Viktor en Vajèn verlangden naar de Spaanse zon. Al helemaal toen Viktor werd benaderd door Sevilla om hoofdtrainer te worden. Ze hadden dan wel alles en iedereen in Nederland. Toch hadden ze besloten te gaan. Nu waren ze twee maanden verder en hadden ze hun leven aardig op de rit. Behalve Denise die maar niet kon wennen in Spanje. Gelukkig voor haar had ze al snel een nieuwe en goeie dansschool gevonden die werd aangeraden door haar dansschool in Amsterdam en ook haar nieuwe viervoeter Ziva sleepte Denise door de saaie dagen heen.
Nadat Viktor het nieuws verteld had en het Denise duidelijk gemaakt had dat ze echt niet in Nederland mocht blijven was ze huilend de poort uitgerend. Ze had haar scooter voor het huis gepakt en was naar het park gereden om alles te laten bezinken. Ze was nog harder gaan huilen toen ze besefte dat ze alles en iedereen thuis moest achterlaten. Kasper zou gaan samenwonen met Felicia aangezien hij bij Ajax voetbalde.
Toen Denise net een halfuurtje weg was werd ze al plat gebeld door haar ouders, Kasper, Donny, Daley, Candy, Nikky, Terence en Jeffrey. Maar bij niemand had ze de behoefte gehad om op te nemen. Het enigste wat ze kon doen was huilen.
Na een klein kwartiertje had Jeffrey haar huilend in het park gevonden en haar meegenomen naar zijn huis waar ze uiteindelijk in slaap gevallen was terwijl hij haar probeerde te troosten. Hij had haar verzekerd dat het allemaal goed zou komen ondanks dat er een grote afstand tussen de twee zat.
Vandaag moest Denise weer eens trainen. Denise had moeite gehad om zich aan te sluiten bij de groep. Iedereen sprak er Spaans en Denise kon nog geen Spaans toen ze hier kwam wonen. Niet dat ze het nu al kon aangezien ze geen talenknobbel had, maar een paar makkelijke dingen zoals gedag zeggen gingen wel.
"Mam, pap ik ga" Denise pakte haar tas. Het was inmiddels twee uur, dus Viktor was al terug van de club. De dansschool was de hele dag open, dus Denise kon als ze wou zelfs s'avonds of s'ochtends trainen. Maar de groep waar ze bij hoorde begonnen meestal om half drie.
Veel grote optredens had Denise nog niet gehad. Het concert van Zara Larsson was het grootste wat ze had gehad, maar ze was nog jong dus Denise had nog alle tijd om grote optredens te doen.
Eenmaal aangekomen bij de dansschool zette ze haar fiets neer en liep naar binnen. Ze kleedde zich om en bekeek nog even haar telefoon.
Donny 14:11
Hallo allerleukste nichtje😍 hoe gaat het vandaag met je?Donny, Jeffrey en Nikky waren één van de weinige die ze bijna dagelijks sprak. Met Kasper sprak ze de eerste maand ook elke dag, maar langzamerhand verwaterde dat op de één of andere manier.
Denise 14:22
Ik ben je enigste nichtje 😪 maar gaat prima, nu lekker trainen. Hoe gaat het met jou?Denise stopte haar telefoon in haar tas en liep ermee naar de zaal. Ze had nog acht minuten om haar eigen warming-up te doen en daarna al haar energie in de les van vandaag te gooien.
"Hey Denise"
"Oh hey" glimlachte Denise.
"How are you?" De trainster van vandaag kwam bij Denise staan die bezig was haar spieren te rekken.
"I'm fine, how are you?"
"I'm fine to" ze glimlachte nog vriendelijk en liep toen door naar een groepje andere danseressen. Zo ging het altijd. Denise had niet echt een aansluiting met de Spaanse meiden. In Nederland kon ze het met bijna alles en iedereen vinden, maar hier in Spanje was het toch een ander verhaal. Ze voelde zich daardoor vaak eenzaam wat ook niet heel gek was aangezien ze bijna niemand hier in Spanje had, maar daardoor had ze genoeg tijd om de wedstrijden van Donny en Kasper te kijken. Ook die van Jeffrey keek ze regelmatig. Naar school hoefde Denise ook niet meer, afgelopen schooljaar had ze haar studie afgerond. Nu wou ze zich volledig focussen op het dansen.
"Allright ladies, today we do a slow dance. Are you ready?" Iedereen knikte en de muziek werd aangezet. De trainster deed eerst de dans voor waarna de dans aan de meiden geleerd werd.
-
I promise that one day I'll be around
I'll keep you safe
I'll keep you soundRight now it's pretty crazy
And I don't know how to stop
Or slow it down"Concentration Denise"
"Sorry" zei Denise vlug. Door de tekst moest ze steeds aan Jeffrey denken en aangezien het een langzamere dans was had ze wat minder concentratie dan normaal.
Hey
I know there are some things we need to talk about
And I can't stay
Just let me hold you for a little longer nowTake a piece of my heart
And make it all your own
So when we are apart
You'll never be alone"Come on ladies" de trainster probeerde iedereen bij de les te houden. Gelukkig voor Denise waren er meerdere meiden die de focus er niet helemaal bij konden houden.
You'll never be alone
When you miss me close your eyes
I may be far but never goneWhen you fall asleep tonight
Just remember that we lay under the same stars"Goodjob ladies, see you next time" gelijk pakte Denise haar spullen bij elkaar en liep richting de kleedkamer. Ondanks dat ze vandaag gehoopt had op een energiek liedje was ze alsnog behoorlijk moe geworden.
Nog licht nahijgend van de training pakte Denise weer haar telefoon.
Donny 14:30
Maar wel de allerleukste van de wereld 😘Denise 16:01
Love you ❤️
JE LEEST
Afscheid ~ vervolg Spotlight (voltooid)
FanfictionDe negentienjarigen Jeffrey en Denise zijn een halfjaar samen als Denise een mededeling krijgt waar ze niet op zit te wachten. Haar hele leven staat op zijn kop, maar heeft ze daardoor nog wel tijd voor de liefde of moet ze daar afscheid van nemen...