Chap.39

4.8K 353 12
                                    

- Kediaman bts -

"Guys!! Sini cepat! Aku ada something nak bincang." Kata Yerin yang tengah duduk di ruang tamu. Semua geng bts serta Mark dan Jackson pun bergerak ke ruang tamu.

Jackson: Waeyo?

Yerin: 14th February kan minggu depan?

Mark: Kau dah tak pandai baca calendar ke lepas kejadian tu. Kesian pula aku. 😢😢

Yerin mengetuk kepala Mark kerana dia berfikiran sangat cetek sekarang ni😂😂

Jimin: Valentine kan masa tu? Hah kenapa? Nak date dengan salah sorang dari kami?

Semua lelaki kat depan Yerin berlagak macho. Harap yang Yerin pilih mereka. Bodoh jugalah😂

Yerin: Tak. Aku sebenarnya nak buat surprise untuk bestfriend aku yang tercinta. *senyum*

BTS and Mark, Jackson : Nugu? *serious + jealous*

Yerin: Hyunwoo😊

Mereka semua terkejut setengah mati bila dengar je nama Hyunwoo. Jealous pun ada juga.

"Hyunwoo tak guna tu?" Jungkook tak percaya yang Yerin baru sebut nama musuh ketatnya.

"Shut up." Jeling Yerin lalu memandang yang lain. Dia masih tak nak layan Jungkook. Hatinya masih belum terbuka untuk maafkan Jungkook.

Jin: Apa yang kami boleh tolong?

Yerin: Mudah je. *senyum penuh makna* (lol😂)

Yerin pun memberi tahu tugasan masing-masing. Mereka semua ikut je. Setelah selesai memberi tugas, mereka pun mula merancang nak bagi bunga-bunga lagi plan diorang.

Suga: Untuk apa sebenarnya semua ni?

Mereka semua memandang Yerin. Akhirnya ada yang kemukan soalan tu😂 Mereka memang nak sangat tahu untuk apa semua perancangan ni.

Yerin: Date.

Sekali lagi mereka terkejut. Semua jaw drop😂 Tak percaya apa yang baru didengar oleh mereka.

V: Dengan siapa?! Kau ngan Hyunwoo ke?!

Namjoon: Korang dating ke? Dah jadi pasangan kekasih ke? Napa aku tak tahu?

Yerin: Date dengan Hyunwoo. Tapi gadis tu bukan aku. *senyum*

Mereka hairan dengan apa yang Yerin cuba nak sampaikan.

Yerin: Jeon Jungkook.

Jungkook tersentap bila Yerin memanggil namanya. Dia tak percaya yang Yerin baru panggil dia. Yang lain pun terkejut juga sebab Yerin memang tak layan Jungkook sejak kes tu.

Jungkook: W-Wae? *gagap*

Yerin: I need your help.

Jungkook: What is it? *mata pandang tempat lain*

Yerin: Let's talk in a private place. Meet me at my room. *jalan ke bilik*

Yang lain hanya terkebil-kebil mata memandang situasi tu. Jungkook pula masih tak percaya yang Yerin cakap dengan dia. Dia pun ikut je lah Yerin.

- Bilik Yerin -

"Close the door." Kata Yerin sambil mngarah Jungkook untuk tutup pintu setelah dia masuk. Jungkook macam hamba pula kena suruh-suruh oleh Yerin.

Yerin: Okay. Do you like Naeun or not?

Jungkook: B-Bwo?

Yerin: I mean do you love Naeun as a girl? *serious*

[c] Vampire Kiss S.1 ( BTS ) Where stories live. Discover now