Jag sitter uppflugen på den breda fönsterkarmen i hans kök och läser ur hans många skrivböcker. Han i sin tur sitter vid köksbordet med blicken fäst på mig och jag tittar då och då upp och sänder honom ett litet leende.
"Vad tycker du?" Frågar han undrandes och ställer sig upp för att röra om lite i kastrullen som står på spisen. Jag ler svagt och lyfter blicken från skrivningen för att möta hans blick.
"Det är bra, det är väldigt bra. Men ingenting avslutas riktigt och den här scenen-" yttrar jag tyst och visar honom stället i texten vilket får honom att nicka. "Den är lite tom på känslor. Liksom han älskar henne eller hur? Han visar det knappt" mumlar jag tyst fram och han höjer lite på ögonbrynen och nickar lite för sig själv.
"Ja jag har alltid haft lite svårt för att skriva om kärlek, liksom så stark kärlek" yttrar han försiktigt och jag möter hans blick. "Men sex kan du" fnissar jag fram och han flinar och nickar. "Sex kan jag" konstaterar han lugnt och jag ler.
"Du lär mig att skriva sex och jag kan lära dig att skriva kärlek" yttrar jag tyst och han ler då han uppfattar mina ord. "Låter bra" yttrar han nöjt och går fram till mig för att utan vidare kraftansträngning, som att jag inte vägde någonting, lyfter upp mig i sin famn och sätter ner mig på köksbänken.
Han ställer sig mellan mina lår men hans rörelser över mig är inte ivriga och kåta, mer försiktiga och ömma och jag ler svagt när han med händerna om mina kinder kysser mig ömt och jag kysser tillbaka. För en gångs skull kysser han mig bara för just kyssens skull, inte för att det är en del av förspelet.
. . .
Oj oj ett kapitel utan sex 👏🏽👏🏽
KAMU SEDANG MEMBACA
Kreativitet ~ foscar
Fiksi PenggemarEn kvällskurs i kreativt skrivande och plötsligt stannade jag kvar längre och längre efter lektionerna för att få hjälp med mina texter, och till slut var texterna som bortglömda. Det var bara han och jag.