Chapter 26 : Huru-hara

210 21 15
                                    

"1,2..3!"

Kecak! Bunyi gambar diambil melalui iPhone 9plus milik Jungkook.

"Lawa siakk, camera phone kau. Tak cam iphone 8 aku" Kata Seokjin

"Better dari iPhone 6s aku, muat kita semua satu gambar, siap ada ruang lagi" Puji Yoongi juga.

"Tolong la, takde sapa nak puji Samsung note 8 aku er. Lawa jugak" Kata Jimin.

"Tak sehebat 9plus" Kata Namjoon yang menggunakan Hwawei Nova2i Superstar #hannahdelisha

"Ha diam-diam. Cepat ambik gambar aku banyak-banyak aku tengah hensem dengan baju kahwin ni" Arah Jimin, dia sudah siap sedia berdiri dan membuat pos.

Kecak! Kecak! Cekek! Kecek!

"Ha dah"

"Guys! Ada berita buruk!" Hoseok menerjah bilik tidur Jimin yang berseri itu.

"Krystal cancel ke!?" Gurau Jungkook.

"APA!?" Bagai ingin tercabut jantung Jimin. Jangan la buat perangai sekarang, perangai pelik Malam nanti la.

"Bukan la! Paderi yang nak kahwinkan kau accident!" Hoseok bermuka cemas. Kol 2 nak kene pergi dah, sekarang dah pukul 1! Mana nak cari paderi time ceni? Kene tempah dulu!

"Suruh la sesape kahwinkan aku dengan Krystal" Jimin tekad untuk kahwin juga pada hari ini. Tiada tangguhan.

"Jessica dah bagitau Krytal dan yang lain, aku ngan Jess keluar pergi cari paderi Jap, korang pergi je dulu nanti" Terang Hoseok lalu keluar dari bilik itu.

"Cobaan" Kata Jungkook.

"Kau, dah kahwin diam" Jimin mengepal penumbuknya.

"Lama lagi ke, aku nak muntah doh. Mual" Luah Seokjin, dia memegang perut dan menerkup mulutnya. Namjoon hanya perhatikan sepupunya itu.

"Yang ni dengan morning sickness dia. Cuba bagi aku kahwin dengan tenang hari ni" Jimin duduk di birai katil. Yang lain tersengih saja.

"Kau dapat kahwin, kira beruntung lagi. Aku, bapak dia benci aku" Yoongi duduk disebelah Jimin

"Tak habis-habis dengan bapak dia. Aku serabut , bole diam tak?" Jimin duduk berbongkok sedikit. Tiba-tiba Yoongi menolaknya sehingga terbaring dikatil. Penumbuknya sudah di depan muka Jimin.

"We tenang la! Takkan nak bunuh aku kot"

Jimin terkejut + takut 100% bila budak putih pucat ni marah memang menggerunkan. Jangan tertipu disebalik senyuman comelnya.

Penumbuk Yoongi diturunkan.

"Aaku terbawa-bawa tadi, maaf" Ujar Yoongi lalu menarik Jimin bangun semula.

[C] Between Relationship & FriendshipWhere stories live. Discover now