De laatste ochtend voor Isabelle, Zian en Jeffrey in Spanje was aangebroken. Vandaag zouden ze terugvliegen naar Nederland. Na een snel ontbijt hadden ze nog even aan het zwembad gelegen om nog een beetje bij te kleuren en te genieten van het warme weer.
"Als jullie weg zijn ga ik meteen naar de dansstudio" grinnikte Denise die Ziva nog een aai gaf.
"Ben je dit weekend niet geweest?" Vragend keek Zian haar aan. "Dan kon je net zo goed naar Nederland komen"
"Ik ben geweest toen jullie sliepen eergisteren"
"Oh dan was je lekker vroeg"
"Ja dat zeker" zuchtte ze. "Willen jullie nog wat doen voordat jullie vanmiddag gaan?"
"Een overheerlijk ijsje"
"Een strandwandeling" riepen Zian en Isabelle tegelijk, beide begonnen te lachen.
"Duidelijk, een ijsje halen en daarna de strandwandeling. Ziva kunnen we dan wel meenemen dan hoeven we haar daarna niet meer uit te laten" bedacht Denise hardop.
"Maar we moeten dan wel op tijd terug want ik moet me koffer nog inpakken"
"Is goed, moeten jullie jullie koffer ook nog inpakken jongens?"
"Ja"
"Nee"
"Oke fijn dat tegelijk antwoord geven, maar alleen jullie dus" Denise richtte zich naar Zian en Isabelle die hun schoenen aandeden en ondertussen knikten.
"Oke top, we kunnen gaan" Denise pakte de lijn die aan Ziva haar halsbandje vastzat. Met z'n vijven liepen ze de tuin uit op weg naar een ijstent.
Met een ijsje in de hand en Ziva onder haar arm liep Denise het strand op met Jeffrey, Zian en Isabelle achter haar aan. Ze zette Ziva neer, maar hield haar kort aan de lijn aangezien er ook veel mensen op het strand lagen. Vandaag was het niet extreem warm, maar toch zaten er wat mensen op het strand.
"We kunnen wel langs het water lopen en dan op de rotsen daar zitten" Denise wees in de verte waar de rotsblokken stonden. De andere drie knikten, dus langzaam liepen ze langs het water richting de rotsen.
Eenmaal op de rotsen aten ze rustig hun ijsje verder op.
"Zian zullen wij zo terug? Dan kunnen we onze koffer inpakken" Isabelle keek haar vriend vragend aan. "Jullie kunnen hier wel blijven, ik weet de weg wel" ging Isabelle glimlachend verder.
"Ja zullen wij hier nog even blijven Denies?" Smeekend keek Jeffrey haar aan.
"Ja als hun het goed vinden en de weg weten"
"Dat komt wel goed" knikte Zian. "Tot straks"
"Tot straks" glimlachte Denise.
"Ik denk dat wij nog even moeten praten voordat ik weer ga" Zian en Isabelle waren net van de rotsen af en gelijk begon Jeffrey het gesprek.
"Dat denk ik ook"
"Zullen we ondertussen een beetje lopen?" Stelde hij voor.
"Is goed"
"Ik heb er dus goed over na gedacht en heb het er gister een beetje met Zian over gehad en je bent echt een super leuk meisje en ik ben nog steeds verliefd op je"
"Maar?"
"Maar ik denk dat als je niet meegaat het beter is als we onze relatie beëindigen, het werkt gewoon niet" dat waren de harde woorden van Jeffrey.
"Ik kan alleen in sommige vakanties naar je toe, maar soms moet jij dan nog dansen en m'n familie vind het ook fijn als ik in vakanties bij ze ben"
JE LEEST
Afscheid ~ vervolg Spotlight (voltooid)
Fiksi PenggemarDe negentienjarigen Jeffrey en Denise zijn een halfjaar samen als Denise een mededeling krijgt waar ze niet op zit te wachten. Haar hele leven staat op zijn kop, maar heeft ze daardoor nog wel tijd voor de liefde of moet ze daar afscheid van nemen...