"Pergi!"
Yoongi tersungkur dihadapan rumah keluarga Soomin akibat ditumbuk dah ditendang keluar oleh abang Soomin. Kejadian itu disaksikan oleh ahli keluarga Soomin termasuk Soomin sendiri.
"Jangan kau dekat dengan adik aku lagi! dan jangan pernah mimpi jadi adik ipar aku!"
"Abang sudah la!, Yoongi oppa tak salah!"
"Kau diam dik! jangan panggil binatang ni oppa, aku je oppa kau. Dah masuk!"
"Oppa!" Soomin memegang tangan yoongi . "Oppa tak pape?"
"Yoon Soomin, masuk!" Ketua keluarga itu pula yang mengarah Soomin untuk masuk ke dalam rumah.
"Tak nak, Soomin nak kahwin dengan Yoongi!. Omma tolongla!" pipi Soomin lenjun dengan air mata.
"Masuk atau kamu bukan anak ayah."
"Soomin, masuk nak. Dengar cakap ayah dan oppa."
Yoongi hanya diam dan mendengar setiap perbualan kasar keluarga itu.
"Kamu dengar ni, kamu kacau atau dekat dengan keluarga ahjussi. Soomin ni ahjussi hantar ke luar negara. faham!"
"Oppa!" Soomin ditarik masuk ke dalam rumah. Pagar rumah agam itu ditutup rapat.
"Aku akan kahwin dengan kau Soomin. Itu janji aku" Yoongi mengesat darah di tepi bibirnya dan berjalan melalui perumahan itu.
T a h u n 2 0 0 6
[Yoongi 16 tahun]
Buk! Yoongi jatuh terduduk akibat ditolak oleh rakan sebayanya.
"Kau ni buat aku meluat! ambik gambar buat cara ambik gambar! tak payah menggatal dengan budak perempuan dekat sekolah ni lagi-lagi yang aku suka faham!?"
Yoongi merupakan ahli kelab photographer sekolah oleh sebab minatnya yang mendalam dalam bidang photographer.
Disebabkan mukanya yang kebudak-budakkan, dia antara budak lelaki yang diminati oleh pelajar perempuan sekolahnya. Tapi perkara tersebut tidak disenangi oleh Woozi, lelaki yang paling popular sebelum kedatangan Yoongi ke sekolah menengah itu setahun yang lepas.
"Aku tak kacau hidup korang pun.." Yoongi bertutur dengan nada perlahan tapi dapat didengari. Bukan kerana dia takut tapi dia tidak mahu menjejaskan repotasinya dan bergaduh dengan Woozi.
"Tak kacau ko kata? Pale otakko! aku nampak semalam kau menggatal dengan Jennie, Penolong ketua pengawas tu. lepas tu, waktu rehat ko makan dekat pondok dengan Jihyo. Tadi! ko berbual dengan Soomin kan? perempuan yang aku suka. Siap gelak-gelak lagi. Dasar buaya darat!"
YOU ARE READING
[C] Between Relationship & Friendship
Fanfic[COMPLETED] Cinta dan persahabatan, kedua benda ini amat penting buat Jungkook. Ianya saling berkait. Mana yang dia harus pilih? |Between Relationships & Friendship| Start [ 17Jul17 ] End [ 24Nov17 ] Cr cover📷 : @hye_mia 💕 Baby Blue Graphic