"Felix kan du stanna lite?" Frågar Oscar precis när jag är påväg att packa ner mina saker i ryggsäcken och lämna salen. Jag lyfter lite på huvudet och möter hans blick medan jag nickar försiktigt och ställer tillbaka ryggsäcken på stolen.
"Angående texten du mejlade" yttrar han sedan och jag sväljer nervöst. Jag som hade hoppats att han skulle ta sin feedback över mejl, inte i person. Men jag nickar försiktigt över hans ord och han tar ett par steg emot mig. "Det var jättebra asså det var det verkligen, du vet att jag tycker att du är en begåvad skribent" yttrar han och jag nickar och ler men förstår att det kommer mer.
"Men det jag älskar med ditt sätt att skriva är att du vanligtvis skriver så detaljerat och beskrivande. Och det här saknade detaljer" fortsätter han och jag slår mig ner på bordet medan han tar ytterligare några steg emot mig.
"Jag förstår att det kanske är lite awkward att skriva detaljerat om just det här ämnet. Men liksom du skriver om själva akten men inte speciellt beskrivande. Det är ändå bara du och jag som kommer att läsa det så våga beskriva mer, då utvecklas texten mer" yttrar han och jag sväljer aningen nervöst och känner hur kinderna hettar till medan jag nickar för att visa att jag förstår.
"Liksom istället för att bara skriva att de tar på varandra, beskriv hur de tar på varandra" yttrar han med en lägre tonart i rösten och överrumplar mig genom att demonstrativt placera båda händerna mot mina lår och försiktigt placera sig emellan och jag håller andan.
"Beskriv känslan som uppstår när de smeker varandras hud" yttrar han mörkt och låter sina händer försiktigt smeka sig upp längs mina lår och jag andas hackigt och flackar ner mot hans händer för att sedan möta hans blick på nytt.
"Våga beskriva exakt allt i detaljer, det gör texten mer levande. Sex är egentligen något vackert, inte sant?" Yttrar han plötsligt och överraskar mig genom att backa bort från mig och gå tillbaka bort mot katedern medan jag fortfarande har andan i halsen.
"Mejla gärna igen om du skriver mer så ses vi på torsdag" yttrar han som att inget hänt och jag står först bara förstenad innan jag inser att vårt samtal är avslutat och på aningen skakiga ben snubblar jag ut ur salen.
ESTÁS LEYENDO
Kreativitet ~ foscar
FanficEn kvällskurs i kreativt skrivande och plötsligt stannade jag kvar längre och längre efter lektionerna för att få hjälp med mina texter, och till slut var texterna som bortglömda. Det var bara han och jag.