Denise was de eerste, op Viktor na die al weg was, die wakker werd in het huis. Vanochtend vroeg was ze al snel naar de dansstudio gegaan om toch even te kunnen oefenen. In de keuken was ze nu druk bezig met een ontbijtje voor iedereen te maken. In een bak had ze al allemaal vers fruit gedaan. De croissantjes zaten in de oven en ook de eieren waren bijna klaar. Het ontbijt was wat uitgebreider dan normaal, maar Denise hield ervan.
Niet veel later kwam ook Vajèn beneden en drukte een kus op het hoofd van haar dochter die buiten bezig was.
"Goeiemorgen, gaat het goed?"
"Ja hoor" knikte Denise die ondertussen de tafel buiten aan het dekken was. "Weet je toevallig of Zian, Isa en Jeff al wakker zijn?"
Samen liepen de twee weer naar binnen om de volgende spullen te pakken.
"Volgens mij hoorde ik wel wat gepraat, maar ik weet het niet zeker"
"Ik hoor ze al" zei Denise doelend op de voetstappen die op de trap te horen waren.
"Mooi op tijd" glimlachte Vajèn toen het drietal een beetje slaperig beneden kwam.
"Goeiemorgen, jullie kunnen naar buiten, ik kom zo met de rest van het eten" Denise was druk bezig met de laatste dingetjes. Ze voelde twee handen op haar heupen waarna er een kus op haar wang gedrukt werd. Ziva die altijd boos werd als iemand aan Denise zat begon ook nu hard te blaffen.
"Goeiemorgen" zei Jeffrey zacht.
"Goeiemorgen" er ontstond een glimlach op Denise haar gezicht.
"Je kan nog steeds met me mee, je spullen kunnen deels in mijn koffer"
Niet veel later liet hij haar weer los en liep achter de andere aan naar buiten waardoor ook Ziva stopte met blaffen. Denise was serieus aan het nadenken over Jeffrey zijn voorstel. Moest ze het doen? Of toch niet?
-
"Het is hier wel warm" de jongens begonnen, na het ontbijt, met hun shirt te wapperen."We kunnen wel zwemmen?"
"Goed idee" de jongens stormden naar binnen waarna Isabelle en Denise er lachend achterna liepen.
-
"Wel jammer dat het maar drie dagen zijn" met z'n vieren zaten ze in het zwembad met een drankje die net gebracht was door Vajèn."Zeker, ik had wel langer willen blijven in het mooie Spanje, lekker bruin worden" glimlachte Isabelle.
"Vanavond na het eten kunnen we wel naar een boulevard als jullie willen?" Stelde Denise voor.
"Klinkt goed" knikte Jeffrey.
"Is er wel een ijstentje?"
"Ijsverslaafde" glimlachte Isabelle naar Zian.
"Er zijn genoeg ijstentjes" lachte Denise mee.
Een grijns vormde zich op het gezicht van Zian waarna hij Isabelle naar zich toetrok en haar in zijn armen nam. Gelijk vond Denise het ongemakkelijk worden. Haar Jeffrey zat stil tegenover haar en keek de andere kant op.
"Ziva" hoorde Denise haar moeder roepen. Niet veel later zag ze de kleine pup vrolijk door de tuin rennen. Gelijk hees Denise zich op de kant en liep richting haar hondje die al vrolijk haar kant op kwam rennen.
"Ziva nee" Denise pakte haar op en liep richting Vajèn die al naar buiten kwam.
"Sorry meisje" Vajèn pakte Ziva over en liep weer naar binnen. Omdat Ziva nog een pup was en het water van het zwembad diep was kan Ziva nog niet zwemmen. Als niemand in het zwembad zat zat er altijd een soort hoes over zodat Ziva er niet in kon en het zwembad schoon bleef.
Denise liep weer naar het zwembad en ging op de rand zitten. "Ziva kan niet zwemmen" glimlachte ze.
"Denies? Mag ik die bal daar pakken?" Jeffrey wees naar een roze Nike bal die onder de bosjes lag.
"Ja tuurlijk" knikte ze.
Jeffrey hees zich op de kant. Denise liet haar ogen over zijn lichaam glijden en volgde zijn bewegingen terwijl hij richting de bal liep.
Met de bal onder zijn arm liep hij terug naar het zwembad. Gelijk liet Zian Isabelle los en ging klaar staan om de bal te ontvangen.
-
"Zijn jullie klaar dames?" Vajèn kwam de kamer van Denise in. Denise en Isabelle waren net klaar met zichzelf klaar te maken om uiteten te gaan."Ja klaar" knikte Denise.
"Kom dan gaan we" Vajèn liep de kamer weer uit met Denise en Isabelle achter haar aan. Beneden stonden de jongens al te wachten op het vrouwelijk schoon.
"Pap heb je Ziva in haar bench gedaan?" Viktor knikte en hield de deur open.
Na een kwartiertje lopen waren ze aangekomen op een boulevard bij het restaurant waar ze zouden eten.
Denise nam plaats naast Viktor en Jeffrey. Tegenover haar zat Isabelle.
"Wanneer kom je eigenlijk naar Nederland?"
"Geen idee Isa, ik kan eigenlijk geen trainingen missen" zuchtte Denise "maar als ik een keer een paar dagen vrij heb kom ik naar Nederland"
"Beloofd?"
"Beloofd" glimlachte Denise. In haar achterhoofd dacht ze aan het voorstel van Jeffrey. Nog steeds wist ze niet of ze mee ging.
-
"Ik ga betalen, ik weet niet of jullie nog de boulevard op willen?""Ik denk het wel pap"
"Pap en ik gaan naar huis dus we zien jullie thuis wel" ook Vajèn stond op en liep richting Viktor die aan het betalen was.
"Kom we gaan lopen" Denise liep voorop en werd al snel gevolgd door de rest.
"Zoeken jullie eigenlijk naar een specifiek winkeltje of willen jullie gewoon kijken?"
"Kledingwinkels?"
"Ah nee we gaan geen kleding winkels in" de jongens begonnen hevig te protesteren.
"Kledingwinkels kun je beter ergens anders binnenlopen, dat kunnen we morgen wel doen" grinnikte Denise
"Dan gaan wij wel ergens op een terras zitten Jeff"
"Goed plan" lachte Jeffrey naar Zian.
JE LEEST
Afscheid ~ vervolg Spotlight (voltooid)
Hayran KurguDe negentienjarigen Jeffrey en Denise zijn een halfjaar samen als Denise een mededeling krijgt waar ze niet op zit te wachten. Haar hele leven staat op zijn kop, maar heeft ze daardoor nog wel tijd voor de liefde of moet ze daar afscheid van nemen...