Jag orkar först inte röra en muskel när dörrklockan ringer utan fortsätter att ofokuserat betrakta reprisen av ett gammalt vänner avsnitt som spelas på tvn.
När en försiktig knackning ljuder genom lägenheten så reser jag mig långsamt upp och går fram till dörren och öppnar den. Innan jag hinner smälla igen dörren hinner han stoppa den med foten och står plötsligt bara centimeter ifrån mig.
"Oscar.." mumlar jag fram och tappar för ett ögonblick fokus då hans läppar är så nära och jag känner hans andetag fläkta min hud. Men när hans blick flackar ner mot mina läppar lyckas jag hämta mig och backar undan en bit.
"Vad gör du här.." yttrar jag kallt och korsar armarna över bröstet. Han svarar inte utan sträcker bara över ett papper som jag total ignorerar vilket får honom att harkla sig något.
"Jag har ju alltid haft svårt att skriva om kärlek men jag vet inte...jag har funnit inspiration.." yttrar han tyst och vecklar ut papperat och harklar sig lätt igen.
"Livet fungerar inte alltid som du vill. Du skapar dig en bild i huvudet av hur du vill att ditt liv ska se ut, hur personen du kommer att leva med ska se ut, hur denne ska bete sig, hur ni ska träffas och hur ni ska bo. Du har så många planer och tror att du vet exakt och sen plötsligt så kommer det en person som du inte alls väntat dig. En person dyker upp i fel ögonblick, på fel plats och är helt fel på alla sätt och vis. Och du blir förvirrad och frustrerad och plötsligt gör du saker som du aldrig hade gjort om du följt din plan. Men så inser du att det som var så fruktansvärt fel bara är helt rätt. Och alla dina planer, alla dina drömmar förändras pågrund av en person. Och nu är din enda plan i livet, ditt enda mål att få honom. Att få dig Felix.."
YOU ARE READING
Kreativitet ~ foscar
FanfictionEn kvällskurs i kreativt skrivande och plötsligt stannade jag kvar längre och längre efter lektionerna för att få hjälp med mina texter, och till slut var texterna som bortglömda. Det var bara han och jag.