"Don?"
"Ja?"
"Komen Kasper en Felicia vandaag nog?" Denise keek Donny, die achter de PlayStation zat, vragend aan.
"Nee ze konden vandaag niet. Wil je morgen trouwens bij de wedstrijd komen kijken? Ik heb twee kaartjes voor je."
"Ja lijkt me leuk" er verscheen een glimlach op Denise haar gezicht.
"Moet je alleen zelf even uitzoeken wie je meeneemt"
"Dat moet ik ook nog even bedenken" knikte Denise terwijl ze naast Donny op de bank plaatsnam.
"Ik denk dat er genoeg mensen met je meewillen"
"Dan is alleen de vraag of ik ook met hun meewil" zuchtte ze. "Ik denk dat ik Nikky ofzo vraag"
"Gezellig" knikte Donny terwijl hij een doelpunt probeerde te scoren op FIFA.
"Ik zou je met rust laten" glimlachte Denise zwak en pakte haar telefoon om Nikky te appen.
Denise 14:01
Hey, zin om morgen mee te gaan naar de wedstrijd Ajax?Al vrijwel meteen reageerde Nikky.
Nikky 14:02
Nee sorry, ik heb een verjaardag van Terence z'n nichtjeDenise 14:02
Geeft niet, veel plezierDenise slaakte een diepe zucht en liet haar hoofd naar achter vallen.
"Wat is er?" Donny zijn FIFA potje was net afgelopen dus keek hij Denise deze keer maar aan.
"Nikky kan niet en Terence ook niet"
"Je hebt nog genoeg andere vrienden toch?"
"De helft zijn m'n vrienden al niet meer. Toen ik in Spanje was hoorde ik ze na een maand al niet meer"
"Zian dan? Of Isabelle?"
"Isabelle houd niet zo van voetbal"
"Dan vraag je Zian of één van die andere jongens"
"Mja, hoe gaat het met die ene vrouw waar je mee had afgesproken laatst?"
"Prima" reageerde hij kort. Snel startte hij een nieuw FIFA spel op.
Lachend schudde Denise haar hoofd en klikte haar telefoon weer aan.
Denise 14:07
Hey Zian, heb je morgen wat te doen?Ondertussen scrollde Denise wat op Facebook en las wat artikelen van rtl nieuws.
Zian 14:19
Ja, ga met de jongens naar Ajax. Hoezo?Denise 14:20
Waarom heeft iedereen morgen wat te doen? Ik heb nog een kaartje over voor Ajax. Ik wil niet graag in mijn eentjeZian 14:20
En Isa dan?Denise 14:21
Die houd niet van voetbal toch?Zian 14:21
Met jou erbij wel ;) welk vak zit je?Denise 14:21
Ik zou het vragen, thanks en geen idee. Krijg ze van Donny, jij dan?Denise 14:22
Isaaaa, wil je alsjeblieft met me mee naar Ajax morgen?Zian 14:22
405, Donny kennende de beste plek voor zijn kleine nichtje 😋Glimlachend schudde Denise haar hoofd en legde haar telefoon weg.
"Donny, welk vak zit ik eigenlijk?"
"020" antwoordde hij snel zonder zijn ogen van het beeldscherm te halen.
"Oh oké"
Denise haar telefoon begon te trillen.
Mam
"Met Denise" nam ze haar telefoon op.
"Hey meisje, hoe gaat het?"
"Prima, met jou?"
"Gaat wel, ik mis je wel hoor"
"Ik jullie ook, hoe is het met pap?"
"Ook goed, hij wilt graag dat je zo snel mogelijk weer terugkomt. Ik zei dat je minimaal een week mocht blijven"
"Dankje, maar het is daar dus weer veilig?"
"Nog niet 100% maar dat is het nooit. Een aantal dingen zijn nog gesloten en er zijn nog veel mensen die de straat niet overgaan"
"Mmmh oké, hoe gaat het met Ziva?"
"Goed, ze mist je wel denk ik"
"Dat is goed om te horen denk ik, ik mis haar ook. Maar ik moet gaan. Ik hou van je"
"Ik ook van jou, geniet van de dagen. Voor je het weet zijn ze voorbij en moet je terug naar Spanje.
"Doe ik, doeg"
"Doei meisje, doe de groetjes aan Donny"
"Zou ik doen"
Denise hing op en legde haar telefoon naast zich neer. "Je krijgt de groetjes van m'n moeder"
"Oh oké" zei hij simpel. "Waarom zei je dat je moest gaan?"
"Ze begon weer over dat ik waarschijnlijk snel terug moest naar Spanje, daar had ik dus even geen zin in" zuchtte Denise en keek naar hoe Donny een potje FIFA aan het spelen was.
"Ik ga even een rondje lopen denk ik" Denise stond resoluut op en trok alvast haar schoenen aan.
"Is goed doe je voorzichtig en ben je op tijd terug voor het eten?"
"Komt goed, doei" van de tafel pakte Denise haar oortjes en stopte ze in haar telefoon.
-
Met Denise haar oortjes in liep ze door het Vondelpark. Er waren wat kinderen die zorgeloos aan het spelen waren en wat volwassenen die met elkaar aan het praten waren. Ook veel mensen waren aan het hardlopen of de hond aan het uitlaten.
Denise schopte, diep in gedachten gezonken, wat steentjes die voor haar voeten lagen weg. "Denise?" Hoorde Denise in de verte. Ze keek op en zag Simone, de moeder van Jeffrey, ook wel haar ex-schoonmoeder, lopen.
"Oh hey" glimlachte Denise, ze haalde haar oortjes uit haar oren en begroette Simone met een kus op haar wang.
"Dat is lang geleden" glimlachte ze "jammer dat het zo gelopen is tussen jou en Jeffrey"
Denise knikte, niet wetend wat ze anders moest zeggen.
"Mam, kunnen we gaan?"
Denise keek op en zag Jeffrey staan. Aan zijn zijde stond een meisje met bruin haar en zijn twee honden. Zonder nog wat te zeggen draaide hij zich weer om. Ze voelde een steek in haar hart. Had hij nu alweer een ander?
"Ik kom er zo aan" zuchtte zijn moeder. "Gelukkig is alles bij jullie goed gegaan tijdens de aanslag"
"Gelukkig wel" knikte Denise, nog steeds overdonderd van wat ze zojuist had gezien.
"Nou, ik moet weer gaan. Het gaat je goed Denise" glimlachte ze oprecht.
"Met u ook" glimlachte ze zwak, het drietal nakijkend.
JE LEEST
Afscheid ~ vervolg Spotlight (voltooid)
FanfictionDe negentienjarigen Jeffrey en Denise zijn een halfjaar samen als Denise een mededeling krijgt waar ze niet op zit te wachten. Haar hele leven staat op zijn kop, maar heeft ze daardoor nog wel tijd voor de liefde of moet ze daar afscheid van nemen...