Chap.25

5.4K 380 17
                                    

"Stay away from me!" Yerin menolak Hyunwoo dengan kuat. Sampai terduduk budak tu kat lantai ish ish ish.

"Tak percaya?" Kata Hyunwoo yang masih lagi terduduk kat lantai.

"Cikgu takde kan? Hah aku nak cabut. Selamat tinggal raksasa!" Jerit Yerin lalu berlari keluar dari bilik detention.

"Kejap." Kata Hyunwoo sambil memegang kaki Yerin. Tak sempat lah Yerin nak cabut lari😂

"K-Kenapa...?" Yerin perlahan-lahan pandang wajah Hyunwoo yang mengerikan.

"Kau kena dengar cakap aku kalau kau tak nak rahsia kau terbongkar." Kata Hyunwoo.

"Eyy tapi kau kata kau pun manusia!" Marah Yerin.

Hyunwoo smirk.

"Gotcha. Human." Kata Hyunwoo dengan senyuman penuh sinis. Yerin lalu terdiam. Dia tak tahu apa yang dah terjadi.

"Huh?"

"Aku trick kau je. Rupanyanya kau termakan umpan aku. Aku dah agak kau memang manusia sejak aku dengar pergaduhan antara bts dan geng yang satu lagi tu." Jelas Hyunwoo sambil berdiri dengan coolnya.

"B-Bwo?! Jadi maksud dia kau...b-bukan manusia?! T-Tapi tadi...?!" Yerin dalam keadaan bingung. Baru sekejap tadi Hyunwoo kata dia manusia tapi tetiba sekarang lain pula jadinya.

"Yeap. I'm not a human. I'm pure vampire. And you...You lied to all of us about your identity." Kata Hyunwoo. Yerin terkedu.

"Macam mana ni?!!" Jerit Yerin dalam hati. Kalau boleh macam dia nak terbang je dan pergi jauh dari tempat tu.

"Dan perkara kedua yang mengejutkan ialah...bts tau kau ni manusia tapi still defend kau? Wow. Kalau pihak media tau benda ni, aku pasti yang bts akan ditangkap dan dihukum kerana berkawan dengan manusia." Jelas Hyunwoo.

"Wait. Apa kau nak buat?" Yerin berasa cemas.

"Aku akan bagitau pihak media dan semua vampire tentang kau dan juga bts si pengkhianat!" Marah Hyunwoo.

"Please don't! Please! Aku akan buat apa aje untuk kau asalkan kau tak bocorkan rahsia ni. Jebalyo!" Rayu Yerin. Dia tak sangka Hyunwoo ni trick dia je dari tadi.

"Apa manusia macam kau boleh buat huh?! Bunuh diri nak? Ke bagi darah kau kat aku?" Hyunwoo smirk. Dia membuat Yerin tak terkata.

"Yah!" Marah Yerin. Macam nak kisar aje muka si Hyunwoo ni kat blender.

"Apa? Kenapa? Nak marah aku? Nak pukul aku? Ah pukullah. Kalau kau berani." Hyunwoo smirk. Eyy asyik smirk ajelah kerja si kacak ni😂 terajang kang😂

"Macam nilah. Kau buat ape je yang aku suruh and aku janji takkan bagitau sesape tentang kau dan juga bts yang jadi PENGKHIANAT tu. Perkara first ialah, jangan bagitau bts yang aku dah tahu pasal ni. Arasseo?!" Bentak Hyunwoo pada penghujungnya.

"Okay okay! Tak payahlah nak marah kan?" Gumam Yerin. Sakit hatinya bila asyik-asyik kena marah. Tapi sapelah tak marahkan bila ada orang asing masuk dunia diorang😂 fakta vampires ohoho😂

"Park Yerin!" Jerit V. Dia bersama dengan Jungkook ke bilik detention.

"Eh?! V? Jungkook? What are you doing here?" Tanya Yerin dengan wajah terkejut. Baru sekejap tadi diorang kata diorang ada interview lah apalah tapi tetiba je ada kat sini.

"Kitorang datang nak ambik kau lah bodoh. Aik ada budak baru tu?" Tanya V.

Hyunwoo hanya berdiam diri lalu keluar dari bilik detention. Jungkook dan V hnya perhatikan saja Hyunwoo keluar dari bilik tu.

[c] Vampire Kiss S.1 ( BTS ) Where stories live. Discover now