"When you say that you love me♪"
iPhone 9plus milik Jungkook berdering."Siri, who's calling?"
"Jiminiepabo, were calling. Do you want to answer or decline, Sir?"
"Answer, loudspeaker"
"Ohoi biskut mentah kesayangan aku!"
"Kau nak ape call, aku tengah main FIFA 2017 ni" terang Jungkook sambil menekan-nekan punat Xbox nya. Sesekali dia memusing punat itu. Kusyuk sungguh dia duduk bersila di hadapan televisyen di bilik tidur.
"Kau lupa en? Sampai Hati Kau." Ada bunyi orang menghembus hingus di dalam perbualan mereka. Ye, hingus itu milik Jimin.
"Lupa mendenya?, Ada plan Pape ke? Kalau ada mesti Bini aku dah melawa dah dekat meja solek ni" Jungkook masih menumpukan perhatian pada tv SAMSUNG 52 inci di tengah kamar tidur itu.
"Bende ni, mana boleh cita kat bini Kau. Kan pasal aku" Jimin masih berteka-teki. Kosentrasi Jungkook semakin terganggu dengan suara Jimin.
"Kau kenapa, buasir?" Jungkook tersengih.
"Bukan la!. Kan kita dah plan nak berlakon bagi Krystal berbaik dengan aku!"
Jungkook terus menekan perkataan "pause" di bucu skrin televisyen itu.
"Siri, close loudspeaker"
"Loudspeaker diactivate"
"Halah, berlagak pulak dengan aipong nain plus dia tu" Jimin tak sebut plas, dia memang betul-betul sebut plus.
"Hah, Bila nak buat plannya?" Jungkook terus bangun dan duduk di birai katil sambil memandang ke arah sliding door yang ada ditepi biliknya. Orang kaya en..
"Sebab tu la aku call, Jebon!. Sekarang la! Kau ada mana!?"
"Ada la dekat rumah, pakai boxer lagi ni ha. Yang marah sangat nape? Takde sape inform" Jungkook menggaru sedikit perutnya lalu membetulkan kedudukkannya.
"Tak inform ye? Siri Kau tu tak bagitahu ke ada 98 message dari group Plan for Jimin?"
"Nama groupnye tu..Tak nak hebat lagi ke?" Jungkook ketawa sendiri.
"Ha nanti aku check, sekarang korang Semua dekat mana?" Jungkook bingkas bangun dan menutup televisyen di biliknya.
"Ada la dekat hospital ni, tunggu kau" nada Jimin nampak tenang, tapi dekat hospital ni orang tengok dia pelik sebab mundar- mandir sambil cakap dengan Jungkook dalam telefon. Gelisah sangat, takut tak jadi.
"Kenapa tunggu aku, sapa sakit?" Jungkook menggaru kepalanya pula. Biul terus lepas main FIFA.
YOU ARE READING
[C] Between Relationship & Friendship
Fanfiction[COMPLETED] Cinta dan persahabatan, kedua benda ini amat penting buat Jungkook. Ianya saling berkait. Mana yang dia harus pilih? |Between Relationships & Friendship| Start [ 17Jul17 ] End [ 24Nov17 ] Cr cover📷 : @hye_mia 💕 Baby Blue Graphic