Kapitel 25

1.9K 108 40
                                    

Jag fortsätter bara att titta på honom med blanka oförstående ögon och han kliar sig obekvämt i nacken.

"Alltså jag har dejtat en annan kille ett tag och vi har typ varit ganska öppna så jag har hållit på med er båda men nu typ har vi blivit mer seriösa han och jag..." yttrar han försiktigt och jag betraktar honom med tårar i ögonen.

"Så du har legat med mig och dejtat honom?" frågar jag med en sprucken röst och han drar en hand genom håret och fördelar vikten på andra benet.

"Asså nej jag har väl varit med båda på ungefär samma sätt men..."

"Men nu väljer du honom för han är bättre.." avslutar jag åt honom och torkar bort en tår som letar sig nerför min kind innan jag skyndar mig tillbaka till hans sovrum och börjar klä på mig.

"Men Felix snälla.." ber han tyst och tar tag om min arm men jag sliter mig snabbt loss.

"Men felix det var ju bara sex.." mumlar han lågt och jag känner hur hjärtat krossas, hur jag inte längre kan hålla tillbaka tårarna utan brister ut i gråt.

"För dig, ja tydligen..men kom fan inte och berätta vad jag känner för dig. Du är fucking hjärtlös.." utbrister jag med en sprucken röst innan jag fumlar upp dörren till hans lägenhet och gråtandes joggar nerför trappan och ut på gatan där han stoppar mig och försöker kyssa mig.

Jag knuffar bort honom ifrån mig och smäller hårt till honom över kinden vilket får honom att flämta till och backa undan ett par steg.

"Felix.." yttrar han chockat och jag skakar på huvudet.

"Rör aldrig mig igen och jag hoppas för den andra killens skull att du inte krossar hans hjärta också.. Nu när han är ditt val.." yttrar jag hårt innan jag raskt börjar gå bort mot tunnelbanan.

Kreativitet ~ foscarWhere stories live. Discover now