Langzaam ontwaakte Denise uit haar slaap. Ze keek op haar wekker en zag dat het al tien uur was geweest. Donny zou al wel naar de training zijn. Van de grond pakte Denise haar telefoon en haalde hem van de oplader.
Donny 9:55
Denies ik ben trainen, ik heb van alles in huis voor een ontbijtje. Maak maar wat, ik zie je vanmiddag XDenise sloeg haar dekens van zich af en stapte het bed uit. Uit de kast pakte ze haar joggingbroek en een trui. Slenterend liep ze de trap af.
In de koelkast speurde ze naar yoghurt die ze al snel op de bovenste plank zag staan. Van de fruitschaal pakte ze een banaan en sneed hem in stukjes. Met nog een glas water liep ze naar de tafel.
Denise 10:23
Hey, hoe laat ben je vandaag klaar met school?Denise legde haar telefoon weer weg. Nikky zou waarschijnlijk in de pauze pas reageren aangezien ze nu in de les zat.
Van de hoek van de tafel pakte ze de laptop van Donny en ontgrendelde hem. Ze besloot maar een film op Netflix te kijken en at ondertussen haar ontbijt op.
Na een uur ging de bel. Denise zette haar film op stop en liep richting de voordeur. In de gang keek ze nog snel in de spiegel.
"Goeiemiddag" begroette de man haar.
"Goedemiddag" begroette Denise de man terug.
"Zou u er voor in zijn om één keer per maand uw ramen te laten schoonmaken tegen een betaling van 20 euro"
"Ehm sorry, dit is niet mijn huis"
"Oh, is de eigenaar thuis?"
"Nee die is er niet"
"Naja dan kom ik een andere keer terug" knikte de man.
"Oke, doeg" snel sloot Denise weer de deur. Gelijk liep ze maar naar boven waar ze de rest van haar ochtend routine deed.
Na een klein halfuurtje kwam ze weer beneden. Gelijk ruimde ze haar bakje, waar eerst haar yoghurt had ingezeten, op.
Nikky 11:59
Kwart over éénDenise 12:04
Top! Ik kom je ophalen.Denise 12:04
Oh wacht. Ik heb geen vervoermiddel hier in Nl 😪Nikky 12:05
Ik haal je wel op 😋Denise 12:06
Tot vanmiddag ☺️Denise 12:06
Don, ik word door Nikky opgehaald vanmiddagDenise nam weer plaats achter de laptop en keek het laatste stukje film maar af.
-
Net toen Denise haar film was afgelopen ging de voordeur open. "Denies, ik ben thuis" riep Donny het huis in.
"Ben in de woonkamer" riep Denise terug. Ze hoorde twee stemmen tegen elkaar praten. Hij had waarschijnlijk iemand meegenomen.
"Hoe gaat het?" Donny kwam de woonkamer binnen. Achter hem aan liep Wesley. "Hoi Denise"
"Hoi, gaat wel, hoe was de training?" Denise schoof de laptop aan de kant en keek beide jongens aan.
"Was wel oké, heb je al wat gegeten?" Vroeg Donny bezorgt.
"Ik heb ontbeten" knikte Denise "middag eten moet ik nog doen"
"Doe je dat wel voordat je straks wordt opgehaald?"
"Ga je naar Jeffrey?" Nieuwsgierig en met lichte jaloezie keek Wesley haar aan.
Denise schudde haar hoofd. "Ja doe ik en nee het is uit"
"Oh het spijt me. Hij spoort niet, dat hij jou laat gaan. Ik had het wel geweten als ik hem was"
"Tja" Denise haalde haar schouders op en liep naar de keuken om het ongemakkelijke gesprek af te kappen. In de keuken maakte ze een eitje voor zichzelf.
Weer nam ze plaats aan tafel. De jongens waren achter de PlayStation beland en waren bezig met een potje Fifa.
Niet veel later ging voor de derde keer vandaag de bel. "Ik ga wel" deelde Denise mee. Waarschijnlijk zou het toch Nikky zijn.
Denise deed de deur open en gelijk vloog Nikky in haar armen. "Ik heb je zo gemist" zuchtte Nikky.
"Ik jou ook"
"Kom, we gaan" Nikky wees naar de scooter achter zich.
"Even Donny gedag zeggen" zei Denise nog snel voordat ze werd meegetrokken door haar vriendin. "Doei Donny" schreeuwde Denise het huis in.
Na nog een vluchtige doei sloot Denise de deur en stapte achterop de scooter bij Nikky.
"Wat gaan we eigenlijk doen" vroeg Denise nieuwsgierig.
"Naar de Starbucks? Daar heb ik nou echt zin in"
"Is goed" grinnikte Denise.
-
"Nog wat interessants gebeurd terwijl ik weg was?" Nieuwsgierig keek Denise haar vriendin aan terwijl ze een slokje van haar koffie nam.
"Pff zoveel"
"Vertel"
"Waar moet ik beginnen?"
"Bij het begin" grinnikte Denise.
JE LEEST
Afscheid ~ vervolg Spotlight (voltooid)
FanfictionDe negentienjarigen Jeffrey en Denise zijn een halfjaar samen als Denise een mededeling krijgt waar ze niet op zit te wachten. Haar hele leven staat op zijn kop, maar heeft ze daardoor nog wel tijd voor de liefde of moet ze daar afscheid van nemen...