- Kediaman BTS// 6 a.m.// Monday -
"Bangun woiii!!!" Marah Yerin sambil mengetuk pintu bilik jejaka bertujuh tu. Inilah hidup sebagai orang gaji😂
"Apa kau nak ni?!!!" Jerit Jimin dari dalam biliknya.
"Hari ni hari isnin! Korang tak nak pergi sekolah ke?!" Tanya Yerin.
"Dah kau pergi siap kan sarapan. Biar aku bangunkan diorang." Kata Namjoon sambil menolak bahu Yerin.
"Yelah." Kata Yerin lalu berjalan masuk ke dapur untuk masakkan mereka sarapan. Tengah sibuk dia memasak, terdengar pula bunyi hentakkan kuat berkali-kali setiap beberapa minit.
"Bunyi apa tu?" Gumam Yerin. Dia lalu mengendahkannya dan memasak semula.
Selepas sejam, barulah budak bertujuh tu turun ke meja makan untuk sarapan. Bersiap mengalahkan gadis😂😂
Yerin pula dah siap-siap duduk atas sofa untuk tengok rancangan Running Man. Memandangkan dia dah takde kerja nak buat masa tu, dia tengoklah tv. Bukannya dia boleh keluar jalan-jalan kalau dia nak pun.
"Kau pehal masih macam nenek kebayan ni? Tukarlah baju bodoh!" Marah Jhope.
"Kau muntah balik sarapan yang aku masakkan untuk kau tu! Bodoh....Kau lah bodoh!" Yerin ni pantang juga bila asyik-asyik kena maki. Takdelah sehari tak kena maki.
"Sial punya perempuan. Sini kau." Kata Jhope sambil membawa pisau di tangannya dan berjalan ke arah Yerin.
"Jin!!!!!!!" Jerit Yerin.
"Apaa?!!" Marah Jin.
"Jhope nak bunuh aku! Habislah nanti kau yang buat kerja bila aku mati ohohoooo!!" Ugut Yerin.
"Hopie! Jangan nak menyial kat sana! Kau tak habiskan lagi makanan kau ni." Marah Jin kepada Jhope. Memang ayat tu agak berkesan kebelakangan ini😂😂
"Kena kau lepas ni." Ugut Jhope sambil menjeling Yerin dan berjalan ke dapur untuk habiskan makanannya.
"Yerin kau pun sini." Kata Jin. Yerin pun ikut jelah.
"Kenapa?" Tanya Yerin bila dia sampai je kat dapur. Semua budak bertujuh tu memandangnya dengan wajah serius.
"Kau boleh ikut kami ke sekolah. Tapi!" Kata Jin.
"Jangan sesekali kau pergi kat geng vampire hunter kau semula. Kau tau apa akan jadikan kalau kau ingkari apa kitorang cakap?" Jelas Namjoon pula.
"Jimin dan Jungkook akan perhatikan kau setiap masa. Kalau kau cuba nak khianati kami....Habis kau!" Suga pula bersuara.
"Perhatikan macam mana? Jangan kata korang nak ikut aku ke mana aje aku nak pergi?!" Kata Yerin.
"Amboi. Dah kena bagi peluang ke sekolah, nak mengomen je kerja. Cuba bersyukur sikit." Kata Jungkook.
Yerin berdiam diri lalu mula mengangguk tanda faham. Haih.... Pasti kehidupan dia akan berbeza dari sebelumnya bila dia jejak je kaki dia kat sekolah nanti.
- Fiore Academy // 7.30 a.m.// Gate depan sekolah -
"Aku tak tahu pun ada hutan magik dalam bukit Big hit yang berhubung dengan dunia vampire. Situ rupanya dunia vampire berada. " Bebel Yerin sedirian.
"Kenapa? Nak report kat organisasi vampire hunter? Nak mengkhianatlah ni? " Kata Jhope.
"Aku tak cakap pun macam tu." Kata Yerin sambil mmjeling Jhope.
"Dah. Keluar dari kereta sekarang." Kata Jin sambil keluar dari limo hitam mereka terlebih dahulu.
"Oppaaaa!!!!" "Saranghaeeee" "Park Yerin?!!!" "Handsomenya diorang!" " Kenapa ada Yerin?!!"
YOU ARE READING
[c] Vampire Kiss S.1 ( BTS )
VampireIt's about BTS and this is a Malay fanfic. Wanna know the story line? Read it then. This story is a lil bit of byuntae and lots of cursing words. So if you cant deal w it then bye bye