Chapter 9 : Happy

107 20 3
                                    

Korea

Setelah seminggu di Jepun. Jungkook dan Jieun pun pulang.

"Ha ni untuk Mama ngan ni untuk Papa" 

"Wah cantiknye Eun!, Tau je mama suka kasut manik"  Kasut berwarna hitam yang disulam dengan berpuluh biji manik menjadi pilihan untuk dihadiahkan kepada Puan Lee.

Encik Lee membelek kasut kulitnya. Muka serta keningnya berkerut.

"Kenapa Papa? Kasut tu tak cantik ye" Jungkook menyorokkan rasa terkilan di dalam diri.

[Jungkook POV]

"Eh tak de la, Papa cuma pelik. Kulit kasut ni Papa tak pernah jumpa sebelum ni"

"Tu la, kalau Papa nak Tahu. Kasut ni ade tiga je tau dalam dunia ni. Jungkook yang pilih" Aish comel je aku tengok Jieun ni.

"Papa kene jaga baik- baik la ni?"

"Papa Kene janji jaga macam nyawa sendiri"

"No problem, Tapi kamu pun kene janji jaga dan sayang Jungkook macam nyawa sendiri"

"Itu sudah tentu!" Semua ketawa dengan jawapan Jieun.

Jieun, walaupun Jieun kekasih hyung Tapi Jieun isteri Kook sekarang. Kook kahwin dengan dia tak bermakna Kook khianati persahabatan kita.

Dan kook tak sangka percutian Bulan madu Kook dengan Jieun ke Jepun dah boleh serasikan Kook dengan dia.

Betul cakap Hyung, hati perempuan ni lembut walaupun luarannye keras macam permata.

"Kenapa ni Kook, stress je Hyung tengok"

"Lisa , macam² cara Kook tackle dia Tapi sume tak Jalan. Perempuan ni rumit la"

"Aish mana ade, cara kook tu yang tak kene dengan perempuan."

"Macam tu pulak? Susah la ceni"

"Kook, perempuan ni luaran dia macam permata. Keras, Tapi Dalam lain. Lembut macam roti."

"Roti? Mengarut la Hyung ni"

"Roti ni pulak kalau kene air dia jadi lembek dan hancur. Air ni ibarat benci, dendam and segala bende yang merosakkan hubungan. Perempuan kalau terlebih dibenci or dilayan macam sampah hati dia hancur"

[C] Between Relationship & FriendshipWhere stories live. Discover now