23

323 24 2
                                    

Extra hoofdstuk voor jullie, X

Beneden hoorde Denise een hoop gestommel. Ze besloot maar gelijk op te staan en liep in een te grote trui naar beneden.

"Goeiemorgen" glimlachte Denise zwak.

"Oh goeiemorgen, heb ik je wakker gemaakt?" Donny die een pan op de kookplaat zette keek Denise even aan.

"Ja, maar dat is wel goed. Ga ik straks even langs de dansschool in de hoop dat ik er mag trainen"

"Vast wel" glimlachte Donny "wil je ook een eitje?"

"Ja lekker" knikte Denise die aan tafel plaatsnam.

-

"Ga je nog wat doen vandaag?"

"Weet ik niet, naja straks even dansen. Maar voor de rest geen idee"

Donny knikte even. "Vanmiddag ben ik weg, dus je hebt het huis voor jezelf. Nodig gerust iemand uit"

"Is goed, wat ga je doen?"

"Gaat jou niks aan kleintje" Donny tikte even op Denise haar neus.

"Nouhou, ga je wat met een meisje doen?"

"Een meisje kun je het niet echt noemen" lachte Donny.

"Vrouw dan" zuchtte Denise.

"Gaat je niks aan"

"Ja dus" lachte Denise "super leuk Don, hoe heet ze? Hoe ziet ze eruit? En hoe ken je haar?"

"Hey ik heb niet gezegd dat je gelijk had"

"Maar dat heb ik wel" grijnsde ze.

"Het gaat je allemaal niks aan" hij zette zijn bord in de vaatwasser en trok z'n schoenen aan. "Ik ga, doei kleintje"

"Ja laat me maar zo achter"

"Dramaqueen" lachte Donny.

"Veel plezier Don" glimlachte Denise vermakelijk toen hij de gang inliep.

"Haal die grijns van je gezicht" riep hij nog voordat hij de deur sloot.

Glimlachend schudde Denise haar hoofd. Ook Denise zette haar bord in de vaatwasser en liep door naar boven waar ze zich omkleedde voor dansen.

-

Denise keek uit het raam en zag de scooter van Donny op de stoep staan. In de laatjes van de keuken ging ze opzoek naar de sleutel.

In het laatste laatje vond ze dan eindelijk de sleutel. Via de voordeur ging ze het huis uit en draaide de deur gelijk op slot.

Ze stapte op de scooter en reed richting de dansschool.

-

I tried hard to make you want me
But we're not supposed to be
And the truth will always haunt me
Even though it set me free
And my tears flow like the ocean
As they floated in the breeze
They were falling in slow motion
And they brought me to my knees

Denise had een lege zaal gevonden en was maar begonnen met het laatste dansje wat ze in Spanje geleerd had. 'S ochtends waren er meestal veel zalen vrij, omdat de lessen pas 's middags of 's avonds plaats vonden.

Tears on the ground, rain at my window
The pain washes out
And I'll get over you
These tears will get me through
And I'll get over you

In de hoek had Denise haar telefoon neergezet om het op te nemen. Zo kon ze aan het einde het dansje terugkijken en zien wat er beter kon.

I don't need you to call me tonight
I'll get over you
I don't need you to see if I'm alright
I'll get over you
You left me, so leave me, I'm fine
I'll be here getting on with my life

Tears on the ground, tears on my pillow
You won't bring me down
I'll get over you
Rain in the window, the pain washes out
I'll get over you

Zoals wel vaker waren de liedjes waarop ze moest dansen weer lekker getimed. Zo ook deze keer. Aan de ene kant wou Denise Jeffrey graag nog even zien. Aan de andere kant was het beter als ze hem niet zag. Vergeten en doorgaan heette zoiets.

-

Na een uurtje hield Denise het voor gezien en liep de kleedkamer in. Na een korte douche trok ze haar gewone kleren aan en reed met de scooter weer terug naar het huis van Donny.

De vuile was belandde in de wasmand en haar tas met schoenen onder de kapstok. Ze plofte op de bank neer en zette de tv aan. Ook pakte ze haar telefoon tevoorschijn.

Terence 10:11
Hey, heb je morgen tijd?

Denise 10:55
Voor jou altijd ;)

Terence 10:56
Ik moet wel trainen tot 16:00, als je me dan ophaalt gaan we samen ergens eten

Denise 10:56
Is goed! Schiet wel een beetje op met douchen dan...

Terence 10:57
Doe ik!

Afscheid ~ vervolg Spotlight (voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu