[Jieun POV]
"Kita berkumpul di Jeju Island pada hari ini untuk menyaksikan perkahwinan di antara Jeon Jungkook dan Lee Jieun"
Paderi yang berpakaian lengkap itu menyambung ayatnya selepas aku tiba dan memegang tangan Jungkook.
"Perkahwinan yang berjaya memerlukan pasangan untuk jatuh cinta beribu kali dengan orang yang sama. Hanya ada satu kebahagiaan di dalam hidup ini, untuk mencintai dan dicintai. Kehidupan telah mengajar kita bahawa cinta tidak terdiri daripada memandang antara satu sama lain tetapi dalam melihat ke luar bersama-sama dalam arah yang sama"
Aku melihat sekeliling, kerusi barisan hadapan. Ada Mama dan Papa aku dan Jungkook. Dibelakang mereka ada kawan - kawan jungkook dan teman wanita mereka. Tetamu yang lain juga turut hadir. family Taehyung pun ada..
Wajah pertama yang aku nampak adalah Jin Hyung dan isterinya Amy. Mereka berdua kelihatan sepadan dan bahagia bersama. Kedua mereka tersenyum memandang aku, aku membalas senyuman mereka.
"Dan tanda-tanda-Nya adalah bahawa Dia menciptakan pasangan untuk kamu dari diri kamu sehingga kamu dapat menemukan ketenangan fikiran di dalamnya, dan Dia memasukkan antara kamu cinta dan belas kasihan"
Aku menyimpan semua ayat-ayat paderi itu ketat di kepala.
"Dengan sangat disayangi oleh seseorang memberi anda kekuatan, manakala mencintai seseorang akan memberikan keberanian. Tidak ada hubungan yang lebih baik, mesra dan menawan daripada perkahwinan yang baik. Banyak perkahwinan akan lebih baik sekiranya suami dan isterinya jelas memahami bahawa mereka berada di pihak yang sama"
"Ok Jungkook sekarang ikut kata-kata saya"
Bayangkan paderi tu dah cakap
Jungkook merenung ke dalam anak mata aku. Aku boleh nampak keikhlasan dia.
"Saya Jeon Jungkook, mengambil Lee Jieun sebagai isteri saya dan menjadikan tuhan sebagai petunjuk hidup kita. Dan hidup bersama sebagai sahabat dan pasangan hidup saya. Saya akan mencintai awak sebagai seorang suami, menghormati awak sebagai isteri berkongsi suka dan duka dan berada di sisi awak sehingga akhir hayat saya"
Jungkook menyarungkan cincin ke jari manis aku.
"Saya Lee Jieun mengambil Jeon Jungkook sebagai suami saya dan menjadikan tuhan sebagai petunjuk hidup kita. Dan hidup bersama sebagai sahabat dan pasangan hidup saya. Saya akan mencintai awak sebagai seorang isteri, menghormati awak sebagai suami berkongsi suka dan duka dan berada di sisi awak sehingga akhir hayat saya"
Aku menyarungkan cincin ke jari manis Jungkook.
"Dengan kuasa yang diberikan pada saya, saya isytiharkan kamu berdua buat pertama kalinya sebagai suami dan isteri. Jungkook, you may kiss your bride"
Aku memandang jungkook buat sesaat lalu dia mencium aku dimulut. Aku membalas ciumannya. Semua disitu bersorak.
"WUUUUUUUHUUUUUUU ORANG TU DAH KAWENN" jelas suara rakan jungkook menjerit.
"Saya kenalkan pada anda semua Encik dan Puan Jeon"
Semua bertepuk tangan. Mama dan Papa saling berpelukkan.
Tiba acara membaling bunga. Aku membaling bunga tersebut lalu Jimin dan Krystal dapat menangkapnya.
"LEPASNI AKU DAN KRYSTAL AKAN BERKAHWIN YAHUU!" jerit Jimin. Jelas muka Krystal merah padam dengan perbuatan Jimin mendukung dan menciumnya.
Aku yang kahwin dorang yang melebih.
Tapi.
Kalau harini aku kahwin dengan Taehyung mungkin lebih bermakna perkahwinan ni.
Aku dah janji untuk jadi isteri Jungkook, aku tak boleh ingkar.
Misi aku menjadi isteri Jungkook pun bermula.
-Malam itu-
"Jieun.."
"a-ada apa?'
Tak sangka kitaorng akan se-awkward macam niii!
"Awak nak saya panggil awak apa?"
"em, tak tahu"
Pikir aku sempat ke nak fikir panggilan aku untuk kau!
"Em awak pulak? nak panggil saya apa"
"Tak tahu."
"then,call me Pooh "
"Asal pulak?"
Peliknye la mamat ni patut pompuan tak de yang sangkut.
"cause all i want is you, honey"
OH MY GODD!
To be continued...
#BRAF6
YOU ARE READING
[C] Between Relationship & Friendship
Fanfiction[COMPLETED] Cinta dan persahabatan, kedua benda ini amat penting buat Jungkook. Ianya saling berkait. Mana yang dia harus pilih? |Between Relationships & Friendship| Start [ 17Jul17 ] End [ 24Nov17 ] Cr cover📷 : @hye_mia 💕 Baby Blue Graphic