Chap.16

5.9K 383 15
                                    

Yerin's POV

- SKA Academy// 9.30 a.m.// waktu rehat -

2 minggu dah berlalu sejak aku bersekolah kat dunia vampire. Tak percaya betul aku dengan apa yang terjadi ni.... Aku sepatutnya tangkap diorang tapi sekarang dah terbalik pula!

Aku berjalan untuk ke kelas sorang diri. Malas aku nak ikut geng BTS. Mampos aku kena rumble oleh gadis vampire kat dunia ni😨😨 Kalau 5 ke 6 ke okay lagi...tapi kalau beratus-ratus peminat datang cari aku...

Matilah jawabnya.

"Yerin!"

Siapa panggil aku? Aku pun segera menoleh ke belakang. Tapi takde sesiapa...Uish aku memang pantang kalau bab hantu-hantu ni. Lain macam je aku rasa.....Minta-mintalah bukan pocong.

"Aku panggil kau."

Aku pandang depan semula bila dengar suara tu dari depan. Terkejut siallllll!!!!!!! Memang aku sumpahlah aku kerja kan si bodoh ni!

"Kenapa kau ni! Janganlah terkejutkan aku!" Marahku kepadanya. Dia lalu roll eyes. Macam aku nak cungkil jeeee mata dia lepas tu goreng bagi ayam makan.

"Kenapa tak rehat dengan kami?" Tanya V. Yeap budak depan aku ni ialah V. Makin lama aku kenal dia, makin pelik pula perangai dia. Pandai cakap sensorang lepas tu gelak-gelak macam setan. Aku pun gerun kengkadang bila nampak dia bercakap kat ruang tamu dengan patung alien dia.

"Aku tak nak kena kecamlah. Kau ni....Aku ni manusia biasa je. Korang tu dahlah vampire, idol pula tu! Pergilah sana!" Kataku lalu berjalan untuk ke kelas. Jauh betul kelas aku ni tau. Aku macam dari tadi lagi berjalan tapi tak sampai-sampai😂

"Aku nak hadiahkan kau sesuatu." Kata V. Apa hadiah dia apa? Jngan-jngan nak gigit aku.😒 Aku hanya pandang dia dengan wajah bosan aku.

"Nah." Katanya sambil bagi aku bunga. Bunga? He just gave me a freaking rose! Kenapa bagi aku benda ni?! Dahlah ada duri. Dia baru curi dari taman bunga berdekatan ke apa ni?

"For.....What?" Tanyaku dengan janggalnya. Awkward tahap dewa! Dahlah dia bagi aku sambil tersengih macam orang gila.

"Takde. Saja bagi kau. Tangan kau cedera tak?" Tanyanya. Baiknya dia. Tetiba aku rasa lain. Kenapa dia tetiba caring ni? Aku segera melihat tanganku dan YEAP. Jari aku memang luka sebab kena duri rose yang di bagi ni.

"How did you-"

Belum sempat aku nak bersuara sampai habis, dia dah masukkan jari aku kat mulut dia. Bagussss sangatlah tu! Ini pula intention dia nak bagi aku rose. Darah aku pula yang dia nak.

"Hadiah konon! Aku lempang kang muka kau pakai selipar!" Kataku lalu menarik semula tangan aku. Habis bersih semua darah kat jari aku dia hisap.

"Alaaaa....." Kata V.

"Nah patahkan sekali jari aku lepas tu hisap macam gula-gula. Nak?!" Aku dah jemuh lah dengan gaya diorang ni! Takde telinga ke woi! Dah beribu kali aku cakap jngan gigit aku tapi DEGIL!

"Aku tak gigit. Aku hisap je. Kalau ada luka mestilah hisap kan? Supaya tak cedera lagi😊" Aigooo!! Pandailah dia buat bodoh. Padahal sengaja bagi aku bunga rose supaya tangan aku luka.

"By the way, darah kau memang manis! Antara semua orang yang aku pernah gigit, darah kau paling manis!" Katanya dngan wajah teruja.

"Dah dah jangan kacau aku lagi! Hish! Kalau ada pelajar nampak tadi, yang habis aku! Bukan kau!" Bebelku.

"Yelah yelah! Aku saja je nak test darah kau." Katanya sambil tersenyum ceria. Boleh pula dia senyum cengitu!

Tetiba muncul yang lain. Bergabunglah geng setan teragung.

[c] Vampire Kiss S.1 ( BTS ) Where stories live. Discover now