Chap. 21

5.5K 381 37
                                    

- Limo bts// 3 a.m. // setelah selesai event -

"Weh, korang tak kesian dekat Yerin ke?" Tanya Jungkook. 

"Kenapa pula?" Tanya Suga.

"Dia selalu nampak sedih je. Kau tak rasa ke yang dia rindukan dunia dia?" Tanya Jungkook lagi.

"Jadi maksud kau, kita perlu lepaskan Yerin? Macam tu?" Tanya Namjoon pula. Topik ini membuat mereka menjadi serius.

"Entahlah. Aku tak tahu. Itu korang punya keputusan." Tambah Jungkook.

"Biar aku terus teranglah. Aku nampak korang smua memang anggap Yerin sebagai kawan. Kan?" Tanya Jin dngan naluri mak-mak nya😂

"Aku tak." Kata Suga dengan swagnya.

"Kau jangan nak tipu gula! Aku selalu perasan yang kau asyik perhatikan dia aje kat sekolah." Jin berkata sambil mengecilkan matanya.

Suga terdiam seribu bahasa. Dia tak tahu pula yang Jin perasaan dia asyik perhatikan je Yerin kat sekolah.

"Ohhh Suga~~😏😏" Mereka menyindir Suga.

"Diamlah sial! Macamlah korang tak." Kata-kata Suga buat mereka semua terdiam.

"Aku pun dah anggap Yerin sebagai sebahagian daripada kita." Jelas Jin. Mereka terus memandang Jin dngan wajah terkejut. Sebabnya ialah Jin ni tak sukakan manusia. Dia bencikan manusia. Tapi dengn Yerin lain pula jadinya.

"Habis tu yang kau larang kitorang pergi berkawan ngan dia asal?" Tanya Jimin yang sedang menunjukkan wajah tak puas hati yang dibuat-buat😂

"Sebabnya....Aku takut yang kita termakan dia. Kita akan sedih. Manalah kita tau kan?" Kata Jin.😂

"Kita nak bagitau tak dia hal sebenar tentang kenapa kita tak nak bunuh dia dan kenapa kita tak nak lepaskan dia?" Tanya Jhope.

Jin dan Namjoon lalu mengangguk.

"But first, aku ada something nak bagitau." V mula bersuara. Mereka smua lalu memandang V.

"Yerin terdengar perbualan kita hari tu. Yang korang habis-hbisan kata tak nak kawan dengan dia sebab dia tu makanan." Jelas V.

"Jinjja?!!" Terkejut mereka bila dengar je berita tu dari V.

"Oo. Lepas tu dia dah hilang kepercayaan kat kita. Dia tak cakap tapi aku dapat rasa. Itulah dia semacam je hari tu. Tetiba tadi dia okay...Itu yang aku pelik." V berkata panjang lebar.

"Wah V....Aku tak sangka otak kau boleh berfikir sejauh ni." Kata Jhope. V hanya tersengih bila dipuji.

"Jangan-jangan dia nak lari tak?!" Jimin mula bersuara.

"Aku pun ada terfikir macam tu sebab tadi dia asyik tanya aku jam berapa kita jalan. And lepas dia tahu je, dia terus ke bilik." Kata V.

"Kalau macam tu kita perlu halang dia! Dia takleh keluar dari dunia ni!" Jin cemas. Mereka semua agak hairan dengan Jin.

"Kau asyik bagitau kitorang ada sebabnya kenapa kita takleh bunuh dan lepas kan Yerin tapi kau tak pernah bagitau kitorang apa sebabnya?" Tanya Namjoon.

"Ha ah. Aku nak tahu benda ni sejak awal lagi." Jungkook menambah.

"Macam ni...Aku tak nak lepaskan dia sebab sekarang ni dunia dia....dah hancur." Jelas Jin.

"What did you mean by that?" Tnya Namjoon.

"Bandar Bighit dah ditawan oleh vampire. Ditawan sepenuhnya." Jelas Jin.

[c] Vampire Kiss S.1 ( BTS ) Where stories live. Discover now