Bayangkanla seminggu dah berlalu ( ^0^)/
Tok tok! (bunyi pintu jieun diketuk)
"Jieun,buka pintu ni sayang.Mama ni"
Klik! (bunyi kunci pintu bilik dibuka)
"Ada apa Mama?" kelihatan Jieun yang muram dan dirinya yang serabai.
"Mama nak cakap sesuatu ni" Muka Puan Lee kelihatan gelisah seperti susah untuknya untuk menceritakan perkara itu kepada Jieun.
Puan Lee mengajak anak perempuannya duduk di birai katil. Puan Lee menggenggam erat tangan anak perempuannya.
"Jieun,Mama tahu bukan mudah untuk kamu lupakan Taehyung-"
"Ma.."
"Mama tahu kamu tak suka mama bercakap pasal hal ni. Tapi sampai bila? Mama cuma nak kamu ada masa depan..Yang lepas tu biarlah lepas,kamu dengan dia takda jodoh.Kamu carilah orang lain gantikan Taehyung"
Jieun menoleh Puan Lee laju.
"Apa yang Mama nak cakap sebenarnya?"
"Mama nak kamu kahwin dengan Jungkook"
Jieun segera berdiri
"Ma! Jieun benci manusia tu-""
"Dia orang yang paling rapat dengan mendiang Taehyung. Tahu serba-serbi tentang Taehyung, dia orang paling layak gantikan Taehyung"
"Mama! untuk pengetahuan Mama, dia lah punca semua ni jadi!. Kalau dia tak muncul dalam hidup Jieun dan Taehyung semua ni tak akan jadi macam ni!" muka Jieun berang , sedihnya akan pemergian Taehyung telah sebati dengan amarahnya kepada Jungkook.
"Tak baik kamu kata macam tu, kamu tak pernah cuba maafkan dia. 2 Tahun dah orang tu pergi, selama tu juga lah Jungkook cuba dapatkan maaf kamu."
Jieun berdiam.
"Mama minta kamu kahwin dengan dia, buka buku baru. Mama nak tengok kamu kahwin sebelum Mama dan Papa pergi buat selamanya"
"Apa mama cakap ni-"
klak! (pintu bilik Jieun ditutup)
Jieun POV
Aku terduduk di katil. Macam mana aku nak kahwin dengan orang yang dah bunuh bakal suami aku? nak aku terima PEMBUNUH? dengan orang lain mungkin boleh lagi, tapi dengan dia NO.
Aku sedar umur aku sepatutnya dah berkahwin takpun bertunang.Tapi memang aku dah bertunang cuma-
Tunang aku dah MATI.
Pastu nak aku kahwin dengan orang yang BUNUH tunang AKU.
Memang kerja GILA.
Aku memang dah boleh terima Taehyung dah tak ada. Belum sempat aku jalani hidup baru tanpa Taehyung, nak aku kahwin dengan orang lain!?
Bagi la peluang aku BERNAFAS. Sekurang-kurangnya bagi aku cari pengganti Taehyung sendiri.
Bukan dengan DIA.
Tapi.. boleh ke aku jumpa pengganti dia?
"Mama nak tengok kamu kahwin sebelum Mama dan Papa pergi buat selamanya"
kalau aku tak dapat jumpa pengganti Taehyung sebelum ajal Mama dan Papa sampai macam mana?..
Mungkin aku kene cuba terima Jungkook.
"Dia orang yang paling rapat dengan mendiang Taehyung. Tahu serba-serbi tentang Taehyung, dia orang paling layak gantikan Taehyung"
Ah! takda siapa pun yang boleh gantikan Kim Taehyung aku. Kalau ada sekalipun.. dia tak wujud dan takkan pernah!
Awak..apa yang patut saya buat? saya buntu. Saya perlukan awak.
Malam tu Jieun tido dan bermimpi tentang Tunangnya Taehyung.
"Taehyung!"
"Hello sweetie pie, long time no see"
Aku memeluk erat Taehyung. dia kelihatan tenang. Takda langsung kesan tikaman diperutnya.
"Diaorang semua kata awak dah tak ada, ni awak depan saya.. dorang tu penipu!"
Aku mencebik sambil menangis.
"Apple pie sayang, saya memang dah tak ada. Saya jumpa awak ni sekejap je tak boleh lama-lama"
Taehyung mengusap lembut pipi aku.
"Tapi kenapa? kalau Jungkook tu tak datang dalam hidup kita mesti awak dah jadi suami saya sekarang"
"shht..." taehyung meletakkan jari telunjuknya dimulut aku.
"Semua tu tak betul sayang, saya pergi atas dasar takdir. Jungkook bukan malaikat maut"
"Habistu, apa saya nak buat tanpa awak?"
Taehyung mencium dahi aku lama, aku memejamkan mata.
"Cari pengganti saya."
Sekelip mata Taehyung hilang dari pandangan aku.
"TAEHYUNG!"
Puan Lee segera ke bilik Jieun.
"Jieun kenapa ni!?"
"Mama.."
Jieun segera memeluk ibunya.
"Kenapa ni sayang, Mama risau la"
"Jieun setuju Ma.."
"Setuju apa ni Jieun?"
"Jadi isteri Jungkook"
Mungkin aku buat keputusan terlalu cepat..
To be continued...
#BRAF5
YOU ARE READING
[C] Between Relationship & Friendship
Fanfiction[COMPLETED] Cinta dan persahabatan, kedua benda ini amat penting buat Jungkook. Ianya saling berkait. Mana yang dia harus pilih? |Between Relationships & Friendship| Start [ 17Jul17 ] End [ 24Nov17 ] Cr cover📷 : @hye_mia 💕 Baby Blue Graphic