28

341 23 1
                                    

"Ben je klaar?" Donny keek zijn nichtje vragend aan.

"Ja ben klaar"

"Kom, dan gaan we"

Denise knikte en liep achter Donny aan naar de auto.

Donny en Denise waren uitgenodigd om te komen eten bij Daley en Candy. Zodat Denise morgen de hele dag had om zich voor te bereiden op haar vlucht naar Spanje.

Na een klein halfuurtje kwamen ze aan bij het huis van Daley en Candy in Amstelveen.

"Hey" begroette Daley zijn zoon en nichtje. Zijn aanstekelijke glimlach stak Denise aan.

"Hey" glimlachte Denise terug en gaf haar oom een knuffel waar ze intens van genoot.

"Kom binnen, Can is in de keuken" Denise liep door en hoorde achter zich dat Daley zijn zoon uitbundig begroette.

Ze hing haar jas op en liep door naar de woonkamer met open keuken.

"Hey Candy" glimlachte Denise vrolijk, haar tante keek om en liep vrolijk naar haar nichtje.

"Hey Denies, wat zie je er leuk uit"

"Dank u wel" glimlachte ze

Denise liet haar tante weer los zodat Donny zijn moeder kon begroeten.

"Het eten is al klaar, dus we kunnen aan tafel hoor" de glimlach op Candy haar gezicht was breed.

"Het ruikt in ieder geval heerlijk" merkte Denise op.

"Ik hoop dat het ook lekker smaakt"

"Met jouw kookkunsten moet dat wel"

"Slijmbal" glimlachte Candy richting haar man die even onschuldig grijnsde.

"Hebben jullie een leuke dag gehad?" Candy was neergestreken naast Denise.

"Ja hoor, beetje gedanst de hele dag"

"Ja die gek was de hele middag aan het dansen"

"Dansen kan echt een uitlaatklep zijn hoor" lachte Candy "daar weet ik alles van."

"Hoe was jullie dag?"

"Rustig" antwoordde Candy, Daley knikte instemmend.

-

"Daley?"

"Ja?"

"Hebben jij en mam vaak ruzie gehad vroeger?"

"Vaak viel wel mee, eerder één grote ruzie"

"Waarover?" Vroeg Denise geïnteresseerd.

"Heeft je moeder dat nooit verteld?"

"Niet dat ik weet"

"Heeft ze wel eens verteld hoe ze Viktor ontmoette?"

"Tijdens een optreden van haar toch?"

"Klopt, heeft ze verteld hoe het daarna ging?"

"Niet echt, of ik ben het vergeten. Dat kan ook"

"Naja, eerst hielden ze hun relatie geheim. Ze waren bang voor mijn reactie. Toen ik erachter kwam heb ik je moeder laten kiezen tussen mij en Viktor"

"Ze koos voor papa?" Gokte Denise.

"Nee, ze koos voor mij. Maar ze was er kapot van."

"Hoe kwam je erachter dan?"

"Vajèn had een optreden in Engeland, daarna vloog ze door naar Denemarken waar Viktor bij zijn familie was. Ik kwam daar om Viktor te verrassen toen ik Vajèn op een bankje zag zitten. Ik sprak haar aan en ze gaf toe dat ze er voor Viktor was, maar alleen voor vrienden. Ik ging weer weg en even later kwam Viktor en gaf haar een kus op haar mond. Toen ben ik naar ze toegelopen en heb ze geconfronteerd. Toen moest ze kiezen, liep ze weg en ging ze snel naar het vliegveld zonder dat ze afscheid van mij of Viktor nam"

"Wat vond jij hiervan Candy?"

"Ik vond het onzin, dat heb ik zo vaak tegen Daley gezegd"

"Ik was gewoon veel te beschermend. Maarja, daar heb ik van geleerd en gelukkig is alles goed gekomen" glimlachte hij.

"Gelukkig wel" knikte Denise en moest het verhaal even laten bezinken.

"Tijd voor het toetje" Candy stond op en stapelde de borden op elkaar waarna ze naar de keuken liep.

"Don, ben jij al op jacht geweest voor een leuk meisje?"

"Nee niet echt"

Denise moest moeite doen haar glimlach in te houden. Met een dodelijke blik keek hij haar aan.

"Jij dan Denies? Ben jij al aan de man"

"Ik niet" gniffelde Denise die zich echt niet meer kon inhouden en barstte in lachen uit.

"Wat is er zo grappig?" Daley die er niks van begreep keek Donny en Denise vragend aan.

"Niks, ik ga mam helpen"

"Hoeft niet, ben al klaar schat" kwam er uit de keuken. Zuchtend ging Donny weer zitten.

"Het is niks" glimlachte Denise nog na.

"Jaja, zou ik ook zeggen" doordringend keek Daley haar aan om toch iets los te krijgen, maar het was tevergeefs. Denise hield haar lippen stijf op elkaar.

Afscheid ~ vervolg Spotlight (voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu