Dat 👆 is Ricki ☺️
"Hallo lieve schat" glimlachte Ricki in het Engels.
"Hey" glimlachte Denise terug en gaf hem een knuffel.
"Hoe gaat het?"
"Het gaat wel, met jou?"
"Wel prima" knikte hij. "Zullen we gaan?"
"Moet ik nog wat meenemen?"
"Nee hoor, ik heb van alles bij me. Kom" hij pakte Denise haar hand en trok haar mee naar buiten.
"Doei mam" schreeuwde Denise het huis nog in waarna ze met haar tas het huis uit liep.
Voor de oprit stond de auto van zijn vader met zijn vader erin.
"Hallo" glimlachte Denise toen ze de auto instapte.
"Goedemorgen" glimlachte hij terug.
"Wat gaan we eigenlijk doen?"
"Dat zie je straks wel, chika" lachte Ricki geheimzinnig.
Denise rolde glimlachend met haar ogen en keek naar buiten. De zon stond hoog aan de hemel. Wolken waren er amper.
-
Na een halfuur stopte de auto op een parkeerplaats."Veel plezier" glimlachte Ricki's vader.
"Dank u wel" glimlachte Denise en stapte na Ricki de auto uit.
"Gaan we golfen?" Denise trok een moeilijk gezicht.
"Ja, niet leuk?"
"Ik heb het nog nooit gedaan" glimlachte Denise.
"Ik leer het je wel" lachte Ricki, samen liepen ze naar binnen.
In het Spaans was Ricki met de vrouw achter de balie aan het praten. Aangezien Denise er niks van verstond keek ze wat om haar heen en nam de omgeving in haar op. Alles wat er stond zag er duur uit.
"Ga je mee?" Vroeg Ricki die al bijna bij de buiten deur stond. Denise knikte en liep achter hem aan.
Samen namen ze plaats in een golfkarretje die Ricki zou besturen.
"We gaan eerst naar een plek waar je kan oefenen met schieten. Daarna gaan we de baan op, goed?"
"Wil je me dan wel helpen?"
"Tuurlijk" glimlachte hij en keek Denise even aan. Een voorzichtige glimlach ontstond op haar gezicht.
-
"Hier pak deze maar" Denise kreeg een golfstok aangereikt die ze met beide handen aanpakte.
"Ga maar staan" begon hij
"Iets door je knieën zakken en je kont iets naar achter" commandeerde Ricki. Denise deed wat hij zei en probeerde de bal weg te slaan. Raak was het wel, maar ver kwam de bal niet.
"Nog een keer" Ricki legde een tweede bal neer en liep weer naar achter.
"Wat doe ik verkeerd dan?"
"Je moet harder slaan" knipoogde hij.
Weer ging Denise klaarstaan en sloeg de bal weg.
"Dat was al iets beter"
"Ik ben niet van het opgeven, maar dit kan ik echt niet" zuchtte Denise.
"Kom, laat mij je helpen" Ricki liep richting Denise en ging achter haar staan. Zijn handen legde hij om die van Denise.
"Kijk" fluisterde hij, kippenvel vormde zich op haar armen. "Je armen gaan eerst naar achter, dan draai je je heup mee en doe je net alsof je slaat. Als je denkt dat je slag goed is ga je weer naar achter en sla je de bal" samen sloegen ze de bal en gelijk schoot de bal door de lucht heen.
"Nu alleen" Ricki liet haar los en legde weer een bal voor Denise neer.
"Naar achter, slaan. Naar achter en slaan" mompelde Denise zacht. Ze sloeg de bal zo hard als ze kon en zag hem vervolgens door de lucht vliegen.
"Goedzo, high-five" glimlachte Ricki, ook bij Denise was een glimlach ontstaan.
-
"Ik denk dat je klaar bent voor het echte werk" Ricki ruimde de golfclub weer op in de zak en stapte het golfkarretje in.
"Ik hoop het maar" Denise nam naast hem plaats en samen reden ze naar de eerste baan.
"Gewoon hetzelfde als net, dat kun je wel" moedigde Ricki haar aan. Denise ging weer staan en deed hetzelfde riedeltje als altijd. De bal vloog weer door de lucht en kwam een eind verderop op het gras terecht.
"Goedzo"
"Nu wil ik jou wel eens aan het werk zien" glimlachte Denise en ging aan de kant om ruimte te maken voor Ricki.
Hij ging klaarstaan en keek geconcentreerd naar de bal. Hij sloeg een keer voor de schijn en keek daarna weer even de baan op. Hij zette een klein stapje naar voren en haalde uit. De bal vloog door de lucht en kwam een stuk verder op het gras terecht.
"Niet slecht" Denise deed haar best haar gezicht in plooi te houden.
"Niet slecht?" Herhaalde hij. "Bedoel je niet? Heeeel goed" lachte hij en liep uitdagend op Denise af.
"Nee, ik bedoel echt niet slecht" ze beet even op haar lip om haar glimlach te onderdrukken.
"Prima, we zullen zien wie er uiteindelijk wint"
Denise knikte en ging weer zitten in het golfkarretje. Terwijl Ricki de tas met golfclubs achterin zette.
-
"Zeg je nu nog steeds niet slecht?" Glimlachte Ricki. Ze hadden net de laatste baan gehad, ze hoefden niet eens de scores te tellen, want Denise wist zo ook wel dat ze verloren had.
"Nee, goed gedaan" lachte Denise en gaf hem een knuffel. "Gefeliciteerd met de overwinning"
"Dankjewel Denies, kom dan gaan we eten voordat mijn vader er weer is" Denise knikte en samen liepen ze het restaurant in.
Ze werden naar een tafel van twee geleid en niet veel later werd hun bestelling opgenomen.
"Dankjewel Ricki"
"Waarvoor?" vragend keek hij haar aan.
"Voor deze leuke dag" glimlachte Denise.
"Ik ben blij dat je het leuk vond" weer gaf hij Denise een knipoog. "Vaker doen?"
"Is goed" knikte Denise en nam een hap van haar eten.
JE LEEST
Afscheid ~ vervolg Spotlight (voltooid)
Fiksi PenggemarDe negentienjarigen Jeffrey en Denise zijn een halfjaar samen als Denise een mededeling krijgt waar ze niet op zit te wachten. Haar hele leven staat op zijn kop, maar heeft ze daardoor nog wel tijd voor de liefde of moet ze daar afscheid van nemen...