Epiloog

315 20 1
                                    

6 maanden later

"Doe voorzichtig" glimlachte Vajen. Samen met haar man en dochter stond ze op het vliegveld.

"Doe ik"

"En goed je best doen" Vajen drukte een kus op Denise haar hoofd.

"Komt goed, komt goed"

"Beloof me dat je een berichtje doet als je geland bent"

"Ik beloof het" knikte Denise en stapte in de armen van Viktor.

"Pas goed op jezelf meisje"

"Ga ik doen, alles komt goed echt waar. Maak jullie geen zorgen"

Viktor gaf Ziva aan en drukte nog een laatste kus op Denise haar hoofd.

"Als er iets is bel je maar"

"Ga ik doen, ik hou van jullie en ik doe wel een appje als ik geland ben"

"Graag, wij houden ook van jou. Zielsveel zelfs"

Glimlachend draaide Denise zich om en liep richting de douane.

Over drie dagen zou Denise meedansen in de nieuwe videoclip van b-brave. Ze stond nog steeds ingeschreven in Nederland en aan de hand van foto's hadden ze Denise uitgekozen om mee te dansen in hun videoclip.

Het grootste deel van de dans had Denise al geoefend, maar de kleine details moesten er nog ingeslepen worden. Daar had ze dan drie dagen de tijd voor wat meer dan genoeg zou zijn.

Denise keek nog één keer om en zag haar ouders enigszins geëmotioneerd zwaaien. Ze blies een handkusje naar ze toe en liep de douane door. Ze had zin om naar Nederland te gaan. Na de aanslag in Spanje was ze niet meer in Nederland geweest en dat was al zo'n halfjaar geleden. Kerst en oud en nieuw hadden ze 'gewoon' in Spanje gevierd met de Spaanse buren.

Vandaag precies een jaar geleden namen ze het vliegtuig naar Spanje om een nieuw leven te beginnen. Het jaar was langzaam voorbij gegaan voor Denise, maar ze was enorm trots op wat haar vader had bereikt.

Met z'n tweeën zouden ze morgen op vakantie gaan naar Dubai. Een geweldige plaats als je het Denise vroeg. Ze was er al een keer eerder geweest samen met haar ouders en Kasper, maar dit jaar hadden haar ouders besloten met z'n tweeën te gaan. Ergens vond Denise dat wel jammer, maar ze begreep het. Het was eindelijk zomerstop na een moeilijk jaar en haar ouders verdienden ook wat quality time met z'n tweeën. Denise vond het ook helemaal niet erg om naar Nederland te gaan, ook al was het in Nederland gelijk zo benauwd als het warm was.

Denise zou eerst een paar dagen slapen bij Nikky, waarna ze waarschijnlijk bij Kasper of Donny zou gaan slapen. Donny had al zo'n vier maanden een vriendin en Denise was enorm benieuwd naar haar. Ze hadden elkaar alleen nog maar gezien via face-time waaruit bleek dat de twee het aardig goed konden vinden.

De vriendin van Donny was een echte Amsterdamse vrouw. Lauren was een jaar jonger dan dat Donny was en die twee waren het perfecte koppel als je het aan Denise vroeg.

"Veel plezier" riep Vajèn haar dochter nog na waardoor Denise uit haar dagdroom ontwaakte.

"Jullie ook" glimlachte Denise en zwaaide haar ouders uit. Ze slaakte een diepe zucht en liep het vliegveld over.

Sorry dat het zo kort is, maar ik kon er helaas niks anders van maken. Wel staat er (hopelijk) een leuk nieuwtje in het dankwoord.

Afscheid ~ vervolg Spotlight (voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu