Yerin's POV
Inilah takdir aku. Digantung sampai mati hadoii kejamnya diorang. Siap nak bakar aku lagi. Tembak ke okay sikit, cepat sikit aku mati. Iniiii banyak hal lagi hmm kesakitan maksimum itu sudah pasti.
Aku berada di dalam penjara tanpa diberi makan. Biasalah, siapa nak beri makan kepada seseorang yang diorang nak sangat mati. Kan bagus kalau aku pengsan sebab lapar lepas tu K.O. hahhh takyah susah-susah panggang aku depan banyak vampire nanti.
"Hoi. Sini kau." Kata salah seekor vampire polis. Hoi sini kau? Sial juga dia ni. Aku ni macam haiwan ke kat mata kau hah sial. Bencinya aku dengan spesies gaya cenggini. Nak minta flying kick betul.
"Bwo?" Tanyaku selamba. Alaa rude sikit takpekan? Dah nak mati pun jadi tak kisah sangat😂
"Petang nanti kau akan digantung dan dibakar hidup-hidup di khalayak ramai. Siap sedia untuk mati." Katanya lalu smirk. Ehhh sialll punya haiwan!
"Apa? Kau ingat aku takut? Nak bunuh-bunuh aje lah. Aku takkan merayu pun untuk minta hidup. Takde maknanya pun sebab korang mana ada hatiiii!" Sindir aku Polis vamp tu pun terdiam lalu mendekati aku. Tapi ada pagar lah between kami. Tau taulah pagar penjara tu kan.
"Kau tak nak hidup ke?" Katanya. Aishh penatnya aku nak terangkan. Aku memang nak hidup tapi dah korang nak aku mati, aku nak buat apa lagi bangang? Aku pun dah lemah sekarang jadi buang masa aku nak merayu minta maaf.
"Takpelah. Kalau aku nak pun, korang akan bunuh aku juga." Kataku. Reaksi polis vamp ni betul-betul macam first time masa bts nak spare hidup aku. Aku tak tahu apa yang mengejutkan sangat dengan ayat aku tu. Aku kat sekolah tak A+ pun essay.
"Semua manusia yang kami tangkap, merayu minta lepaskan mereka. Tapi kau pula tak. Hairan aku ngan kau ni." Katanya. Hahh masalah dia bukan kat aku, tapi korang tu hah yang berotak kerbau.
"Tapi bila mereka merayu, ada korang lepaskan? Tak kan? Hahhhh kat situlah masalah dia. Aku memang dah tahu korang takkan lepaskan aku walaupun aku merayu. Jadi biar aku save lah air liur aku ni." Kataku sambil duduk bersila di lantai penjara.
"Pelik. Hmm selamat maju jaya kat neraka nanti." Kata polis vamp tu.
"Okay😉 You too asshole." Kataku sambil wink. Hahh ambek mu siapa suruh nak lawan mulut ngan aku.
Polis vamp tu pun pergi sebab dah pening kepala layan aku. Baru dia tahu yang aku ni bukan calang-calang orangnya. Aku pun duduk aje lah sambil menunggu masa dimana aku akan dibunuh. Bila aku teringatkan segala kenangan manis dan pahit, rasa sebak pula kat dada ni.
Terutama sekali Jungkook. Aigoo, aku takkan boleh jumpa wajah comel dia lagi. Kahwin pun tak sempat apa lagi ada anak😂 Aku harap yang mereka semua akan teruskan gembira walaupun aku dah takde nanti. Macam aku suka pula nak mati ni tau😂
End of POV
- Kediaman bts -
Jimin: Petang ni. Korang mesti siap sedia untuk selamatkan Yerin.
Mereka berbincang dengan seriousnya bersama Mark dan Jackson. Mereka siap sediakan banyak peralatan seperti senjata dan sebagainya.
"Kamu pasti ke nak buat semua ni? Kami okay je sebab tak banyak kenal kami kat sini. Tapi korang tu idol, semua vampire kat dunia ni kenal korang." Jelas Jackson. Mereka memandang satu sama lain dan mengangguk.
V: Kami akan buat apa aje untuk Yerin. Kami dah janji yang kami akan protect dia sehabis baik.
Suga: Walaupun terpaksa gadaikan nyawa kami. Yerin penting untuk kami semua.
