Chapter 2 : Gold Medal

192 27 3
                                    

" WOHOOOOO!"

Disebabkan jungkook dapat pingat emas dalam marathon, Taehyung cadangkan "party".

Semua menaiki kereta MPV milik Namjoon yang dipandu oleh Seokjin. Di dalam kereta amat riuh sekali dengan radionya, kumat kamit mulut masing-masing.

"Dah petang ni kita nak gi mana dulu"

"Celebrate kat tasik aaaa aku dah prepare sume" Jimin tidak Sabar untuk rakan-rakannya melihat persiapan yang dia lakukakn.

"Kata nak gi tasik malam, last la gi situ"

"Tanya Jungkook la dia nak Pergi mana, dia yang menang marathon en" suga mencelah di Antara kekecohan.

"Ha kook, pilih tempat. Kalau nak makan kat cafe hyung belanja" terukir wajah teruja di muka taehyung, bangga adik angkatnya menang marathon mungkin.

"Hmm, kook takda idea la. Tanya Jieun la"

"Ha Jieun, ke mana kita ni. " Hoseok memandang Jieun yang duduk di hadapannya.

"Eh kenapa Tanya Jieun, Jieun ikut je mana-mana" segan-silu Jieun menjawab.

"Alah malu-malu pulak, cakap je la awak nak pergi mana. Macam saya tak tahu" sinis taehyung tersenyum sambil meletakkan lengan kirinya di bahu Jieun.

"Hek eleh rahsia-rahsia pulak sweet couple nih" Jimin meluat.

"Kita pergi fun fair nak!"

Semua terkejut dengan ajakan Jieun yang tiba-tiba.

"Fun fair?" Jimin hairan.

"Bole la tu" hoseok tidak kisah.

"Seronok tu, jom?" Seokjin mencelah.

"Cantekk" jungkook teruja.

"Kalau nak pergi fun fair.." namjoon menaip di telefon pintarnya.

"Ajak Momo aa tu"

"Sukati aku la ko sebok pahal" namjoon menggertak.

Semua di dalam kereta menge "text" awek masing-masing kecuali jungkook.

"Ni yang malas nak outing ngan korang ni" jungkook kelihatan menyampah.

"Aku suruh cari tak nak" sambil menaip Jimin menjawab ayat jungkook.

"Jin hyung, tak text awek ke?" Jieun mencipta perbualan dengan Seokjin.

"Mana bole texting sambil driving" taehyung mencelah.

[C] Between Relationship & FriendshipWhere stories live. Discover now