Chapter 16 : Hikayat KrysMin & HosSica

63 15 6
                                    

'Park Jimin & Jung Krystal'

Waktu mereka berdua berumur 14 tahun mereka menyertai pertandingan taekwando lepastu masa peringkat final diaorang kene lawan. Disebabkan dorang sama-sama hebat, keputusan diaorang seri. Tu membuatkan krystal tak puas hati pasal Jimin

Dorang tak pernah kenal, sekolah lain. tapi dalam negeri yang sama. 

Satu hari dorang terjumpa dekat taman permainan. Krystal ajak Jimin bertarung lagi. Jimin tak ada problem pun sebenarnya dia siap cakap lagi  "Kau tu perempuan, memang takkan menang dengan sifat lelaki" 

Semangat Krystal nak kalahkan Jimin lagi membara. dorang pun lawan dekat court badminton taman permainan tu. Dengan baju biasa, tak macam hari perlawanan lain. Luar gelanggang.

Masa tengah lawan tu memang takde siapa dekat situ. Krystal pun dah nak kalah time tu, tapi malangnya Jimin berhenti ditengah jalan dan krystal pun ambil peluang. So Krystal menang.

"Kekuatan lelaki bukan terletak pada sifat, tapi diri tu sendiri yang menunjukkan sifat seseorang" Krystal pandang Jimin dengan pandangan seorang pemenang.

Jimin berhenti tengah jalan tadi sebab dia ternampak satu aura dekat Krystal yang buatkan diri dia rasa lain. Dia tahu dia jatuh cinta. Dia pun cuba memikat Krystal hari demi hari, walaupun hadiah dia selalu ditolak, pipi dia selalu dilempang,ditumbuk, walaupun diri dia sering dimalukan depan orang. Jimin tak pernah mengalah.

Sampai satu hari tu masa dorang baru habis SPM, Jimin selamatkan dia dari perompak yang bawak senjata.

Dorang pun jadi seri 1-1. Krystal pun terima Jimin. Then lepas graduate collage, dorang pun dah nak kahwin.

↓↓

'Jung Hoseok & Jung Jessica'

Dorang ni tak pernah jumpa pun masa sekolah, masa collage pun. Kerja pun tak pernah jumpa.

Sampailah satu hari tu, Hoseok trainee satu korean Girl group nama SNSD. Jessica ditugaskan design baju girl group yang sama. Time tu tarian yang Hoseok ajar tak menepati cita rasa pengusaha girl group tu dan baju yang Jessica buat tak cantik di mata pengusaha tu.

Diaorang pun dipanggil masuk ke bilik pengusaha pada waktu yang sama.

Waktu ni Hoseok dalam perjalanan dari tingkat G nak ke bilik pengusaha SNSD.

"Baju apa yang awak buat ni!?" pengusaha itu meninggikan suara pada Jessica. Jessica tersentak, ini pertama kali rekaanya ditolak.

"Tuan kata, nak tema fairytale..Ssaya buat ikut apa yang tuan suruh la.."

"Yang saya suruh!?. Saya suruh awak buat yang simple, tak berat. Senang untuk penari saya menari!.Yang awak buat apa!?"

"Maaf, ssaya tersalah buat.."

"Tersalah buat!? Kata fashion designer professional. Kalau dah perempuan tu, memang menyusahkan!. Baik tak payah kerja!, meremehkan aje!"

Pada masa yang sama jhope membuka pintu bilik itu dan mempertahankan Jessica.

"Tuan!, kita sebagai lelaki kene hormat dengan perempuan, kalau Tuan tak boleh nak hormat cik ni, saya rasa baik tuan letak jawatan dan jadi tukang kebun"

"Apa awak kata encik Hoseok?, bila masa saya suruh awak masuk?. Ini urusan saya dengan Cik Jessica. Kamu tunggu luar!"

"Saya cakap apa yang perlu, kalau encik tak perlukan khidmat dia, dia pun tak perlukan ihsan encik"

"Encik Hoseok saya pecat awak!-" Jessica terus memotong kata-kata Tuan pengusaha,

"Betul kata encik tu tuan.."  Semua memandang Jessica.  "Saya tak perlukan ihsan encik, saya berhenti" Jessica merenung Tuan pengusaha itu.

"Baik, encik Hoseok cik Jessica. Kamu berdua diberhentikan serta merta dari tempat ni. Sila keluar sekarang"

Jessica kagum dengan Hoseok yang menghormati perempuan macam dia. Dia mula suka dengan perangai Hoseok.

Dorang pun jadi rapat dan sering bekerja ditempat yang sama. Lama kelamaan dorang pun setuju untuk berkeja di bawah satu bumbung

Hubungan dorang pun dah official.

#BRAF16

Next chapter back to KookEun👌

[C] Between Relationship & FriendshipWhere stories live. Discover now