5

399 28 4
                                    

De hele week had Denise uitgekeken naar deze dag. Al vanaf vanochtend vroeg was ze wakker en had ze energie voor tien. Vandaag zou ze eindelijk Donny en Kasper weer zien na bijna 3 maanden wat aanvoelde als een jaar. Denise baalde wel als een stekker dat ze geen Ajax shirt aan mocht, maar er konden geen verwarringen ontstaan.

"Mam gaan we zo?" Ongeduldig kwam Denise naast Vajèn zitten.

"Ja we gaan zo" Denise stond weer op en Vajèn volgde het voorbeeld van Denise.
-
Met een grote glimlach liep Denise het stadion in. Viktor had kaarten gekocht voor de stoelen die naast de dug-out van Ajax stonden. Niet dat hij verwachtte dat Donny of Kasper op de bank zaten, maar hij wou de beste plek aan het veld voor zijn dochter.

In het stadion zaten al aardig wat mensen. Het uitvak zat al helemaal vol met Ajax supporters. Heel het vak was rood-wit gekleurd wat een prachtig plaatje was.

Door wat gejuich keek Denise op van haar telefoon. Ze zag dat de Ajax spelers het veld betraden voor de warming-up. Gelijk stopte ze haar telefoon weg en zocht naar Donny en Kasper.

Alle spelers van Sevilla liepen weer de catacomben in. Niet veel later volgden de Ajax spelers. Het duurde niet lang voordat Donny Denise in de gaten had. Een grote glimlach ontstond op beide gezichten, maar hij kon nu niet naar haar toe. Dat moest in een besloten ruimte voor eventuele media die er een heel verhaal achter zou verzinnen.

In de tussentijd werden de opstellingen opgenoemd. Niet veel later kwamen de spelers die op de bank moesten beginnen het veld op. Ook Viktor nam plaats in zijn stoel. Denise keek even opzij en keek recht in de ogen van Wesley. Wesley had ze al een hele tijd niet gezien. Het was zeker wel een jaar geleden toen de zoen plaats had gevonden, maar Denise vond het nog steeds ongemakkelijk om bij hem in de buurt te zijn. Snel keek ze weer naar het veld waar de spelers het veld betraden.

Na een klein halfuurtje, waarin Ajax de betere was, scoorde Sevilla. Het was dat Denise moest klappen, maar het liefst zat ze nu met haar handen in haar haren. Denise keek opzij en zag dat haar moeder oprecht blij was.

"Waarom kijk je zo blij?"

"Als papa wint is hij straks niet zo chagrijnig"

"Ja hallo Donny en Kasper dan" snauwde Denise zacht.

"Jij bent voor Ajax, ik voor Sevilla klaar" fluisterde Vajèn zachtjes terug.

Denise schudde onbegrijpelijk haar hoofd en keek weer naar het veld. Ajax moest winnen. Dan was haar vader maar chagrijnig, die zou ze de rest van de avond dan wel vermijden.
-
De laatste tien minuten hield Denise het niet meer, maar ze moest rustig blijven. Nog steeds keek Ajax tegen een 1-0 achterstand aan. Sevilla rekte overal tijd waar het kon. Het vak waar de Ajacieden zaten ging nog één keer achter het team staan. Donny slingerde de bal voor het doel en Liam, die ze ook had ontmoet op het feestje van Christine vorig jaar, kopte de bal tegen het net. Denise kon zichzelf net in bedwang houden met juichen, maar een glimlach kon ze niet onderdrukken.

Na het eindsignaal bedankte iedereen hun eigen publiek. Denise pakte haar telefoon er maar bij.

"Duurt nog wel even voordat ze klaar zijn zeker?"

"Ja dat denk ik wel" knikte Vajèn "we moeten in ieder geval wachten tot iedereen het stadion uit is zodat wij ongezien de catacomben in kunnen lopen.

Denise knikte en keek om zich heen. Er waren al heel veel lege plekken te zien en de spelers waren alweer naar binnen gelopen. Iedereen maakte aanstalten om te vertrekken, maar Denise en Vajèn bleven als enigste zitten.

Na een klein kwartiertje kwam Viktor het veld weer op. Hij wenkte dat Denise en Vajèn konden komen en samen klommen ze over de boarding het veld op. Viktor gaf Vajèn nog een kus waarna ze naar binnen liepen.

"Ga hier maar zitten, Donny en Kasper komen er zo aan denk ik" Vajèn en Denise namen plaats op twee stoelen die er stonden en keken wat om hun heen.

"Denies"

Denise keek opzij en zag Donny de kleedkamer uitkomen.

"Donny" blij sprong Denise van haar stoel. Ze rende in Donny zijn armen, beschermend sloeg hij zijn sterke armen om haar heen.

"Ik heb je zo gemist"

"Ik jou ook lieverd" Donny ging met zijn hand rustgevend door Denise haar haren "ik jou ook" herhaalde hij zacht.

"Hey Donny" ook Vajèn begroette Donny.

"Hey" glimlachte hij. Opdat zelfde moment kwam Kasper de gang op.

"Kas" glimlachend schoot Denise Kasper zijn armen in.

"Hey Denies" glimlachte hij. Al snel liet Kasper zijn zusje weer los.

"Vermaak je je een beetje in Spanje?"

"Wat denk je zelf" Denise haar grote glimlach verdween als sneeuw voor de zon. "Ik heb hier niks te doen"

"Dat komt vast wel goed" glimlachte Kasper als een boer met kiespijn.

Ondertussen kwamen er allemaal spelers Viktor gedag zeggen. De meeste spelers hadden hem als trainer bij de jeugd gehad en vonden het leuk hem weer even te zien.

Ook wesley kwam de gang op, hij keek glimlachend Denise aan. "Wat zie je er goed uit"

Wesley is back guys

Afscheid ~ vervolg Spotlight (voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu