it is?
Mark&Jackson: Okay stop! Fine! Let's go!
Yerin dan jejaka berdua tu pun berdiri. Yerin memakai hoodie hitam untuk menyembunyikan wajahnya. Mark dan Jackson pun menjaganya macam pengawal peribadi.
"Oh wait a sec, you don't wanna say bye or you know whatever it is to your BTS friends?" Kata Mark. Yerin terhenti. Dia berfikir sejenak.
Jackson: Pergilah cakap som-
Yerin: Nope. Lebih baik tak berjumpa sebab diorang tu degil sikit. Jom!
Jackson: You sure bout this? *risau*
Yerin: 100%.
Lalu mereka pun keluar dari rumah Got7 dan berlari menuju ke hutan big hit. Lagipun tak jauh mana hutan tu, dekat je. Tengah mereka berlari ke hutan tu, someone text Yerin.
Jungkook: Kami otw nak ke rumah Got7 untuk ambil kau. Kemaslah barang kau sekarang. Aku tak nak teks kau tapi diorang suruh.
Yerin tergelak dengan ayat terakhir. Dia boleh nampak yang Jungkook masih merajuk pasal kes confess tu.
Yerin: Eh tak apa! Aku dah on the way nak pergi rumah korang. Korng patah baliklah.
Jungkook: Okay.
Yerin: Oh ya. Thanks for loving me.😊 I never thought that you would be that brave to confess you love to me infront of the others.😂 And one more thing, I never said that I rejected you. I just need time. Sooo see ya at home.😉
Jungkook: What do you mean?
Jungkook: Hello?
Jungkook: Yah! Answer me.
Jungkook: nvm. See ya.
Jungkook pun berhenti text Yerin. Yerin memasukkan telefonnya dalam pocket. Setelah mereka sampai di hutan big hit, ada satu laluan ni nampak jelas tapi Yerin takleh lalu.
Mark: Inilah jalannya untuk ke dunia manusia. Bila kau keluar nanti, kau dah takkan dapat masuk sini. Kalau ada vampire dengan kau ah boleh lah. Kmi dah cakap kau takkan dapat lalu. Sini kami tolong.
Mark dan Jackson pun memegang tangan Yerin dan merempuh dinding halimunan diantara dunia vampire dan manusia. Yerin menutup mata sebab takut dengan apa yang akan terjadi.
Bila Yerin buka je mata dia, dia dapati yang dia dah lepas dinding tu. Dia lalu tersenyum tapi senyuman tersebut nampak tawar.
Yerin: Now you guys go. Bye. See you when I see you. *memeluk Mark dan Jackson*
Jackson: I'm gonna miss you...My day will not be the same without you. *peluk Yerin*
Mark: Yeap. You will always be our forever coolest captain and our princess of vampire hunter. *peluk Yerin*
Yerin lalu meleraikan pelukan setelah mereka selesai mengucap selamat tinggal. Yerin baru nak pergi, Jackson menghalangnya.
Jackson: Apa kami patut cakap kalau geng bts tu tanya kami kau kat mana?
Yerin terdiam. "Kau cakap, masa korang balik dari kerja, aku dah takde. Terus tu korang cakap, korang ingat aku dah balik ke tempat bts. Hah dan bagitau diorang korang tak tahu apa-apa tentang kat mana aku berada. Okay?" Jelas Yerin.
Mark dan Jackson: Okay....
Yerin pun tersenyum lalu berlari keluar dari hutan tu. Dia bercadang nak ke bandar jiran untuk teruskan hidup. Dia tak nak terlibat dengan dunia vampire lagi.
Yerin's POV
Aku tak nak lagi menjadi beban diorang. Aku buat semua ni bukan pasal aku je, ini semua untuk diorang. Aku bawa mereka kepada kehidupan yang huru-hara. Mereka tak patut jaga aku sebab aku ni manusia dan diorang vampire.
Aku pun berjalan ke rumah aku dan Yuni yang berada di big hit city. Aku mengemas segala pakaian aku dan membawa segala wang simpanan aku.
Aku segera keluar dari bandar tu. Bandar sepi yang penuh dengan mayat dan bau darah. Tak siapa selamat. Harap je bandar jiran tak macam ni.
Aku menaiki motor yang entahlah milik siapa. Dahlah letak kat tepi jalan, siap ada kunci lagi. Mesti kena baham masa drive motor ni.kesian...
Tengah aku drive tu, ada pula someone kat belakang aku dengan motornya sekali mengejar aku. Aii? Dari mana datang budak tu. Jangan-jangan vampire? Nasib aku bawa pistol.
Orang yang menunggang motor tu pun memotong aku dan berhenti depan aku. Aish!! Apa kes lagi ni! Aku dah nak sampai kot kat bandar sebelah.
"Bruh. Motor tu motor aku." Kata orang tersebut sambil membuka helmetnya. Aku pun bukalah helmet aku.
Okay. Ini aku tak sangka....Dia ni kan...
xxxxxxxxxxx
YOU ARE READING
[c] Vampire Kiss S.1 ( BTS )
VampireIt's about BTS and this is a Malay fanfic. Wanna know the story line? Read it then. This story is a lil bit of byuntae and lots of cursing words. So if you cant deal w it then bye bye