Chapter 22 : Truth

71 14 4
                                    

" Kook, aku mintak maaf. Aku ingat bende ni membantu selesaikan kes kita tapi.." Sedih sahaja wajah Namjoon, dia sebersalah, dia tak pernah gagal dalam membuat rancangan. Tapi kali ni dia kecundang. Sahabatnya pula yang mendapat kesan dari kegagalan itu.

" Takpe Hyung, Kook tahu Hyung cuba tolong. Salah Kook jugak, tak bagi tahu" Wajah Jungkook hampa. Senyuman kelat itu dapat memberitahu yang Jungkook sangat kecewa.

" Tapi Kook, aku tak percaya apa yang perempuan tu cakap. Baik kau sendiri yang cerita. Kau bukan sejahat tu kan?" Soal Jimin.

"Yang Lisa cakap tu betul, ak-aku hayal masa tu"

"Kau hisap dadah!?" Semua yang masih di situ terkejut lagi. Baru sahaja menerima berita buruk, ditimpa lagi berita buruk.

"Masa tu,.. kitaorang couple lagi. Birthday party Jisoo, kawan Lisa"

BABY NAL TEOJIL GEOTCHEOREOM ANAJWO
GEUMAN SAENGGAKHAE MWOGA GEURI EORYEOWO

Semua di situ menari mengikut rentak lagu Blackpink-As if it's your last. Melompat-lompat, terkinja-kinja di dalam rumah banglo yang besar bagaikan istana dan sudah menyerupai kelab Malam itu.

GEOJITMALCHEOREOM KISS HAEJWO NAEGA NEOEGE
MAJIMAK SARANGIN GEOTCHEOREOM

"Majimakcheoreom mamamajimakcheoreom" Lisa menari bersama Jungkook di dalam susana malap yang sengaja dimalapkan. Sesekali lampu warna-warni dipancarkan, mengikut rancaknya muzik itu.

"Kook! Bestkan birthday party ni" Lisa meninggikan suara oleh kerana suasana yang sangat bingit.

"Bosan la! Ramai sangat! Saya stress lagi ada la!" Jungkook tidak melompat-lompat seperti yang lain. Dia tak rasa nak jadi katak melompat-lompat sekarang.

Lisa mencapai segelas cawan yang tinggi tangkainya. Dalam cawan itu diletakkan minuman yang jernih sahaja warnanya.

Lisa menghulurkan cawan itu kepada Jungkook. "Minum lah! Comfirm you seronok lepasni!" Jungkook turutkan sahaja tanpa memikirkan apa-apa.

Dengan sekali teguk cawan itu sudah kosong. Dia memejamkan mata kerana rasa air yang pelik itu.

BOOMBAYYAH

Semakin ligat mereka menari dan melompat-lompat.

Bang! Pintu apartment itu dikuak dengan ganas. Dua orang manusia masuk ke dalam rumah itu dengan keadaan terhuyung-hayang.

Ye, dua manusia itu ialah Jungkook dan Lisa.

Kedengaran mereka ketawa perlahan.

[C] Between Relationship & FriendshipWhere stories live. Discover now