"Korang setujukan dengan cadangan yang aku bagi tadi? Kita akan ke dunia manusia sebaik saja kita selamatkan Yerin. Lepas tu, kita akan pergi jauh dan takkan kembali ke sini lagi." Kata Mark. Mereka pun mengangguk dengan yakin.
Mereka mula berjalan keluar rumah secara senyap-senyap. Mereka memakai serba hitam.
Mereka lalu berjalan dengan coolnya ke arah perarakkan untuk majlis bakar manusia di bandar xx. Semua vampire dah berkumpul mengelilingi Yerin yang diikat kat kayu besar yang tinggi. Mereka semua memegang kayu obor yang berapi.
Banyak juga vampire yang nak Yerin mati tapi ada juga vampire yang rasa kesian. Terutama sekali yang kenal dengan Yerin. Yerin hanya mampu menahan dengan segala cacian yang diberi. Lagilah dia gerun bila ada yang menunjukkan taring dan cuba menggigitnya.
"Inilah manusia yang tak tahu malu masuk dunia kita!!" Jerit Ketua polis tu sambil menunjuk Yerin dengan pandangan penuh hina. Dia siap dibaling barang-barang yang keras macam batu dan lain-lain.
"Adoi." Jerit Yerin kecil bila badannya terkena dengan barangan tu. Bila barangan tu terkena Yerin, badan Yerin pun habis berdarah. Vampire yang gila darah manusia pun berkumpul di bawah untuk menyambut setiap titik darah yang keluar dari badan Yerin. Mestilah darah dari luka dia.
"Patut ke kita hisap darah dia sampai habis baru buat tulang dia dengan sup?" Jerit ketua tu. Woww dia tu memang tak guna lah asyik hasut penduduk puiii!!!
Tengah mereka bersuka ria untuk hapuskan Yerin, terdapat vampire yang telah memanah tali yang mengikat Yerin. Maka Yerin pun terlepas tapi dia sebenarnya kena ikat tinggi dari daratan. Patahlah tulang rusuk dia bila dia jatuh nanti😂
"Woah!" Jerit Yerin bila badannya tetiba dah terlepas dari ikatan dan kini jatuh menuju ke daratan. Dia baru nak tutup mata dia, sepasang tangan menangkap badannya dengan kemas.
Yerin lalu memandang ke arah someone yang tangkap dia tu. Bibirnya tersenyum lebar bila dia dapat yang menangkapnya ialah Jungkook. Dia berpakaian serba hitam dan juga mulutnya ditutup dengan mask hitam tapi Yerin masih dapat mengecamnya. Pandangan mata tu, memang milik Jungkook.
"Gwenchana?" Tanya Jungkook yang masih mengangkat Yerin bridal style.
"Eo." Balas Yerin ringkas sambil tersenyum lebar. Dia tak percaya yang dia akan berjumpa dengan Jungkook lagi. Dia ingat yang dia dah takde peluang untuk meratapi wajah Jungkook.
Pemanah yang telah melepaskan ikatan Yerin ialah Suga. Dia tersenyum lebar bila Yerin jatuh dengan selamat dipangkuan Jungkook.
Jimin dan V mula mendekati Jungkook dan Yerin. Mereka melontar bom asap ( lapuknya😂) untuk mengelirukan mereka. Supaya tak nampak mana diorang lari sebenarnya😂
Yerin: Mowaneungeoya? Korang patutnya biarkan aku. Nanti korang akan dihukum!
Jungkook masih lagi tengah mengangkat Yerin bridal style. Mereka melarikan diri sementara bom asap tu masih lagi tengah merebak.
Yerin: Lepaskan aku lah Jungkook! *memukul dada Jungkook*
Jungkook masih tak nak lepaskan Yerin. Dia hanya fokus untuk larikan diri bersama dengan geng bts yang lain dan juga Mark, Jackson.
"I don't wanna lose you. Yerin, when we said that we will protect you, we will. You are precious to all of us. To me. I can't imagine my life without you so just shut up and run with us." Kata Jungkook yang masih lagi fokus melarikan diri. Yerin terdiam.
Tak pernah dia rasa segembira ini dalam hidupnya. Dia lalu berpaut pada bahu Jungkook dengan erat dan menyandarkan kepalanya di dada Jungkook.
xxxxxxxxxxxx
YOU ARE READING
[c] Vampire Kiss S.1 ( BTS )
VampireIt's about BTS and this is a Malay fanfic. Wanna know the story line? Read it then. This story is a lil bit of byuntae and lots of cursing words. So if you cant deal w it then bye bye